plan wf dla pp.doc

(173 KB) Pobierz
Lp

Lp.

TEMAT

LEKCJI

DYS-

CY-

PLI-

NA

ZADANIA

WYCHOWAWCZE

USAMODZIELNIAJĄCE

UCZNIA

ZADANIA Z ZAKRESU

WIADOMOŚCI

ZADANIA Z ZAKRESU

UMIEJĘTNOŚCI,

SPRAWNOŚCI,

ORGANIZACJI

ŚCIEŻKI EDUKACYJNE

1

Kształtujemy właściwy stosunek do przedmiotu

wychowanie fizyczne

LA

Uczeń poszukuje różnych haseł wyrażających jego stosunek do

Przedmiotu oraz charakteryzujących rolę wychowania fizycznego w jego życiu

Uczeń definiuje jakie są zasady przestrzegania higieny osobistej, jak szanować samego siebie oraz możliwość uczestnictwa w lekcji wychowania fizycznego

„Biegać, skakać, rzucać”- uczeń będzie kształtował swoja sprawność kondycyjną w zabawach: „Berek wokół drzew”, „Przeskocz razem ze mną”

Edukacja prozdrowotna: higiena ciała, odzieży, obuwia

2

Przygotowujemy się do współzawodnictwa indywidualnego

LA

Uczeń świadomie uczestniczy w zabawach szybkościowych; pełni odpowiedzialną rolę

Uczeń poznaje zasady oraz komendy startu wysokiego; omówi, jakie znaczenie w jego życiu ma umiejętność „umieć biegać szybko” (np. aby dobiec jak najszybciej w celu udzielenia pomocy potrzebującemu)

Uczeń rozwija swoją szybkość oraz reakcję na sygnał słuchowy; wykonuje bieg z przyspieszeniem na odcinku startowym (ze startu wysokiego)

Poznanie zabawy „Kto pierwszy do reki”- start na sygnał słuchowy z biegiem szybszym na różnych odcinkach:10,20,30m

 

3

Poprawiamy swoją koordynację pracy ramion i nóg podczas biegu

LA

Uczeń współuczestniczy w rozwijaniu swojej sprawności; dba o bezpieczeństwo współćwiczącego- pomaga przy wykonywaniu ćwiczeń w parach

Uczeń wymienia zasób ćwiczeń kształtujących szybkość i zwinność

Uczeń rozwija swoją koordynację ruchową, szybkość oraz zwinność; wykonuje starty z różnych pozycji na sygnały wzrokowe i słuchowe oraz wybiegi startowe na dystansie

30-60m

Edukacja prozdrowotna: bezpieczeństwo podczas ćwiczeń

4

Nauka startu niskiego- doskonalenie techniki biegu po prostej i po łuku

La

Uczeń współdziała w dwójkach, pomaga i poprawia przyjmowane przez kolegę pozycje startowe na komendy startera

Uczeń wie, co to są biegi krótkie, średnie, długie, maratony

Uczeń rozwija swoją szybkość i zwinność, będzie umiał przyjmować pozycje startowe na komendy startera

 

Pokonujemy terenowy tor przeszkód

LA

Uczeń zwiększa swoją aktywność, układa tory przeszkód- pomaga kolegom i nauczycielowi

Uczeń wymienia różne zasady organizacji czasu wolnego, podaje zasady bezpiecznego organizowania zabaw

Uczeń rozwija swoja sprawność ogólną, pokona terenowy tor przeszkód, przeskakując, podskakując, czołgając się, omijając lub przenosząc przeszkody terenowe

Edukacja prozdrowotna: radzenie sobie w sytuacjach trudnych

6

Doskonalimy umiejętność orientowania się w terenie

LA

Uczeń dba o zachowanie ostrożności podczas ćwiczeń

Uczeń określa podstawowe przepisy ruchu drogowego, zna sposób posługiwania się stoperem; pamięta o stosowaniu ćwiczeń oddechowych po wysiłku

Uczeń rozwija swoja wytrzymałość oraz umiejętność orientowania się w terenie; będzie potrafił przemieszczać się w kierunku, skąd pochodzi sygnał

Edukacja prozdrowotna:

Rozpoznawanie własnych słabych i mocnych stron

7

Organizujemy i przeprowadzamy zabawy w terenie

LA

Uczeń poprawnie zachowuje się wobec przyrody; wie jak przygotować się do ćwiczeń w celu hartowania organizmu w różnych warunkach pogodowych

Uczeń wymienia sposoby wykorzystania naturalnych warunków środowiskowych i klimatycznych do organizacji zajęć ruchowych

Uczeń rozwija swoją umiejętność organizacji zabaw w terenie; będzie umiał przeprowadzić zabawę: ”Wąż parkowy”

Edukacja ekologiczna: wpływ zachowań na stan środowiska naturalnego w miejscu zabawy

8

Sprawdzamy swoja szybkość biegową

LA

Uczeń organizuje miejsce sprawdzianu szybkości biegowej; zaznacza linie startu i mety

Uczeń stwierdza przyjemność i cel ćwiczeń na świeżym powietrzu

Uczeń samodzielnie prowadzi ćwiczenia kształtujące, potrafi określić swoją szybkość

Edukacja prozdrowotna: rozpoznawanie własnych słabych i mocnych stron

9

Organizujemy przybory do poprawienia swojej skoczności

LA

Uczeń przygotowuje przybory i organizuje skocznościowy tor przeszkód stosując np. opony samochodów, obręcze, suche gałęzie

Uczeń wymienia zasady dyscypliny na lekcji

Uczeń poprawia siłę mięśni nóg, rozwija swoją skoczność, wykonując wyścigi skokami jednonóż, obunóż, wieloskokami

Edukacja prozdrowotna: radzenie sobie w sytuacjach trudnych

10

Przygotowujemy się do skoku w dal sposobem naturalnym

LA

Uczeń odczuwa reakcję organizmu na wysiłek fizyczny

Uczeń zapoznaje się ze sposobem udzielenia pierwszej pomocy w przypadku omdlenia

Uczeń doskonali swoją szybkość i skoczność, doskonali technikę biegową, potrafi wykonać skok w dal sposobem naturalnym z krótkiego rozbiegu

Edukacja prozdrowotna: pierwsza pomoc w niektórych urazach

11

Organizujemy konkurs skoku w dal techniką naturalną

LA

Uczeń samodzielnie wykonuje rozgrzewkę, uczestniczy w organizacji skoku w dal

Uczeń rozumie pojęcia : strefa odbicia, spalony

Uczeń organizuje oraz uczestniczy w konkursie skoku w dal

 

12

Organizujemy bezpieczne miejsce do ćwiczeń

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin