czytanie ze zrozumieniem marzec 2011.pdf

(2131 KB) Pobierz
Microsoft Word - III Marzec _3_.doc
..................................................................................................................................................
Imię i nazwisko
Klasa
Marzec – karta pracy nr 13
Bardzo uwaŜnie przeczytaj tekst
i wykonaj polecenia.
W parku
Dzisiaj byliśmy na wycieczce w parku, aby szukać oznak wiosny.
Jak prawdziwi przyrodnicy zabraliśmy ze sobą lupy, lornetki, notesy i ołówki.
Z radością zobaczyliśmy pierwsze zwiastuny wiosny: kwitnące wierzby
i brzęczące wśród bazi pracowite pszczoły. W trawie rozkwitały Ŝółte, fioletowe
i białe krokusy. Pamiętaliśmy, Ŝe są pod ochroną i nie zrywaliśmy ich. Nasz
wzrok przyciągnęły równieŜ krzewy forsycji. Przez lupę oglądaliśmy jej Ŝółte,
pachnące kwiaty. Wszystkie spostrzeŜenia z obserwacji dokładnie
zapisywaliśmy w notesie.
Mieliśmy teŜ czas na zabawę. Bawiliśmy się w berka. Słońce przygrzewało
mocno, więc mogliśmy zdjąć czapki i rozpiąć kurtki.
Podczas powrotu do szkoły Karol pierwszy usłyszał klekot bociana.
Przez lornetkę widzieliśmy, jak bociek trzymał w dziobie gałązkę. Na pewno
wykorzysta ją do budowy gniazda.
W dobrych humorach i pełni wraŜeń wróciliśmy do szkoły.
1. Gdzie dzieci udały się na wycieczkę?
a)
do lasu
b)
na łąkę
c)
do parku
2. W jakim celu dzieci poszły na wycieczkę?
a)
poznać ptaki Ŝyjące w parku
b)
szukać oznak wiosny
c)
poznać drzewa rosnące w parku
697229578.024.png 697229578.025.png 697229578.026.png 697229578.027.png
3. Jakie owady widziały dzieci podczas wycieczki?
a)
motyle
b)
muchy
c)
pszczoły
4. Jakich kwiatów dzieci nie zrywały, pamiętając, Ŝe są pod ochroną?
a)
sasanek
b)
krokusów
c)
przebiśniegów
5. Co dzieci oglądały przez lupę?
a) fioletowe krokusy
b)
bazie
c)
kwiaty forsycji
6. W jaką zabawę bawiły się dzieci w parku?
a) w berka
b) w chowanego
c)
w pająka i muchy
7. Przez lornetkę dzieci zobaczyły bociana. Co on robił?
a) Trzymał w dziobie sznurek.
b) Budował gniazdo.
c) Trzymał w dziobie gałązkę.
8. Uzupełnij zdanie:
Dzieci zabrały ze sobą do parku: ………………, ………………, …………….
i ……………… .
9. Otocz pętlą kwiaty, które dzieci widziały w parku:
a)
b)
c)
przebiśnieg
krokus
pierwiosnek
697229578.001.png 697229578.002.png 697229578.003.png 697229578.004.png 697229578.005.png 697229578.006.png 697229578.007.png 697229578.008.png 697229578.009.png
..................................................................................................................................................
Imię i nazwisko
Klasa
Marzec – karta pracy nr 14
Bardzo uwaŜnie przeczytaj tekst
i wykonaj polecenia.
ZbliŜa się Wielkanoc
Znowu, jak co roku, zajączek ukryje prezenty w trawie, między krzewami
w naszym ogrodzie. JuŜ się nie moŜemy doczekać świątecznego biegania
i radosnego szukania koszyczków z łakociami.
Czeka nas jeszcze malowanie pisanek. KaŜdy z nas inaczej zdobi jajka.
Jaś rysuje mazakami samochody i rolki. Ewa uŜywa wosku, jak jej starsza
siostra, i tworzy piękne szlaczki. Marzenka razem z mamą farbuje jajka
w łupinkach cebuli, a następnie wydrapuje wzory w bazie i kurczątka.
W Wielką Sobotę urządzamy sobie po święceniu pokarmów konkurs na
najpiękniejszą pisankę.
Mam nadzieję, Ŝe w tym roku moja pisanka okaŜe się najładniejsza.
1. Do jakich świąt przygotowują się dzieci?
a)
BoŜego Narodzenia
b)
Dnia Ziemi
c)
Wielkanocy
2. Gdzie zajączek ukryje świąteczne prezenty?
a)
w ogrodzie
b)
pod choinką
c)
pod poduszką
3. O jakim wielkanocnym zwyczaju mówi tekst?
a) śmigus-dyngus
b)
malowanie pisanek
c)
wykonanie palmy
697229578.010.png 697229578.011.png 697229578.012.png 697229578.013.png
4. Uzupełnij zdanie:
Pisanki malowały dzieci: …………..…., ….……………. i ………………….. .
5. Połącz strzałką imię dziecka z nazwą techniki, którą wykonywało
pisankę:
Ewa
wydrapywanie wzoru
Marzenka
rysowanie mazakami
Jaś
uŜywanie wosku
6. Na podstawie tekstu narysuj pisanki dzieci:
Marzenka
Jaś
Ewa
Jaś
7. Kiedy święci się pokarmy?
a) w Wielkanocny Poniedziałek
b) w Wielką Sobotę
c)
w Wielki Piątek
8. Jaki konkurs urządzają dzieci w Wielką Sobotę po poświęceniu
pokarmów? Podkreśl w tekście zdanie, które jest odpowiedzią na to
pytanie.
697229578.014.png 697229578.015.png 697229578.016.png
Poprawne odpowiedzi: Marzec – karta pracy nr 13
1. Gdzie dzieci udały się na wycieczkę?
a)
do lasu
b)
na łąkę
c)
do parku
2. W jakim celu dzieci poszły na wycieczkę?
a)
poznać ptaki Ŝyjące w parku
b)
poznać drzewa rosnące w parku
3. Jakie owady widziały dzieci podczas wycieczki?
a)
motyle
b)
muchy
c)
pszczoły
4. Jakich kwiatów dzieci nie zrywały, pamiętając, Ŝe są pod ochroną?
a)
sasanek
b)
krokusów
c)
przebiśniegów
5. Co dzieci oglądały przez lupę?
a)
fioletowe krokusy
b)
bazie
c)
kwiaty forsycji
6. W jaką zabawę bawiły się dzieci w parku?
a)
b)
w chowanego
c)
w pająka i muchy
7. Przez lornetkę dzieci zobaczyły bociana. Co on robił?
a)
trzymał w dziobie sznurek
b)
budował gniazdo
c)
trzymał w dziobie gałązkę
8. Uzupełnij zdanie:
Dzieci zabrały ze sobą do parku: lupy, lornetki, notesy i ołówki .
9. Otocz pętlą kwiaty, które dzieci widziały w parku:
a)
b)
c)
przebiśnieg
krokus
pierwiosnek
c)
szukać oznak wiosny
w berka
697229578.017.png 697229578.018.png 697229578.019.png 697229578.020.png 697229578.021.png 697229578.022.png 697229578.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin