scenariusz2.doc

(23 KB) Pobierz
SCENARIUSZ – UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE

SCENARIUSZ – UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE

 

Temat : Podejmowanie decyzji

 

Cele:

Uczniowie:

-          uczą się podejmowania decyzji

-            „           przewidywania konsekwencji decyzji

-            „           uzasadniania swego stanowiska

Metody i formy pracy:

-          praca indywidualna

-          mini wykład

-          scenki dramowe

-          dyskusja kierowana

Pomoce:

-          kwestionariusz z niedokończonymi zdaniami dla każdego uczestnika .

 

Przebieg:

1.     Prowadzący rozdaje kwestionariusze z niedokończonymi zdaniami

a)     Kiedy klasa chce pójść na wagary...............................................

b)     Byłem świadkiem wykroczenia( bójka, kradzież).........................

c)     Jestem namawiany do picia alkoholu ( palenia tytoniu)...............

d)     Wiem, że mój przyjaciel zażywa narkotyki...................................

e)     Rodzice chcą, abym przestał przyjaźnić się z..............................

2.     Prowadzący zbiera kartki i odczytuje losowo wybrane zdania.

3.     Dyskusja na forum klasy, czy zaprezentowane odpowiedzi są słuszne, czy też nie i dlaczego. Jakie są konsekwencje danej decyzji.

4.     Mini-wykład. Prowadzący przedstawia możliwości rozwiązań z punktu widzenia osoby dorosłej.

      5.  Scenki. Młodzież  dobiera  się  w  grupy.   Wybiera  1  sytuację  z  podanych

w kwestionariuszu i prezentuje : sytuację, podjęcie decyzji i jej uzasadnienie, ewentualne konsekwencje podjętej decyzji.

5.     Wnioski. Zakończenie zajęć.

                                                                                                      Opracowała:

                                                                                                  Barbara Zajkowska

Zgłoś jeśli naruszono regulamin