intrukcje.pdf

(132 KB) Pobierz
Zapomniane Pustkowia
Zapomniane Pustkowia
&
Lodowa Kraina
Wstęp
Zapomniane Pustkowia to polska wersja planszy Far Outer Region która jest zamieszczona na stronie:
http://talisman.clift.org/talismanisland/index_1.htm . Opisy obszarów nie są dokładnym tłumaczeniem
z tamtej planszy, lecz moimi własnymi pomysłami. Jest to niejako rozszerzenie Krainy Zewnętrznej , trochę
do niej podobne, dające jednak kilka nowych możliwości.
Lodowa Kraina która została stworzona przez Cliff’a i DeSS’a i jest do ściągnięcia na ich stronie:
http://talisman.clift.org/talismanisland/MiM2003/ . Domagała się jednak ona jakiejś planszy, którą nie
chwaląc się sam zrobiłem.
Zapomniane Pustkowia
Ogólne zasady
Zapomniane pustkowia to oddzielna kraina, granicząca z Krainą Zewnętrzną. Obowiązują w niej te
same zasady i ciągnie się te same karty „przygody” co w sąsiedniej krainie. Zdarzenia które mają miejsce
na Zapomnianych Pustkowiach nie mają wpływu na pozostałe krainy.
Poruszanie się
Poruszanie się po całej krainie odbywa się na tych samych zasadach co w Krainie Zewnętrznej
i Środkowej. Rzucamy kostka i wybieramy kierunek w którym chcemy iść.
Przejście między krainami
Przejście z jednej krainy do drugiej odbywa się na podobnych zasadach jak przejście między krainami
zewnętrzną i środkową. Tutaj rolę Strażnika spełnia obszar Zapomniany Gościniec. Tak więc możemy bez
przeszkód zejść do Zapomnianych Pustkowi, a jak chcemy z nich wyjść musimy zastosować się do
instrukcji na obszarze Zapomniany Gościniec. Ponadto można:
Można też przejść przez Tajemnicze Ruiny jeśli się wyrzuci kostką 6 oczek do Ruin w krainie Zew.
Można zamiast badać obszar Ruiny przenieść się w kolejnej turze na obszar Tajemnicze Ruiny.
W Puszczy koło Ujścia Rzeki można zbudować Tratwę. Gdy się ja zbuduje w kolejnej turze można
zamiast normalnego ruchu przejść na sąsiedni obszar i zwodować tratwę. Gdy tratwa jest
zwodowana można w kolejnej turze przepłynąć do Przystani w Mieście.
W Przystani w Mieście można zapłacić 3 m.z. za przeprawę do Ujścia Rzeki.
Nie można Tratwą przepłynąć do Zapomnianych Pustkowi.
Dodatkowe opcje
Jeśli ktoś gra z dodatkiem Pustynia to na obszarze Pustynia zachowuje się zgodnie
z instrukcją do tego dodatku.
Jeśli ktoś gra z dodatkiem Lodowa Kraina to może zamówić sobie u mnie planszę (mojego projektu) do
tego dodatku i przenieść się tam z obszaru Burzliwy Ocean.
Jeśli ktoś nie ma dodatku Jaskinia , to na obszarze Opuszczona Kopalnia ciągnie kartę „podziemia”,
a ostatecznie „przygody”.
Lodowa Kraina
Ogólne zasady
Na obszarach Lodowej Krainy ciągnie się oczywiście karty Lodowa Kraina. Badanie obszarów odbywa
się na tej samej zasadzie co na głównej planszy. Na Poszukiwaczy znajdujących się w tej krainie można
rzucać Czary z innych kraina. Można za sobą zabrać wszystkie zwierzęta.
Poruszanie się
Plansza jest podzielona na dwa pierścienie, zewnętrzny i wewnętrzny, ale oba pierścienie to nadal ta
sama kraina.
W pierścieniu zewnętrznym rzuca się kostką i porusza w dowolnym kierunku. Nie ma tylko przejścia
pomiędzy obszarem Brzeg i Duch Zimy. Dochodząc do obszaru Brzegu musimy się na nim zatrzymać
nawet jeśli wynik rzutu kostką jest większy i powinniśmy iść dalej. Natomiast od obszaru Ducha zimy
„odbijamy się” i idziemy dalej w przeciwnym kierunku (chyba że nasz ruch kończy się na tym obszarze).
W pierścieniu wewnętrznym, do którego można wejść tylko przez Podnóże Góry, poruszamy się
zawsze o jedno pole w dowolnym kierunku. Do Lodowego Zamku można wejść wyłącznie przez
Sanktuarium. Przebywając w Lodowej Krainie, można tylko raz odwiedzić Sanktuarium. Aby odwiedzić
je ponownie trzeba, ponownie wejść do Lodowej Krainy.
Czar Teleportacja działa tylko w zewnętrznym pierścieniu. Koń oraz Koń i Wóz nie pomagają ci w
poruszaniu się, jedynie Rakiety Śnieżne i Skoczek.
Przejście między krainami
Do Lodowej Krainy Można się dostać przez Burzliwy Ocean. Jeśli ktoś gra bez dodatku Zapomniane
Pustkowia to może się dostać do Lodowej Krainy z Przystani w Mieście płacąc 3 m.z. za siebie i po 1 m.z
za każde zwierzę.
Wydostać się możesz czekając na Brzegu na wielorybników, korzystając z usług Przewoźnika lub
odwiedzając Lodowy Zamek.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin