Sprawdzian dla klasy VI-Paint.doc

(30 KB) Pobierz
Sprawdzian dla klasy VI - Edytor graficzny Paint

Sprawdzian dla klasy VI - Edytor graficzny Paint

Sprawdzian umiejętności obsługi edytora grafiki Paint - przeznaczony dla uczniów klasy VI.
Ocenie podlegają:
- tworzenia samodzielnie rysunku na zadany temat
- estetyczny wygląd tworzonego obrazu
- wykorzystania podstawowych narzędzi z przybornika
- kopiowania i wklejania elementów rysunku
- zapisywania prac na dyskietce.

Sprawdzian składa się z 4 zadań.
Czas trwania sprawdzianu - 30 min.

KARTA PRACY

Uruchom edytor graficzny Paint

1. Podziel kartkę dwoma liniami na cztery równe kwadraty:
- w pierwszym narysuj uśmiechniętą buzię
- w drugim kolorowy domek z kominem i lecącym z niego dymkiem
- w trzecim pawie oczko (zwiększając i zmniejszając wielkość pędzla za pomocą klawiatury)
- w czwartym zastosuj kolorowe tło i napisz swoje imię i nazwisko (czcionka Arial Black, kursywa, wielkość 18)
Plik zapisz na dyskietce w folderze Sprawdzian pod nazwą Puzle.
2. Otwórz nowy dokument. Przy pomocy linii krzywej narysuj rybę. Skopiuj ją dwa razy. Jedną z nich zaznacz zmniejsz i obróć o kąt 180o, a następną zaznacz i pochyl w poziomie o 30%. Pokoloruj je. Obraz zapisz na dyskietce w folderze Sprawdzian pod nazwą Podwodny świat.
3. Otwórz nowy dokument. Narysuj niewielki kolorowy okrąg. Zaznacz obiekt, przytrzymaj klawisz Shift, następnie przeciągając myszką tak, aby powstał tułów stonogi. Dorysuj nogi, czułki, buzię, oczy. Obraz zapisz na dyskietce w folderze Sprawdzian pod nazwą Stonoga.

Uwaga! Pamiętaj o wykorzystaniu podstawowych narzędzi z przybornika oraz estetycznym wykonaniu prac.

Karta odpowiedzi
 

Numer zadania

Działania ucznia

Liczba punktów

1.

Wykorzystuje narzędzia z przybornika. Zmienia wielkość pędzla za pomocą klawiatury. Wykorzystuje pasek narzędzi tekstowych. Zapisuje plik w odpowiednim miejscu na dyskietce.

4

2.

Wykorzystuje linie krzywe. Kopiuje i zmienia wielkość kopii. Stosuje pochylenie i odwrócenie obrazu. Zapisuje plik w odpowiednim miejscu na dyskietce.

4

3.

Wykorzystuje dodatkowe funkcje klawiatury. Zapisuje plik w odpowiednim miejscu na dyskietce.

2

 

Razem

10

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin