IUL C152-1985-8.pdf

(398 KB) Pobierz
Microsoft Word - IUL C152-1985-8
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA Ź NA I TECHNICZNA
ROZDZIAŁ 8
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORAŹNA I TECHNICZNA
SPIS ZAWARTOŚCI
Strona
Wprowadzenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-3
Tabliczka identyfikacyjna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-3
Porady dla wła ś ciciela samolotu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-3
Publikacje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-4
Dokumenty samolotu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-4
Przegl ą dy okresowe samolotu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-5
8-5
8-6
8-6
Obsługa prewencyjna przeprowadzana przez pilota. . . . . . . . . . . 8-7
Modyfikacje lub naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-7
Manewrowanie samolotem na ziemi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-7
8-7
8-8
8-8
8-8
8-9
8-9
Obsługa dora ź na. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-10
8-10
8-12
8-15
Czyszczenie i dbało ść o samolot. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-16
Wiatrochron - okna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Powierzchnie malowane. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dbało ść o nakładk ę ś ciern ą statecznika . . . . . . . . . . . . . .
Dbało ść o ś migło. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dbało ść o silnik. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dbało ść o wn ę trze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8-16
8-16
8-17
8-17
8-17
8-18
Wymiana Ŝ arówki podczas lotu
8-19
Wydanie Oryginalne – 20 Sierpie ń 1984
8-1/(8-2 pusta)
Przegl ą dy wymagane przez FAA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Opieka progresywna Cessny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Program opieki klienta Cessny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Holowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Parkowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kotwiczenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podnoszenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Poziomowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przechowywanie w gotowo ś ci do lotu. . . . . . . . . . . . . . . . .
Olej silnikowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Paliwo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podwozie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA Ź NA I TECHNICZNA
WPROWADZENIE
Niniejszy rozdział zawiera zalecane przez producenta procedury dla
prawidłowego manewrowania samolotem na ziemi oraz rutynowej dbało ś ci i obsługi
dora ź nej twojej Cessny. Okre ś la on równie Ŝ pewne wymagania dotycz ą ce
przegl ą du i obsługi technicznej, które musz ą by ć wykonane, aby samolot zachował
swoje osi ą gi i wła ś ciwo ś ci, które miał, kiedy był nowy. Wa Ŝ ne jest równie Ŝ
przeprowadza ć planowe smarowania i obsług ę prewencyjn ą bazowan ą na klimacie
i warunkach lotnych wyst ę puj ą cych w twojej okolicy.
Utrzymuj kontakt z twoim sprzedawc ą Cessny i wykorzystaj jego wiedz ę
i do ś wiadczenie. Zna on twój samolot i wie jak go obsługiwa ć . Przypomni on, kiedy
wymagane s ą smarowania i wymiany oleju oraz o innych sezonowych i okresowych
obsługach dora ź nych.
TABLICZKA IDENTYFIKACYJNA
Wszystkie informacje odnosz ą ce si ę do twojego samolotu powinny
zawiera ć NUMER SERYJNY. Numer seryjny, numer modelu, numer certyfikatu
produkcyjnego (PC) i numer certyfikatu typu (TC) mo Ŝ na znale źć na tabliczce
identyfikacyjnej umieszczonej na podłodze kabiny poni Ŝ ej lewego, tylnego naro Ŝ a
fotela pilota. Tabliczka jest dost ę pna poprzez przesuni ę cie fotela do przodu
i uniesienie dywanika, w tej strefie. W pobli Ŝ u tabliczki identyfikacyjnej umieszczona
jest tabliczka opisuj ą ca wyko ń czenie samolotu, która zawiera kod kombinacji
schematu koloru wn ę trza i zewn ę trznego. Kod mo Ŝ e by ć u Ŝ ywany w poł ą czeniu
z dost ę pnym katalogiem cz ęś ci do znalezienia informacji o lakierze i wyko ń czeniu.
PORADY DLA WŁAŚCICIELA SAMOLOTU
Porady dla wła ś ciciela samolotu Cessna s ą wysyłane do wła ś cicieli
samolotów bez opłaty, aby informowa ć ich o obowi ą zkach i/lub dostatecznych
wymaganiach serwisowych samolotu i udoskonaleniach produktu:
Właściciele samolotu ze Stanów Zjednoczonych
Je ś li twój samolot jest zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych,
odpowiednie porady dla wła ś ciciela b ę d ą wysłane do Ciebie
automatycznie mailowo zgodnie z nazwiskiem i adresem podanym FAA
podczas ostatniej rejestracji samolotu.
Je ś li Ŝą dasz duplikatu porad dla wła ś ciciela wysłanego na inny adres ni Ŝ
podany FAA przy rejestracji, prosz ę wypełni ć i odesła ć Wniosek porad dla
wła ś ciciela (je ś li nie, Ŝ adna akcja z twojej strony nie jest wymagana).
Międzynarodowi właściciele samolotu
Aby otrzyma ć Porady wła ś ciciela Cessny, prosz ę wypełni ć i odesła ć
Wydanie Oryginalne
8-3
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA Ź NA I TECHNICZNA
Wniosek porad dla wła ś ciciela.
Potwierdzenie obowi ą zuj ą cych Wniosków porad wła ś ciciela zapewni ą
obsług ę Porad wła ś ciciela Cessny (obsług ę duplikatu Porad wła ś ciciela dla
wła ś cicieli samolotu ze Stanów Zjednoczonych) przez jeden rok, po czym zostanie
Tobie wysłane odnowienie dokumentów.
PUBLIKACJE
Ŝ ne publikacje i pomoce dla u Ŝ ytkowania w locie s ą dostarczone wraz
z twoim samolotem, kiedy jest on dostarczany z fabryki. Pozycje te s ą wymienione
poni Ŝ ej.
• KSI Ąś KA Z PROGRAMEM DBANIA O KLIENTA
• PODR Ę CZNIK U ś YTKOWANIA DLA PILOTA I ZATWIERDZONA PRZEZ
FAA INSTRUKCJA U ś YTKOWANIA W LOCIE
• LISTY KONTROLNE PILOTA
• LICZNIK MOCY
• KSI Ąś KA TELEFONICZNA SPRZEDAWCY DBAJ Ą CEGO O KLIENTA
Poni Ŝ sze dodatkowe publikacje, plus wiele innych, które s ą dost ę pne dla
twojego samolotu mo Ŝ na uzyska ć od sprzedawcy Cessny.
• INSTRUKCJA INFORMACYJNA (Zawiera informacje Podr ę cznika
U Ŝ ytkowania dla Pilota)
• INSTRUKCJE SERWISOWE I KATALOGI CZ ĘŚ CI DLA TWOJEGO
SAMOLOTU
SILNIKA I WYPOSA ś ENIA
AWIONIKI
Twój sprzedawca Cessny posiada Katalog dostawców dla klientów,
obejmuj ą cy wszystkie dost ę pne pozycje, wiele z nich dost ę pnych od r ę ki. B ę dzie on
szcz ęś liwy zło Ŝ y ć zamówienie na ka Ŝ d ą pozycj ę , której brak jest w magazynie.
UWAGA
Podr ę cznik U Ŝ ytkowania dla Pilota i zatwierdzona przez FAA Instrukcja
U Ŝ ytkowania w Locie, które zostały zgubione lub zniszczone, mog ą by ć
pozyskane poprzez kontakt z Twoim sprzedawc ą Cessny lub napisanie
bezpo ś rednio do Działu Obsługi Klientów, Cessna Aircraft Company,
Wichita, Kansas. Do zamówienia musi by ć doł ą czone pisemne o ś wiadczenie
zawieraj ą ce nazwisko wła ś ciciela, numer seryjny i numer rejestracyjny
samolotu, albowiem dany Podr ę cznik U Ŝ ytkowania dla Pilota
i zatwierdzona przez FAA Instrukcja U Ŝ ytkowania w Locie s ą przypisane
jedynie do konkretnego samolotu.
DOKUMENTY SAMOLOTOWE
Istniej ą Ŝ ne dane, informacje i licencje, które s ą cz ęś ci ą dokumentów
samolotowych. Poni Ŝ ej znajduje si ę lista kontrolna dla takiego dokumentu.
8-4
Wydanie Oryginalne
698768452.001.png
CESSNA
ROZDZIAŁ 8
MODEL 152
MANEWROWANIE SAMOLOTEM NA ZIEMI,
OBSŁUGA DORA Ź NA I TECHNICZNA
Dodatkowo powinno by ć wykonane sprawdzenie okresowe najnowszych wymaga ń
lotnictwa federalnego dla zapewnienia, Ŝ e wszystkie wymagane dane s ą spełnione.
A. W samolocie zawsze powinny by ć pokazane:
1. Ś wiadectwo Zdatno ś ci do Lotu Samolotu (Druk FAA 8100-2).
2. Ś wiadectwo Rejestracji Samolotu (Druk FAA 8050-3).
3. Ś wiadectwo na u Ŝ ytkowanie stacji radiowej, je Ŝ eli jest zabudowany
nadajnik (Druk FCC 556).
B. Zawsze powinny by ć przewo Ŝ one w samolocie:
1. Podr ę cznik U Ŝ ytkowania dla Pilota i zatwierdzona przez FAA Instrukcja
U Ŝ ytkowania w Locie.
2. Ci ęŜ ar i wywa Ŝ enie oraz dotycz ą ce tego dokumenty (ostatnia kopia Druku
naprawy i modernizacji, Druk FAA 337, je ś li ma zastosowanie).
3. Wykaz wyposa Ŝ enia.
C. Mog ą by ć dost ę pne na zamówienie:
1. Ksi ąŜ ka Płatowca.
2. Ksi ąŜ ka Silnika.
Wi ę kszo ść wymienionych pozycji jest wymaganych przez Federalne
Przepisy Lotnicze Stanów Zjednoczonych. Jednak przepisy innych krajów mog ą
wymaga ć innych dokumentów i danych, wła ś ciciele samolotów niezarejestrowanych
w Stanach Zjednoczonych powinni sprawdzi ć u swojej władzy lotniczej i okre ś li ć ich
indywidualne wymagania.
Cessna zaleca, aby pozycje te plus listy Kontrolne pilota, Ksi ąŜ ka
z programem dbania o klienta i Karta dbania o klienta były zawsze przewo Ŝ one
w samolocie.
OKRESY PRZEGLĄDOWE SAMOLOTU
PRZEGLĄDY WYMAGANE PRZEZ FAA
Zgodnie z wymaganiami Federalnych Przepisów Lotniczych, wszystkie
cywilne statki powietrzne zarejestrowane w USA musz ą przej ść kompletny przegl ą d
(roczny), co 12 miesi ę cy kalendarzowych. Dodatkowo do wymaganego przegl ą du
ROCZNEGO, samolot u Ŝ ytkowany komercyjnie (na wynajem) musi mie ć wykonany
przegl ą d, co 100 godzin u Ŝ ytkowania.
FAA mo Ŝ e wymaga ć innych przegl ą dów poprzez wydanie dyrektyw
zdatno ś ci maj ą cych zastosowanie do danego samolotu, silnika, ś migła
i podzespołów. Wła ś ciciel / operator odpowiada za zapewnienie spełnienia
wszystkich maj ą cych zastosowanie dyrektyw zdatno ś ci oraz je Ŝ eli przegl ą dy s ą
powtarzalne, do podj ę cia odpowiednich kroków dla ochronienia si ę przed
niezamierzonym ich niespełnieniem.
Wydanie Oryginalne
8-5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin