CCS01 - podrecznik piechura L3A0.pdf

(121 KB) Pobierz
CLOSE COMBAT SIMULATION eX Post (CCS v
CLOSE COMBAT SIMULATION eX Post (CCS v. L3A0)
Podręcznik Piechura
Zasady spisane ponownie po 2 latach doświadczeń z systemem Milsimowym CCS.
Co musisz mieć:
1. skończone 18 lat ,
2. ochronę oczu (okulary, gogle) z odpowiednim atestem,
3. czerwoną szmatę lub substytut,
Co powinieneś mieć:
4. talię kart CCS,
5. kartę opatrywania ran (KOR) ,
6. sprawną replikę ASG,
Karty CCS
Talia Kart składa się z 3 kart RL, 4 kart RC, 1 karty WZW, 1 karty KIA zawsze należy używać do losowania
kompletu kart, nie można rozdzielać ich między ludzi, po losowaniu karta wraca do talii.
Karta Opatrywania Ran
Karta, na której medyk może odnotować i oznaczyć twoje zranienia w trakcie ich opatrywania.
Ograniczenia mocy replik (pomiar fps na kulkach 0,2 gr)
Jeśli walka toczy się w budynku to max 350 fps (max 1,1J z marginesem 0,1J),
powyżej 460 fps max ( 1,9J z marginesem 0,15J) możesz strzelać tylko ogniem pojedynczym ,
Maksymalna moc w semiauto to 550 fps ( max 2,8J z marginesem 0,15J ),
Maksymalna moc repliki to 650 fps ( max 3,9 J z marginesem 0,15J ) .
Przy strzale zachowaj dystans, z jakiego chciałbyś dostać z własnej repliki.
Magazynki
Replika broni zasilanej w rzeczywistości z taśmy - każdy magazynek o dowolnej konstrukcji.
Replika LKM zasilanego z magazynków pudełkowych, łukowych itp. - magazynek bez napędu elektrycznego
załadowany nie więcej niż 600 kulkami .
Pozostałe repliki – real, low i midcapy załadowane max 70 kulkam i.
Pirotechnika
Nie wolno używać żadnej pirotechniki produkcji domowej, (jeśli masz wątpliwości czy możesz użyć piro
danego typu to znaczy, że nie możesz). Maksymalna moc petardy do użycia w budynku to k204 , na otwartej
przestrzeni to k206 . Granaty muszą zawierać groch itp sam huk nie rani. Można również używać granaty
atestowane.
Zranienie
Niezależnie ile kulek trafi Cię w serii jest to jedno zranienie . Jeśli zostałeś trafiony padasz na ziemię
oznaczasz trafienie czerwoną szmatą i losujesz kartę CCS . Jeśli nie masz kart CCS lub z innych względów
nie losujesz ich, padasz na ziemię i leżysz, nie możesz wzywać pomocy (jak WZW). Jeśli w ciągu 15 minut nie
nadejdzie pomoc nie żyjesz (KIA). Osoba, która będzie udzielać Ci pomocy powinna zacząć od podania Ci kart
do losowania. Każde kolejne trafienie oznacza kolejną ranę i kolejną konieczność losowania efektu . Nie ma
obowiązku przerywania ognia, aby trafiony przeciwnik wylosował kartę ran. Rannych przenosimy w dowolny
realny sposób. Każda rana jest rozpatrywana oddzielnie , nie ma maksymalnej ilości zranień, a rany się nie
sumują.
Wylosowałeś kartę, co dalej?
Pełny opis, co możesz i czego nie możesz na końcu zasad.
RL – rana lekka
Rana okazała się powierzchowna. Możesz uciekać itd . o ile nie wykorzystujesz rannej kończyny . Jeślinikt nie
zatamuje upływu krwi po 15 minutach twój stan zmienia się na RC.
RC – rana ciężka
Rana jest poważna, resztkami sił możesz , przeczołgać się o 1 metr, a następnie leżeć i wzywać pomocy.
Jeśli ktoś z twoich kolegów zatamuje upływ krwi (nie możesz tego zrobić sam) twój stan się nie będzie
pogarszał, ale nadal nie możesz się poruszać. Jednak tylko pomoc medyka może cię postawić na nogi.
WZW – wyłączenie z walki
Dostałeś bardzo poważną ranę. Silnie krwawisz i tracisz przytomność. Możesz tylko leżeć i czekać na pomoc.
Jeśli nie zostaniesz opatrzony przez lekarza w 15 minut nie żyjesz ( KIA ). Nawet opatrzony, jeśli zostaniesz
sam na 30 min. umierasz (KIA).
KIA – śmierć na polu walki
To koniec. Tracisz przytomność i momentalnie nie żyjesz. Leż, milcz, nie ruszaj się . Leż przynajmniej do
27577666.007.png
momentu, gdy ustaną walki później idź do miejsca zbiórki dla trupów lub startowego, jeśli nie określono
gdzie masz jako martwy iść. Idź z czerwoną szmatą w widocznym miejscu . Jeżeli to ponad twoje siły to
usuń się z miejsca walki od razu po śmierci, nie psuj gry innym . Idąc z terenu gry bądź możliwie widoczny
sygnalizuj że nie żyjesz hasłem „trup”. Usuń się z terenu gry możliwie szybko. W nocy oznacz się migającym
czerwonym światłem.
Deklaracja strzału
Jeśli odległość jest mała, a twoja replika ma moc większą niż 350 fps możesz zadeklarować strzał do konkretnej
osoby deklaracja brzmi „strzał”.
Cicha śmierć – ogłuszenie
Jeśli jesteś blisko kogoś (na wyciągnięcie ręki) możesz tą osobę dotknąć (musisz dotknąć o biema rękami
korpus i/lub głowę atakowanego ) i zadeklarować jej zabicie mówiąc „nie żyjesz” lub ogłuszenie mówiąc
„ogłuszony” . Nie wolno do tego celu używać rekwizytów . Nie możesz stosować tej umiejętności jako jeniec.
Jeśli ktoś cię dotknie i powie „nie żyjesz” jesteś martwy ( KIA ), jeśli usłyszysz „ogłuszony” jesteś
nieprzytomny (zachowanie jak WZW) nie wolno ci krzyczeć dostałem, ani w inny sposób ostrzec kolegów.
Ogłuszonego można ocucić. Ogłuszony nie ocucony odzyskuje przytomność po 5 minutach (brak efektów
ubocznych).
Miny
Jeśli wejdziesz na minę dźwiękową (zranienie w promieniu 3 metrów) jej aktywacja traktowana jest tak jak rana
nogi. Wyjmij kartę i postępuj zgodnie z zasadami ran. Wyłącz minę.
Miny pirotechniczne ranią odłamkami. Wylosuj kartę rany CCS i postępuj zgodnie z instrukcjami na niej
zawartymi.
Osłony balistyczne
Osłona balistyczna żeby „działać” w CCSie musi być oryginalna lub „identyczna” z oryginalną (to znaczy mieć
wymiary i wagę taką jak oryginał). Każda warstwa osłony balistycznej redukuje wylosowaną ranę o 1 tj. RL na
nic, RC na RL, WZW na RC i KIA na WZW.
Burzenie budynków.
Jeśli koło budynku, w którym jesteś wybuchła “taśma wielostrzałowa” budynek jest zniszczony . Wewnątrz
budynku jesteś traktowany jako KIA . Jeśli byłeś na zewnątrz budynku lub na jego dachu w promieniu 10 m
i bez osłony terenowej wylosuj kartę CCS . Jeśli ilość ładunków nie była dostateczna do wysadzenia budynku
budynek nie jest zniszczony, a ładunki są traktowane jak miny dźwiękowe. Ze zburzonego budynku można
korzystać jak z ruin (nie wolno do niego wchodzić). Ruiny oznaczone kartką z napisem „eksplozja” .
Pojazdy
Pojazdy są oznakowane (logo CCS format A4) oraz muszą mieć włączone światła awaryjne lub błyskające
pomarańczowe światło. Pojazdy muszą poruszać się po drogach, nie szybciej niż 20 km/h. Jeśli chcesz
prowadzić pojazd przeczytaj Podręcznik kierowcy.
Pojazdy dzielą się na lekkie i ciężkie.
Ciężkie pojazdy to wszelkie pojazdy opancerzone. Lekkie pojazdy to wszystkie pozostałe pojazdy.
Niszczenie pojazdów.
Pojazd lekki możesz zniszczyć granatem, petardą (rzucając obok).lub strzałem z granatnika. Jeśli jesteś
w niszczonym pojeździe musisz go opuścić w ciągu 1 minuty inaczej jesteś KIA . Każda osoba z takiego
pojazdu jesteś traktowana jak ranny. Pojazd lekki daje jednak osłonę jak 1 warstwa osłony balistycznej
(redukcja poziomu rany o 1, np. z RC na RL). Sumuje się to z osłoną balistyczną.
Jeśli masz w planach zniszczenie pojazdu ciężkiego zapoznaj się z Podręcznikiem Kierowcy. Procedura
ewakuacji wygląda jak w pojeździe lekkim, od wylosowanej rany odejmuje się 2 poziomy .
Każde bezpośrednie trafienie w gracza w pojeździe (czy BB czy granatem) rozstrzygane jest na
zasada ogólnych.
Jeńcy
Jeńcy nie zdrowieją w wypadku wzięcia do niewoli i wymagają normalnej pomocy medycznej.
Respawny
W grze standardowo brak jest respawnów.
Opcjonalność
Organizator modyfikując zasady musi jasno podać, na czym polegają zmiany i ograniczenia.
Rozsądek
Grę możesz przerwać w każdej chwili, jaką uznasz za właściwą, po prostu nie żyjesz. Jeśli robi się
niebezpiecznie grę powinieneś przerwać i w miarę możliwości powinieneś ostrzec innych o niebezpieczeństwie.
Rozsądek powinien wygrać zawsze z widowiskowością.
27577666.008.png
RL – Rana Lekka
Mówić
Ruszać
Biegać
Walczyć
Użyć rannej
kończyny
Ranny
TAK
TAK
Tak gdy rana ręki Tak gdy rana
kończyny
NIE
Zatamowany
TAK
TAK
Tak gdy rana ręki Tak gdy rana
kończyny
NIE
Opatrzony
TAK
TAK
TAK
TAK
TAK
Ranę może zatamować każdy.
Ranę może opatrzeć medyk (także sam) trwa to 2 minuty.
Po 15 minutach bez zatamowania przechodzi w stan RC >>>>>>>>
RC – Rana Ciężka
Mówić
Ruszać się
Biegać
Walczyć
Użyć rannej
kończyny
Ranny
wz. pomoc
o 1 metr
NIE
NIE
NIE
Zatamowany
wz. pomoc
NIE
NIE
NIE
NIE
Opatrzony
TAK
TAK
NIE
Tak gdy rana nogi
NIE
Uszt. kończyna
TAK
TAK
NIE
Tak gdy rana nogi
TAK
Ranę może zatamować każdy poza rannym.
Ranę może opatrzyć medyk trwa co najmniej 5 minut .
Po 15 minutach bez zatamowania przechodzi w stan WZW >>>>>>>>
WZW – Wyłączenie Z Walki
Mówić
Ruszać się
Biegać
Walczyć
Użyć rannej
kończyny
Ranny
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Zatamowany
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Opatrzony
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Uszt. kończyna
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Rany nie można zatamować.
Ranę może opatrzyć medyk trwa to 10 minut i oznacza stabilizację rannego.
Opatrzony ranny pozostawiony sam na 30 minut umiera.
Po 15 minutach bez opatrzenia przechodzi w stan KIA >>>>>>>>
KIA – Zabity
Nie może wykonywać żadnych czynności. Nie można mu pomóc w żaden sposób.
27577666.009.png 27577666.010.png 27577666.001.png 27577666.002.png 27577666.003.png 27577666.004.png 27577666.005.png 27577666.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin