egzamin_gimnazjalny_a_new_adventures.doc

(114 KB) Pobierz
Microsoft Word - standardy wymagań z komentarzem _ 21 marca TM

NEW ADVENTURES A PROJEKT STANDARDÓW WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH

 

I.                   ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO

Standardy wymagań egzaminacyjnych

Uczeń:

1)     1) określa główną myśl tekstu  (w New Adventures - większość wstępnych ćwiczeń do tekstów słuchanych)

2)     określa kontekst sytuacyjny (w New Adventures - większość wstępnych ćwiczeń do tekstów słuchanych)

3)     stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selek­cjonuje informacje (np. NA Elem. str 22 ćw. 2)

 

II.                ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO

Uczeń:

1)     określa główną myśl tekstu ( wszystkie wstępne ćwiczenia do tekstów)

2)     określa główną myśl poszczególnych części tekstu (np. New Adv Elem str. 29 ćw. 5)

3)     stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selek­cjonuje informacje (np. New Adv Elem str. 44 ćw 1)

4)     określa intencje nadawcy tekstu (np. New Adv Elem str. 37 ćw. 4)

5)     określa kontekst sytuacyjny (np. New Adv. Elem str. 14)

6)     rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu (np. New Adv Elem str. 34 )

7)     rozpoznaje poprawne użycie struktur leksykalno gramatycznych (w New Adventures  wszystkie ćwiczenia do tekstów typu „Recycling” oraz „Skills Focus”)

 

III.             REAGOWANIE JĘZYKOWE

Uczeń:

1)        właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyj­nych, w szczególności w celu uzyska­nia, udzielenia, przekazania lub od­mowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy (w New Adventures wszystkie ćwiczenia w sekcji Practical English)

2)        przetwarza treści tekstu przeczytane­go w języku polskim lub treści przed­stawione w materiale ikonograficz­nym i wyraża je w języku obcym (np. New Adv Elem str. 18 ćw. 1, str. 30 ćw. 6)

 

STRUKTURY LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE wg funkcji komunikacyjnych

Uwaga!

W informatorze o egzaminie z każdego języka obcego nowożytnego przykłady ilustrujące poszczególne funkcje będą zapisane w danym języku, z uwzględnieniem specyfiki nauczania tego języka w gimnazjum.

 

New Adventures Starter

New Adventures Elementary

New Adventures Pre-Intermediate

Informacja

 

Identyfikacja i lokalizacja osoby lub przedmiotu

 

Pytanie i prośba o informację

Opis

 

Opis miejsca i przedmiotu

Opis postaci – narodowość, zawód, pokrewieństwo

Cechy fizyczne wygląd

Stan emocjonalny

Opis czynności zwyczajowych i odbywających się w trakcie mówienia

Plany i zamierzenia

Określenie czasu, odległości, miary, wagi, ceny

Porównanie cech osób, przedmiotów, miejsc, sytuacji, czynności

Informacja o czynnościach przeszłych; opis sytuacji

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin