PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
IMIĘ I NAZWISKO: mgr Agata Natalia Mucha
MIEJSCE PRACY: Szkoła Podstawowa w Czerniczynie
ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel języka angielskiego
WYKSZTAŁCENIE: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2011 r.
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2014 r.
OPIEKUN STAŻU: mgr Bożena Nowosad
Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593)
ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU
Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004r.
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego
Zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1.XII.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Wrzesień 2011
Analiza przepisów rozporządzenia dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego – notatki własne
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego
Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu
Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, ustalenie terminów spotkań.
Kontrakt o współpracy z opiekunem stażu
Harmonogram spotkań z opiekunem stażu
§7 ust.1, pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
2. Praca w zespołach problemowych Rady Pedagogicznej.
3. Praca w zespole wychowawców II etapu nauczania:
- aktualizacja Szkolnego Programu Profilaktyki,
- aktualizacja Programu Wychowawczego Szkoły.
4. Opieka nad Szkolnym Kołem Wolontariatu.
5. Współpraca z Samorządem Uczniowskim:
- współorganizacja zabaw, dyskotek i konkursów dla dzieci.
- współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez.
6. Opieka nad uczniami podczas
wycieczek i imprez.
7. Pełnienie funkcji lidera zespołu Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli.
8. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenie nauczycieli.
9. Współpraca z Radą Rodziców.
10. Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp.
Cały okres stażu, zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej
Rok szkolny 2011/2012
Cały okres stażu
Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej
Protokoły posiedzeń zespołu wychowawców II etapu nauczania
Szkolny Program Profilaktyki
Program Wychowawczy Szkoły
Sprawozdanie z działalności SKW
Potwierdzenia
Sprawozdanie z pracy zespołu WDN
§7 ust.1, pkt 2
Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
1.Diagnoza własnych umiejętności. Autorefleksja. Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju.
2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. Aktywny udział w radach szkoleniowych.
3. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
- konferencje szkoleniowe,
- warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka angielskiego.
4. Udział w spotkaniach samokształceniowych zespołu wychowawców II etapu nauczania.
5. Studia podyplomowe na kierunku „Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna”.
6. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych – współpraca z biblioteką szkolną.
7. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności.
8. Prowadzenie i udział w lekcjach otwartych prowadzonych przez nauczycieli różnych przedmiotów.
Październik 2011-styczeń 2013
Plan rozwoju nauczyciela kontraktowego
Zaświadczenia z odbytych szkoleń
Dyplom ukończenia studiów podyplomowych
Karty obserwacji, konspekty.
§ 7 ust.1 pkt.3
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.
1. Analiza dokumentacji:
- Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
- Karta Nauczyciela.
- Rozporządzenie MENiS z 20 sierpnia 2010 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
- Ustawa o systemie oświaty.
- Rozporządzenie MENiS z 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego.
2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet).
3. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
4. Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka
5. Analiza dokumentów wewnętrznych szkoły: Statut szkoły, program wychowawczy szkoły, zasady oceniania wewnątrzszkolnego, regulamin pracy, przepisy BHP.
Październik 2011
§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenia ...
Muszka_87