r00-p-03.doc

(45 KB) Pobierz
Szablon dla tlumaczy

 

Od Autora

Miałem przyjemność napisać pierwszą na polskim rynku książkę o programie LightWave 3D, która nie jest tłumaczeniem zagranicznej pozycji, ale całkowicie produktem krajowym. Jest ona przeznaczona dla początkujących użytkowników pakietu i przedstawia, mam nadzieję w przystępny sposób, drogę od momentu pierwszego uruchomienia aplikacji, poprzez skonstruowanie nieskomplikowanego obiektu, aż do utworzenia prostej animacji.

Książka jest podzielona na cztery obszerne i bogato ilustrowane rozdziały oraz zawiera cztery dodatki. Przybliżają one następujące zagadnienia:

Rozdział 1. Wprowadzenie — przedstawia krótki opis programu oraz szczegółowo omawia konfigurację modułów Modeler, Layout i Hub.

Rozdział 2. Kubek — opisuje, na przykładzie kubka, jak posługiwać się podstawowymi funkcjami pakietu, przydzielać materiały, korzystać z podglądu VIPER i wyliczyć pierwszą grafikę.

Rozdział 3. Ziemia — tutaj zostanie przedstawiony proces tworzenia prostej animacji: od przygotowania obiektów, nadania im materiałów, dodania do sceny mgły i klatek kluczowych, a kończąc na wizualizacji (renderingu).

Rozdział 4. Pierścień — czytając ten rozdział, przyjrzymy się bliżej narzędziom, które służą do tworzenia obiektów Subdivision Surfaces. Wykonamy model pierścienia, następnie nadamy mu materiały, przygotujemy scenę i zwizualizujemy ją.

Dodatek A — zawiera spis wspólnych dla obu modułów skrótów klawiaturowych.

Dodatek B — przedstawia tabelę współczynników refrakcji.

Dodatek C — zawiera kolekcję łączy do najbardziej wartościowych stron internetowych związanych z programem.

Dodatek D — w przystępny sposób wyjaśnia anglojęzyczne terminy spotykane w grafice 3D.

Ze względu na tematykę i objętość książki zostały w niej pominięte bardziej zaawansowane funkcje programu, takie jak: animacja postaci (Bones, Expressions, Inverse Kinematics, Motion Mixer) czy tworzenie skomplikowanych efektów specjalnych (Particle FX, Motion Designer, Hyper Voxels). Pomimo to mam nadzieję, że zagadnienia przedstawione w książce są na tyle uniwersalne, aby zainteresować również bardziej doświadczonych użytkowników pakietu LightWave 3D.

Jest to pierwsza książka mojego autorstwa i mimo że bardzo się starałem, aby jej zawartość była zrozumiała, a dobór ćwiczeń ciekawy, na pewno nie uniknąłem paru błędów. Proszę więc wszystkich Czytelników, którzy chcieliby podzielić się ze mną swoimi spostrzeżeniami, o korespondencję pod adresem: bizon@grafik.3d.pl

Wszystkie obiekty, tekstury, pliki scen utworzone w kolejnych rozdziałach oraz finalne wizualizacje i animacja są dostępne na serwerze Wydawnictwa Helion. Zapraszam także na moją domową stronę internetową, która znajduje się pod adresem http://www.bizon.3d.pl — jej znaczna część poświęcona jest programowi LightWave 3D.

Tomasz Machnik

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin