SCENARIUSZ – UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE
Temat : Podejmowanie decyzji
Cele:
Uczniowie:
- uczą się podejmowania decyzji
- „ przewidywania konsekwencji decyzji
- „ uzasadniania swego stanowiska
Metody i formy pracy:
- praca indywidualna
- mini wykład
- scenki dramowe
- dyskusja kierowana
Pomoce:
- kwestionariusz z niedokończonymi zdaniami dla każdego uczestnika .
Przebieg:
1. Prowadzący rozdaje kwestionariusze z niedokończonymi zdaniami
a) Kiedy klasa chce pójść na wagary...............................................
b) Byłem świadkiem wykroczenia( bójka, kradzież).........................
c) Jestem namawiany do picia alkoholu ( palenia tytoniu)...............
d) Wiem, że mój przyjaciel zażywa narkotyki...................................
e) Rodzice chcą, abym przestał przyjaźnić się z..............................
2. Prowadzący zbiera kartki i odczytuje losowo wybrane zdania.
3. Dyskusja na forum klasy, czy zaprezentowane odpowiedzi są słuszne, czy też nie i dlaczego. Jakie są konsekwencje danej decyzji.
4. Mini-wykład. Prowadzący przedstawia możliwości rozwiązań z punktu widzenia osoby dorosłej.
5. Scenki. Młodzież dobiera się w grupy. Wybiera 1 sytuację z podanych
w kwestionariuszu i prezentuje : sytuację, podjęcie decyzji i jej uzasadnienie, ewentualne konsekwencje podjętej decyzji.
5. Wnioski. Zakończenie zajęć.
Opracowała:
Barbara Zajkowska
silent_cichy