IUL C152-1985-8.pdf
(
398 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - IUL C152-1985-8
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA
Ź
NA I TECHNICZNA
ROZDZIAŁ 8
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORAŹNA I TECHNICZNA
SPIS ZAWARTOŚCI
Strona
Wprowadzenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-3
Tabliczka identyfikacyjna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-3
Porady dla wła
ś
ciciela samolotu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-3
Publikacje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-4
Dokumenty samolotu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-4
Przegl
ą
dy okresowe samolotu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-5
8-5
8-6
8-6
Obsługa prewencyjna przeprowadzana przez pilota. . . . . . . . . . . 8-7
Modyfikacje lub naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-7
Manewrowanie samolotem na ziemi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-7
8-7
8-8
8-8
8-8
8-9
8-9
Obsługa dora
ź
na. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-10
8-10
8-12
8-15
Czyszczenie i dbało
ść
o samolot. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-16
Wiatrochron - okna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Powierzchnie malowane. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dbało
ść
o nakładk
ę
ś
ciern
ą
statecznika . . . . . . . . . . . . . .
Dbało
ść
o
ś
migło. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dbało
ść
o silnik. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dbało
ść
o wn
ę
trze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8-16
8-16
8-17
8-17
8-17
8-18
Wymiana
Ŝ
arówki podczas lotu
8-19
Wydanie Oryginalne – 20 Sierpie
ń
1984
8-1/(8-2 pusta)
Przegl
ą
dy wymagane przez FAA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Opieka progresywna Cessny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Program opieki klienta Cessny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Holowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Parkowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kotwiczenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podnoszenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Poziomowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przechowywanie w gotowo
ś
ci do lotu. . . . . . . . . . . . . . . . .
Olej silnikowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Paliwo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podwozie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA
Ź
NA I TECHNICZNA
WPROWADZENIE
Niniejszy rozdział zawiera zalecane przez producenta procedury dla
prawidłowego manewrowania samolotem na ziemi oraz rutynowej dbało
ś
ci i obsługi
dora
ź
nej twojej Cessny. Okre
ś
la on równie
Ŝ
pewne wymagania dotycz
ą
ce
przegl
ą
du i obsługi technicznej, które musz
ą
by
ć
wykonane, aby samolot zachował
swoje osi
ą
gi i wła
ś
ciwo
ś
ci, które miał, kiedy był nowy. Wa
Ŝ
ne jest równie
Ŝ
przeprowadza
ć
planowe smarowania i obsług
ę
prewencyjn
ą
bazowan
ą
na klimacie
i warunkach lotnych wyst
ę
puj
ą
cych w twojej okolicy.
Utrzymuj kontakt z twoim sprzedawc
ą
Cessny i wykorzystaj jego wiedz
ę
i do
ś
wiadczenie. Zna on twój samolot i wie jak go obsługiwa
ć
. Przypomni on, kiedy
wymagane s
ą
smarowania i wymiany oleju oraz o innych sezonowych i okresowych
obsługach dora
ź
nych.
TABLICZKA IDENTYFIKACYJNA
Wszystkie informacje odnosz
ą
ce si
ę
do twojego samolotu powinny
zawiera
ć
NUMER SERYJNY. Numer seryjny, numer modelu, numer certyfikatu
produkcyjnego (PC) i numer certyfikatu typu (TC) mo
Ŝ
na znale
źć
na tabliczce
identyfikacyjnej umieszczonej na podłodze kabiny poni
Ŝ
ej lewego, tylnego naro
Ŝ
a
fotela pilota. Tabliczka jest dost
ę
pna poprzez przesuni
ę
cie fotela do przodu
i uniesienie dywanika, w tej strefie. W pobli
Ŝ
u tabliczki identyfikacyjnej umieszczona
jest tabliczka opisuj
ą
ca wyko
ń
czenie samolotu, która zawiera kod kombinacji
schematu koloru wn
ę
trza i zewn
ę
trznego. Kod mo
Ŝ
e by
ć
u
Ŝ
ywany w poł
ą
czeniu
z dost
ę
pnym katalogiem cz
ęś
ci do znalezienia informacji o lakierze i wyko
ń
czeniu.
PORADY DLA WŁAŚCICIELA SAMOLOTU
Porady dla wła
ś
ciciela samolotu Cessna s
ą
wysyłane do wła
ś
cicieli
samolotów bez opłaty, aby informowa
ć
ich o obowi
ą
zkach i/lub dostatecznych
wymaganiach serwisowych samolotu i udoskonaleniach produktu:
Właściciele samolotu ze Stanów Zjednoczonych
Je
ś
li twój samolot jest zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych,
odpowiednie porady dla wła
ś
ciciela b
ę
d
ą
wysłane do Ciebie
automatycznie mailowo zgodnie z nazwiskiem i adresem podanym FAA
podczas ostatniej rejestracji samolotu.
Je
ś
li
Ŝą
dasz duplikatu porad dla wła
ś
ciciela wysłanego na inny adres ni
Ŝ
podany FAA przy rejestracji, prosz
ę
wypełni
ć
i odesła
ć
Wniosek porad dla
wła
ś
ciciela (je
ś
li nie,
Ŝ
adna akcja z twojej strony nie jest wymagana).
Międzynarodowi właściciele samolotu
Aby otrzyma
ć
Porady wła
ś
ciciela Cessny, prosz
ę
wypełni
ć
i odesła
ć
Wydanie Oryginalne
8-3
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA
Ź
NA I TECHNICZNA
Wniosek porad dla wła
ś
ciciela.
Potwierdzenie obowi
ą
zuj
ą
cych Wniosków porad wła
ś
ciciela zapewni
ą
obsług
ę
Porad wła
ś
ciciela Cessny (obsług
ę
duplikatu Porad wła
ś
ciciela dla
wła
ś
cicieli samolotu ze Stanów Zjednoczonych) przez jeden rok, po czym zostanie
Tobie wysłane odnowienie dokumentów.
PUBLIKACJE
Ró
Ŝ
ne publikacje i pomoce dla u
Ŝ
ytkowania w locie s
ą
dostarczone wraz
z twoim samolotem, kiedy jest on dostarczany z fabryki. Pozycje te s
ą
wymienione
poni
Ŝ
ej.
• KSI
Ąś
KA Z PROGRAMEM DBANIA O KLIENTA
• PODR
Ę
CZNIK U
ś
YTKOWANIA DLA PILOTA I ZATWIERDZONA PRZEZ
FAA INSTRUKCJA U
ś
YTKOWANIA W LOCIE
• LISTY KONTROLNE PILOTA
• LICZNIK MOCY
• KSI
Ąś
KA TELEFONICZNA SPRZEDAWCY DBAJ
Ą
CEGO O KLIENTA
Poni
Ŝ
sze dodatkowe publikacje, plus wiele innych, które s
ą
dost
ę
pne dla
twojego samolotu mo
Ŝ
na uzyska
ć
od sprzedawcy Cessny.
• INSTRUKCJA INFORMACYJNA (Zawiera informacje Podr
ę
cznika
U
Ŝ
ytkowania dla Pilota)
• INSTRUKCJE SERWISOWE I KATALOGI CZ
ĘŚ
CI DLA TWOJEGO
SAMOLOTU
SILNIKA I WYPOSA
ś
ENIA
AWIONIKI
Twój sprzedawca Cessny posiada Katalog dostawców dla klientów,
obejmuj
ą
cy wszystkie dost
ę
pne pozycje, wiele z nich dost
ę
pnych od r
ę
ki. B
ę
dzie on
szcz
ęś
liwy zło
Ŝ
y
ć
zamówienie na ka
Ŝ
d
ą
pozycj
ę
, której brak jest w magazynie.
UWAGA
Podr
ę
cznik U
Ŝ
ytkowania dla Pilota i zatwierdzona przez FAA Instrukcja
U
Ŝ
ytkowania w Locie, które zostały zgubione lub zniszczone, mog
ą
by
ć
pozyskane poprzez kontakt z Twoim sprzedawc
ą
Cessny lub napisanie
bezpo
ś
rednio do Działu Obsługi Klientów, Cessna Aircraft Company,
Wichita, Kansas. Do zamówienia musi by
ć
doł
ą
czone pisemne o
ś
wiadczenie
zawieraj
ą
ce nazwisko wła
ś
ciciela, numer seryjny i numer rejestracyjny
samolotu, albowiem dany Podr
ę
cznik U
Ŝ
ytkowania dla Pilota
i zatwierdzona przez FAA Instrukcja U
Ŝ
ytkowania w Locie s
ą
przypisane
jedynie do konkretnego samolotu.
DOKUMENTY SAMOLOTOWE
Istniej
ą
ró
Ŝ
ne dane, informacje i licencje, które s
ą
cz
ęś
ci
ą
dokumentów
samolotowych. Poni
Ŝ
ej znajduje si
ę
lista kontrolna dla takiego dokumentu.
8-4
Wydanie Oryginalne
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA
Ź
NA I TECHNICZNA
Dodatkowo powinno by
ć
wykonane sprawdzenie okresowe najnowszych wymaga
ń
lotnictwa federalnego dla zapewnienia,
Ŝ
e wszystkie wymagane dane s
ą
spełnione.
A. W samolocie zawsze powinny by
ć
pokazane:
1.
Ś
wiadectwo Zdatno
ś
ci do Lotu Samolotu (Druk FAA 8100-2).
2.
Ś
wiadectwo Rejestracji Samolotu (Druk FAA 8050-3).
3.
Ś
wiadectwo na u
Ŝ
ytkowanie stacji radiowej, je
Ŝ
eli jest zabudowany
nadajnik (Druk FCC 556).
B. Zawsze powinny by
ć
przewo
Ŝ
one w samolocie:
1. Podr
ę
cznik U
Ŝ
ytkowania dla Pilota i zatwierdzona przez FAA Instrukcja
U
Ŝ
ytkowania w Locie.
2. Ci
ęŜ
ar i wywa
Ŝ
enie oraz dotycz
ą
ce tego dokumenty (ostatnia kopia Druku
naprawy i modernizacji, Druk FAA 337, je
ś
li ma zastosowanie).
3. Wykaz wyposa
Ŝ
enia.
C. Mog
ą
by
ć
dost
ę
pne na zamówienie:
1. Ksi
ąŜ
ka Płatowca.
2. Ksi
ąŜ
ka Silnika.
Wi
ę
kszo
ść
wymienionych pozycji jest wymaganych przez Federalne
Przepisy Lotnicze Stanów Zjednoczonych. Jednak przepisy innych krajów mog
ą
wymaga
ć
innych dokumentów i danych, wła
ś
ciciele samolotów niezarejestrowanych
w Stanach Zjednoczonych powinni sprawdzi
ć
u swojej władzy lotniczej i okre
ś
li
ć
ich
indywidualne wymagania.
Cessna zaleca, aby pozycje te plus listy Kontrolne pilota, Ksi
ąŜ
ka
z programem dbania o klienta i Karta dbania o klienta były zawsze przewo
Ŝ
one
w samolocie.
OKRESY PRZEGLĄDOWE SAMOLOTU
PRZEGLĄDY WYMAGANE PRZEZ FAA
Zgodnie z wymaganiami Federalnych Przepisów Lotniczych, wszystkie
cywilne statki powietrzne zarejestrowane w USA musz
ą
przej
ść
kompletny przegl
ą
d
(roczny), co 12 miesi
ę
cy kalendarzowych. Dodatkowo do wymaganego przegl
ą
du
ROCZNEGO, samolot u
Ŝ
ytkowany komercyjnie (na wynajem) musi mie
ć
wykonany
przegl
ą
d, co 100 godzin u
Ŝ
ytkowania.
FAA mo
Ŝ
e wymaga
ć
innych przegl
ą
dów poprzez wydanie dyrektyw
zdatno
ś
ci maj
ą
cych zastosowanie do danego samolotu, silnika,
ś
migła
i podzespołów. Wła
ś
ciciel / operator odpowiada za zapewnienie spełnienia
wszystkich maj
ą
cych zastosowanie dyrektyw zdatno
ś
ci oraz je
Ŝ
eli przegl
ą
dy s
ą
powtarzalne, do podj
ę
cia odpowiednich kroków dla ochronienia si
ę
przed
niezamierzonym ich niespełnieniem.
Wydanie Oryginalne
8-5
Plik z chomika:
tsiro
Inne pliki z tego folderu:
IUL C152-1985-2.pdf
(73 KB)
IUL C152-1985-7.pdf
(1958 KB)
IUL C152-1985-0.pdf
(155 KB)
IUL C152-1985-1.pdf
(207 KB)
IUL C152-1985-3.pdf
(228 KB)
Inne foldery tego chomika:
AIP 1
budowa samolotu
egzteo
lotniska
meteorologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin