PLAN_WYNIKOWY_KL_III_SEMESTR_1.doc

(256 KB) Pobierz
Drodzy Nauczyciele

Drodzy Nauczyciele!

 

 

Przekazujemy Państwu przykładową propozycję planu wynikowego dla klasy trzeciej, opracowanego na podstawie rozkładów treści kształcenia dla klasy trzeciej (pakietu „Nowe Już w szkole”) oraz programu nauczania dla I etapu kształcenia – edukacji wczesnoszkolnej „Szkoła na miarę”.

 

Przypominamy, że plan wynikowy to:

 

·         uporządkowany spis oczekiwanych i szczegółowo opisanych wyników uczenia się wraz z podporządkowanym im zakresem materiału nauczania, jego istotą jest przystosowanie procesu nauczania – uczenia się i wychowania do uwarunkowań lokalnych, osobowych uczniów
i nauczycieli oraz wpływanie na te uwarunkowania; to dokument redagowany indywidualnie przez Nauczyciela i dotyczący danego zespołu uczniów z uwzględnieniem warunków, w jakich się uczą, specyfiki danej klasy, możliwości i preferencji Nauczyciela;

 

·         dokument ukierunkowany na umiejętności uczniów, które są rzeczywistym i autentycznym efektem procesu nauczania – uczenia się danego zespołu; zastępuje dawne rozkłady nauczania, w których nie uwzględniano przewidywanych umiejętności uczniów po zrealizowaniu danej partii materiału;

 

·         najniższy dokument w hierarchii dokumentów szkolnych z zakresu dydaktyki; dokumenty te opracowuje się w szkole dla konkretnych uczniów i z uwzględnieniem warunków materialnych, pracy szkoły, potrzeb, oczekiwań i możliwości uczniów.

 

Poniższy plan wynikowy to tylko propozycja, którą każdy Nauczyciel będzie mógł zmodyfikować i dostosować do potrzeb i możliwości uczniów, warunków nauki i specyfiki szkoły. Pozwoli na to forma, w jakiej otrzymują Państwo ten materiał metodyczny – dokument programu Microsoft Word.

 

Mamy nadzieję, że spełniliśmy Państwa oczekiwania. Życzymy wielu sukcesów w pracy

 

– Wydawnictwo Nowa Era.


PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA W KLASIE 3, SEMESTR 1

(Nowe Już w szkole)

 

TEMATY DNI

UMIEJĘTNOŚCI PODSTAWOWE

(zawarte w podstawie programowej)

UMIEJĘTNOŚCI PONADPODSTAWOWE

(wykraczające poza podstawę programową)

Krąg tematyczny: WITAJ TRZECIA KLASO!

 

Rozpoczynamy nowy rok szkolny

 

Nasze obowiązki w szkole

 

Jak zatrzymać lato?

 

Rocznica wybuchu II wojny światowej

 

Wydarzenia II wojny światowej

 

 

Uczeń:

·         opowiada o wakacyjnych miejscach wypoczynku, przywiezionych pamiątkach; planach dotyczących nauki w III klasie

·         układa i pisze zdania z rozsypanek sylabowych

·         wykorzystuje zgromadzone wyrazy do uzupełnienia tekstu, zapisuje je w odpowiedniej formie; uzupełnia dialog na podstawie opowiadania; pisze o swojej pamiątce z wakacji w formie odpowiedzi na pytania

·         zna prawa i obowiązki ucznia

·         czyta głośno zwrotkę wiersza, fragment tekstu informacyjnego o II wojnie światowej

·         z uwagą słucha opowiadania czytanego przez nauczyciela

·         zna polskie symbole narodowe, śpiewa hymn, pamięta o właściwej postawie i zachowaniu

·         zna najważniejsze wydarzenia historyczne Polski

·         najbardziej popularne skróty pisze całymi wyrazami

·         tworzy zdrobnienia, dopisuje przymiotniki do podanych rzeczowników; rozpoznaje czasowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej

·         zna zasady pisowni wielką literą nazw państw i narodowości oraz pisownię małą literą przymiotników utworzonych od tych nazw

·         liczy głoski w wyrazach

·         rozumie, że liczby dwucyfrowe są sumą dziesiątek i jedności

·         dodaje i odejmuje w zakresie trzeciej dziesiątki

·         rozwiązuje proste zadania tekstowe oraz zadania jednodziałaniowe na porównywanie różnicowe

·         odtwarza różne rytmy

·         wykonuje ćwiczenia orientacyjno-porządkowe; rozpoznaje rówieśników po głosie, za pomocą dotyku

Uczeń:

·         ciekawie, pełnymi zdaniami wypowiada się na podany temat

·         przedstawia swoje wrażenia i spostrzeżenia związane z nowymi podręcznikami

·         podaje przykłady innych skrótów

·         czyta utwór poetycki z naturalną intonacją, ze zrozumieniem tekst informacyjny

·         pisze opis pamiątki z wakacji

·         w kilku zdaniach wyjaśnia znaczenie wybranego prawa i obowiązku ucznia

·         zna wybrane fakty z historii Polski

·         wyjaśnia symboliczne znaczenie godła Polski

·         wyszukuje potrzebne informacje historyczne w książkach i albumach

·         wyjaśnia, dlaczego należy pamiętać o bohaterach broniących ojczyzny

·         układa i pisze krótką wypowiedź na określony temat na podstawie tekstu i zgromadzonych informacji

·         właściwie stosuje wielką literę w nazwach państw i narodowości oraz małą literę w przymiotnikach utworzonych od tych nazw

·         wskazuje czynności wykonane w przeszłości

·         tworzy rytm do podanego metrum

·         sprawnie współpracuje z grupą podczas wykonywania ćwiczeń orientacyjno-porządkowych

·         sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 30 różnymi sposobami

·         rozwiązuje kilkudziałaniowe zadania tekstowe na porównywanie różnicowe

 

Krąg tematyczny: WAKACYJNE WĘDRÓWKI

 

Wakacje na mapie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń:

·        rozpoznaje różne miasta i miejsca Polski przedstawione na zdjęciach i pocztówkach i opowiada o tych, które zna

·        wskazuje na mapie miasta, rzeki o podanej liczbie liter

·        wskazuje granice Polski, odczytuje nazwy krajów sąsiednich

·        czyta płynnie wiersz

·        rozwiązuje rebusy i zagadki

Uczeń:

·         określa położenie miast na mapie

·         wymienia nazwy państw sąsiadujących z Polską

·         wyjaśnia znaczenie kolorów i znaków na mapie

·         opowiada o swoich wakacjach – buduje wielozdaniową, spójną, logiczną wypowiedź i zapisuje ją w zeszycie

·         czyta wiersz z humorem, wskazuje w nim elementy fantastyczne

Krąg tematyczny: MOJE BEZPIECZEŃSTWO ZALEŻY TAKŻE ODE MNIE

 

Uczestniczę w ruchu drogowym

 

Na tropie znaków

 

Bezpieczne zabawy

 

 

Pomagam koleżankom i kolegom

 

Jestem ostrożny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń:

·         uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela

·         czyta tekst z podziałem na role, wiersz płynnie
i wyraziście

·         ustala kolejność wydarzeń w opowiadaniu
i ocenia postępowanie bohatera

·         opowiada historyjkę obrazkową

·         porządkuje fragmenty tekstu tworząc opowiadanie, nazywa jego części

·         redaguje zasady przechodzenia przez jezdnię
w formie zdań rozkazujących, przepisuje je do zeszytu, wyjaśnia pisownię wybranych wyrazów

·         wie, że warunki pogodowe i pora dnia wpływają na postrzeganie sytuacji na drodze przez pieszych i kierowców

·         zna podstawowe i najczęściej spotykane znaki drogowe oraz wie, co oznaczają kolory sygnalizacji świetlnej

·         zna i stosuje w praktyce zasady przechodzenia przez jezdnię

·         wyjaśnia, dlaczego należy pomagać innym

·         zna zasadę pisowni „nie” z czasownikami, „ż” wymienne na „g”

·         wskazuje czasowniki w opowiadaniu, wie, że czasowniki przybierają różne formy i potrafi odmieniać je przez osoby, łączy wyrazy należące do tej samej rodziny, wyjaśnia pojęcia „głoska”, „litera”, „dwuznak”, „samogłoska”, „spółgłoska”

·         mówi alfabet z pamięci, układa wyrazy
w kolejności alfabetycznej według pierwszej
i drugiej litery

·         dodaje i odejmuje kilka liczb w zakresie 100

·         układa pytania do zadania tekstowego

·         rozwiązuje zadania tekstowe

·         czyta dane zawarte w tabeli, na kartce kalendarza

·         zna prawo przemienności dodawania i stosuje je w praktyce

·         odczytuje temperaturę na termometrze

·         pracując w grupie wykonuje plakat „Potrafimy pomagać innym”; samodzielnie wykonuje płaskorzeźbę

·         wykonuje ćwiczenia bieżne, prowadzi piłkę noga, podaje do partnera i strzela do bramki

Uczeń:

·         dobiera odpowiednią intonację do czytanego fragmentu

·         układa nowe zakończenie opowiadania

·         dopisuje zakończenie historyjki obrazkowej tak, żeby była ona radą dla innych, jak należy dbać
o własne bezpieczeństwo

·         pisze kilkuzdaniową wypowiedź na podany temat

·         wyjaśnia znaczenie poszczególnych części opowiadania

·         wyjaśnia własnymi słowami pojęcie „droga hamowania pojazdu”

·         uzasadnia pisownię wyrazów podając odpowiednią zasadę ortograficzną

·         wskazuje cząstkę znaczeniową w wyrazach pokrewnych

·         uczestniczy w ruchu drogowym, obserwuje
i komentuje zachowania pieszych i kierowców

·         planuje, jak może pomóc innym

·         stosuje poznane zasady ortograficzne w praktyce

·         odmienia dowolne czasowniki przez osoby w czasie przeszłym, teraźniejszym, przyszłym

·         rozwiązuje zadania dwudziałaniowe na porównywanie różnicowe

·         rozwiązuje trudniejsze zadania tekstowe

·         twórczo współpracuje w grupie

·         zna i stosuje w praktyce zasady gry w piłkę nożną

Krąg tematyczny: NASI NAJ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin