Przykłady ćwiczeń rozwijających spostrzeganie wzrokowe, koordynację wzrokowo-ruchową i grafomotorykę
Wpisany przez Redakcja | |
§ wyszukiwanie pojedynczych elementów lub przedmiotów na obrazkach
§ wyszukiwanie na rysunkach czy obrazkach brakujących elementów (np: rysujemy misia bez jednej nogi albo człowieka bez jednego oka)
§ wyszukiwanie różnic pomiędzy rysunkami podobnymi (np: dwa samochody różnią się jakimś ważnym elementem)
§ szukanie podobieństw między różnymi rysunkami
§ układanki obrazkowe, klocki obrazkowe - składanie obrazka w całość
§ składanie pocztówek rozciętych na 4, 6, 9, 12 elementów
§ rysowanie mazakiem po śladzie ołówkowym - mogą to być figury geometryczne, szlaczki, rysunki obrazkowe, litery drukowane
§ rysowanie poprzez łączenie ze sobą kropek, kresek
§ labirynty - szukanie w nich drogi do wyjścia lub dotarcie do jakiegoś celu
§ uzupełnianie rysunków w brakujące elementy
§ rysowanie wg.wzoru - szlaczki, wzorki, figury geometryczne
§ rysowanie drogi między przeszkodami, którymi mogą być linie, kamyki, kółeczka
§ zakreskowywanie rysunków wg. wzorów np. koło kreskujemy liniami ukośnymi, kwadrat kreskujemy liniami poprzecznymi
§ kalkowanie rysunków przez kalkę techniczną lub pergamin
§ wycinanie wzdłuż linii
§ robienie małych kulek z kolorowej bibuły lub z plasteliny, ciastoliny i wylepianie nimi konturów rysunku
§ lepienie z plasteliny różnych figur
§ zamalowywanie dużych powierzchni kolistych farbą posługując się pędzlem lub watą np.: balonów naturalnej wielkości
§ malowanie pędzlem i farbą płynącej wody (od strony prawej do lewej linie proste lub faliste)
§ gniecenie papieru w kulkę tylko w jednej ręce
§ wycinanie obrazków nożyczkami, robienie wycinanek wg. własnych pomysłów i naklejanie ich
§ zabawa bierkami, pchełkami
§ rzuty do celu - do garnka czy do kosza ustawionych odpowiednio daleko
biechomik