pies i kot.doc

(47 KB) Pobierz

Zdrowie, aktywność ruchowa

Cele operacyjne

Edukacja muzyczna

Cele operacyjne

- Zestaw ćw. porannych nr 2         (s. 129 „Wych. fiz. p- lu …)

 

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr  5 (zał. plany miesięczne)

 

- Zabawa ruchowa Kotki

(Autor: Bożena Forma)

Przemieszczanie się po sali na czworakach.

•   na hasło "kotki się bawią" przewracanie się na plecy, machanie rękami i nogami, ponownie czworakowanie

•   na hasło "głodne kotki" przechodzenie do siadu na piętach, pochylanie się i naśladowanie

 

- Zabawa ruchowa „Białe i czarne koty(Autor: Bożena Forma)

Dzieci podzielone na dwie grupy. Otrzymują emblematy, które zawieszają na szyję.

Pierwsza grupa otrzymuje emblematy z kotami białymi, druga grupa emblematy z kotami czarnymi. Dla kotów w sali wyznaczone miejsca z powiększonym odpowiednim emblematem.

- Zabawa ruchowa „Idzie kotek po drabinie”

- chętnie uczestniczy we wspólnych zabawach, przełamuje nieśmiałość

 

 

 

- dziecko uczy się reakcji na słowa nauczycielki w trakcie trwania zabawy ruchowej

 

 

 

 

 

 

 

 

- swobodnie maszeruje po Sali, na hasło "koty do domu" dziecko "kot" zajmuje wyznaczone miejsce.

 

 

- Słuchanie piosenki           D. Gellner pt. „Popatrzcie na jamniczka

 

 

 

 

 

 

- Zabawa „Jamniki i dzieci” 

W rytmie ćwierćnut wystukiwanych na bębenku "jamniki" wychodzą na "spacer".

Wolne czworakowanie w dowolnych kierunkach.

Szybsze uderzenia "jamniki biegają".

"Jamniki się zmęczyły" - przejście do leżenia na boku.

 

 

 

 

 

 

 

- zapoznaje się z treścią i melodią piosenki, wykonanie ruchów do piosenki proponowanych przez prowadzącą opartych na treści piosenki.

 

 

 

- reaguje na zmiany tempa

 

 

 

Edukacja językowo – literacka,

edukacja przyrodnicza

Cele operacyjne

Estetyka, aktywność twórcza

Cele operacyjne

 

- „O tym jak się rzep do psiego ogona przyczepił” – słuchanie opowiadania Lucyny Krzemieniewskiej, czytanego przez  n-lkę, rozmowa na temat przeczytanego utworu popartego ilustracjami przedstawiającymi psa

 

- Rozmowa nt psów i ich roli  w zyciu człowieka. Nawiązanie do

wiersza B. Formy pt. „Mam małego psa”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko uważnie słucha opowiadania, odpowiada na pytania dotyczące tekstu

 

 

 

 

 

- opisuje cechy charakterystyczne psa, wie jaką rolę odgrywa w życiu człowieka

 

- „Kot”- praca plastyczna - dzieci otrzymują obrazek przedstawiający kota z brakującymi elementami (wąsy, oko, ogon). Dorysowują je wypełniając kota kolorem.              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko starannie dorysowuje brakujące elementy na obrazku, opisuje kota, wypełnia go kolorem

 

 

 

Edukacja matematyczna

Cele operacyjne

 

Zajęcia indywidualne

 

- „Rodzina piesków”                  - przeliczanie piesków (pluszowych zabawek) w zakresie trzech. Przeliczanie piesków na obrazkach. Określanie ich położenia względem krzesełka.

 

 

 

 

 

-  dziecko przelicza do 3, określa położenie przedmiotu względem punktu odniesienia

 

 

- Zabawy paluszkowe - „Przeplatanka paluszkowa

Autor: Bożena Forma

- bawimy się paluszkami, pobaw się razem z nami - dzieci dotykają kolejnymi palcami prawej dłoni odpowiadających im palców dłoni lewej

- pierwszy palec, drugi palec, trzeci palec mam. Jeszcze 4, jeszcze 5, no i liczę sam. - pokazują kolejno palce prawej dłoni

 

- Zabawy ortofoniczne Kotki i pieski (Autor: Bożena Forma)

Marsz za prowadzącą między rozstawionymi krzesełkami.

•   na hasło "pieski" dzieci siadają na najbliżej stojącym krzesełku i naśladują szczekanie psa. Ponowny spacer.

•   na hasło "kotki" dzieci zajmują miejsca na krzesełkach i naśladują miauczenie kotów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Termin: 03.11.08 r. – 07.11.08 r.

 

 

Cele ogólne:

 

- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w domu na przykładzie kota i psa

 

- określanie położenia przedmiotu względem punktu odniesienia

 

- odczuwanie potrzeby oczyszczania nosa w chusteczkę i próby samodzielnego wykonywania tej czynności

 

 

 

Temat kompleksowy:   Pies i kot

 

 

Literatura:

„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.

Czasopismo pt. „Zwierzaki”

wiersz B. Formy pt. „Mam małego psa”

opowiadanie Lucyny Krzemieniewskiej pt. „O tym jak się rzep do psiego ogona przyczepił”

 

 

 

 

 

 

„Mam małego psa” Autor: Bożena Forma

 

Mam małego psa,

on czarną łatkę ma.

Jest moim przyjacielem,

z nim czasu spędzam wiele.

 

Gdy idę spać do łóżka

to szepczę mu do uszka,

jak cieszę się ogromnie,

że trafił właśnie do mnie

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin