Lp.
TEMAT
LEKCJI
DYS-
CY-
PLI-
NA
ZADANIA
WYCHOWAWCZE
USAMODZIELNIAJĄCE
UCZNIA
ZADANIA Z ZAKRESU
WIADOMOŚCI
UMIEJĘTNOŚCI,
SPRAWNOŚCI,
ORGANIZACJI
ŚCIEŻKI EDUKACYJNE
1
Kształtujemy właściwy stosunek do przedmiotu
wychowanie fizyczne
LA
Uczeń poszukuje różnych haseł wyrażających jego stosunek do
Przedmiotu oraz charakteryzujących rolę wychowania fizycznego w jego życiu
Uczeń definiuje jakie są zasady przestrzegania higieny osobistej, jak szanować samego siebie oraz możliwość uczestnictwa w lekcji wychowania fizycznego
„Biegać, skakać, rzucać”- uczeń będzie kształtował swoja sprawność kondycyjną w zabawach: „Berek wokół drzew”, „Przeskocz razem ze mną”
Edukacja prozdrowotna: higiena ciała, odzieży, obuwia
2
Przygotowujemy się do współzawodnictwa indywidualnego
Uczeń świadomie uczestniczy w zabawach szybkościowych; pełni odpowiedzialną rolę
Uczeń poznaje zasady oraz komendy startu wysokiego; omówi, jakie znaczenie w jego życiu ma umiejętność „umieć biegać szybko” (np. aby dobiec jak najszybciej w celu udzielenia pomocy potrzebującemu)
Uczeń rozwija swoją szybkość oraz reakcję na sygnał słuchowy; wykonuje bieg z przyspieszeniem na odcinku startowym (ze startu wysokiego)
Poznanie zabawy „Kto pierwszy do reki”- start na sygnał słuchowy z biegiem szybszym na różnych odcinkach:10,20,30m
3
Poprawiamy swoją koordynację pracy ramion i nóg podczas biegu
Uczeń współuczestniczy w rozwijaniu swojej sprawności; dba o bezpieczeństwo współćwiczącego- pomaga przy wykonywaniu ćwiczeń w parach
Uczeń wymienia zasób ćwiczeń kształtujących szybkość i zwinność
Uczeń rozwija swoją koordynację ruchową, szybkość oraz zwinność; wykonuje starty z różnych pozycji na sygnały wzrokowe i słuchowe oraz wybiegi startowe na dystansie
30-60m
Edukacja prozdrowotna: bezpieczeństwo podczas ćwiczeń
4
Nauka startu niskiego- doskonalenie techniki biegu po prostej i po łuku
La
Uczeń współdziała w dwójkach, pomaga i poprawia przyjmowane przez kolegę pozycje startowe na komendy startera
Uczeń wie, co to są biegi krótkie, średnie, długie, maratony
Uczeń rozwija swoją szybkość i zwinność, będzie umiał przyjmować pozycje startowe na komendy startera
5
Pokonujemy terenowy tor przeszkód
Uczeń zwiększa swoją aktywność, układa tory przeszkód- pomaga kolegom i nauczycielowi
Uczeń wymienia różne zasady organizacji czasu wolnego, podaje zasady bezpiecznego organizowania zabaw
Uczeń rozwija swoja sprawność ogólną, pokona terenowy tor przeszkód, przeskakując, podskakując, czołgając się, omijając lub przenosząc przeszkody terenowe
Edukacja prozdrowotna: radzenie sobie w sytuacjach trudnych
6
Doskonalimy umiejętność orientowania się w terenie
Uczeń dba o zachowanie ostrożności podczas ćwiczeń
Uczeń określa podstawowe przepisy ruchu drogowego, zna sposób posługiwania się stoperem; pamięta o stosowaniu ćwiczeń oddechowych po wysiłku
Uczeń rozwija swoja wytrzymałość oraz umiejętność orientowania się w terenie; będzie potrafił przemieszczać się w kierunku, skąd pochodzi sygnał
Edukacja prozdrowotna:
Rozpoznawanie własnych słabych i mocnych stron
7
Organizujemy i przeprowadzamy zabawy w terenie
Uczeń poprawnie zachowuje się wobec przyrody; wie jak przygotować się do ćwiczeń w celu hartowania organizmu w różnych warunkach pogodowych
Uczeń wymienia sposoby wykorzystania naturalnych warunków środowiskowych i klimatycznych do organizacji zajęć ruchowych
Uczeń rozwija swoją umiejętność organizacji zabaw w terenie; będzie umiał przeprowadzić zabawę: ”Wąż parkowy”
Edukacja ekologiczna: wpływ zachowań na stan środowiska naturalnego w miejscu zabawy
8
Sprawdzamy swoja szybkość biegową
Uczeń organizuje miejsce sprawdzianu szybkości biegowej; zaznacza linie startu i mety
Uczeń stwierdza przyjemność i cel ćwiczeń na świeżym powietrzu
Uczeń samodzielnie prowadzi ćwiczenia kształtujące, potrafi określić swoją szybkość
Edukacja prozdrowotna: rozpoznawanie własnych słabych i mocnych stron
9
Organizujemy przybory do poprawienia swojej skoczności
Uczeń przygotowuje przybory i organizuje skocznościowy tor przeszkód stosując np. opony samochodów, obręcze, suche gałęzie
Uczeń wymienia zasady dyscypliny na lekcji
Uczeń poprawia siłę mięśni nóg, rozwija swoją skoczność, wykonując wyścigi skokami jednonóż, obunóż, wieloskokami
10
Przygotowujemy się do skoku w dal sposobem naturalnym
Uczeń odczuwa reakcję organizmu na wysiłek fizyczny
Uczeń zapoznaje się ze sposobem udzielenia pierwszej pomocy w przypadku omdlenia
Uczeń doskonali swoją szybkość i skoczność, doskonali technikę biegową, potrafi wykonać skok w dal sposobem naturalnym z krótkiego rozbiegu
Edukacja prozdrowotna: pierwsza pomoc w niektórych urazach
11
Organizujemy konkurs skoku w dal techniką naturalną
Uczeń samodzielnie wykonuje rozgrzewkę, uczestniczy w organizacji skoku w dal
Uczeń rozumie pojęcia : strefa odbicia, spalony
Uczeń organizuje oraz uczestniczy w konkursie skoku w dal
12
Organizujemy bezpieczne miejsce do ćwiczeń
ircia33