ROCZNIK LUBUSKI TOM XXIX, CZ. II, 2003.pdf

(1395 KB) Pobierz
Are You suprised ?
ROCZNIK
LUBUSKI
LUBUSKIE TOWARZYSTWO NAUKOWE
ROCZNIK
LUBUSKI
Tom XXIX, część II
DZIECKO
W CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ
Pod redakcją Krystyny Ferenz
Zielona Góra 2003
SPIS TREŚCI
WSTĘP (Krystyna Ferenz) ...................................................7
I. SZKOŁA JAKO INSTYTUCJA W ŚRODOWISKU
(STUDIA I ROZPRAWY)
Krystyna FERENZ
Szkoła w świecie codzienności dziecka .....................................15
Klaudia BŁASZCZYK
Bliskie i dalekie cele szkoły środowiskowej .................................29
Inetta NOWOSAD
Znaczenie i możliwości realizacyjne działalności pozalekcyjnej szkoły . . . . . . . 43
Ryszard MAŁACHOWSKI
Społeczny wymiar stowarzyszeń i szkolnictwa katolickiego . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
II. SZKOŁA JAKO ŚRODOWISKO DZIECKA
(Z WARSZTATÓW BADAWCZYCH)
Mirosława NYCZAJ-DRĄG
W poszukiwaniu teoretycznych podstaw badań nad
samopoczuciem ucznia w szkole ...........................................65
Iwona KOPACZYŃSKA
Ocenianie zachowania – dylematy i kontrowersje ...........................75
Iwona RUDEK
Dziecko jako kolega. Wzory, akceptacja, tolerancja, odrzucenie . . . . . . . . . . . . . 87
Aneta RUDZIŃSKA-ROGOŻA
Sytuacja dziecka ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu . . . . . . . 93
Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ, Jacek SZMALEC
Wrażliwość moralna dzieci w wieku 7–10 lat prawidłowo rozwiniętych
i upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (rekonesans z badań) . . . . . . . . 103
Bożena OLSZAK-KRZYŻANOWSKA
Orientacje życiowe szóstoklasistów .......................................115
Zgłoś jeśli naruszono regulamin