pasowanie- Jas i Małgosia.rtf

(51 KB) Pobierz

             

 

            SCENARIUSZ  UROCZYSTOŚCI

          „PASOWANIA NA UCZNIA „

 

 

        Z uwagi na małą liczbę dzieci w przedstawienie zostali zaangażowani wszyscy uczniowie klas od O – III . Pierwszoklasiści to  Jaś i Małgosia . Pozostali uczniowie  zachęcają i pomagają  głównym bohaterom uroczystości w zaprezentowaniu  tego co  tej pory  nauczyli się .

         Tłem uroczystości jest jesienny las .Widać w nim mnóstwo grzybów . przede wszystkim muchomorów  i to bardzo okazałych . Jak przystało na tę bajkę nie zabrakło chatki Baby – Jagi , postaci Jasia i Małgosi  i oczywiście samej złej czarownicy .

         Uczniowie w odświętnych strojach , z studenckimi czapkami na głowach  stoją w półkolu. Za nimi , z tyłu  , na tle jesiennego lasu  widać Jasia i Małgosię .

.

 

  Powitanie pierwszoklasistów i zaproszonych gości przez nauczyciela .

         Witam na uroczystości z okazji pasowania na ucznia  panią dyrektor szkoły , nauczycieli, rodziców  i was drodzy uczniowie .

           Przygotowaliśmy krótką część artystyczną . Proszę , oceńcie sami   czy  pierwszoklasiści – Jaś i Małgosia  zasługują na miano uczniów naszej szkoły .

Zatem uwaga ! Zaczynamy !

 

 

UCZEŃ  I

 

Dawno , dawno temu,

czy to bajka jest czy nie .

Sama tego pewno nie wiem .

I wy również nie powiecie:

„ Tak czy nie”

 

UCZEŃ II 

 

Ale proszę ! Wierzcie nam

na słowo !

W wielkim borze , gdzieś daleko,

para zuchów – maluchów

żyła przecież gdzieś

 

UCZEŃ III

 

Jaś i Małgosia  , bo o nich mowa ,

przewędrowali ciemny las                       Dzieci stojące na środku półkola robią krok do przodu,

by do nas zawitać na czas .                      czyniąc w ten sposób miejsce dla Jasia i Małgosi, którzy

Bo i w dzisiejszym,                                Wychodzą z lasu .

zabieganym świecie,

te grzeczne dzieci ,

na pewno spotkać możecie .

 

JAŚ

 

Jaś i Małgosia                                        Wskazuje ręką na siebie i Małgosię .

to właśnie my .

 

UCZEŃ IV

 

Więc na przedstawienie

Nadeszła już pora .

 

Wszyscy śpiewają piosenkę pt. „ Witaj szkoło „

 

Jeszcze w uszach szumią morskie fale .

Śpiewa głośno rześki , górski wiatr .

Na wakacjach było , było tak wspaniale ,

ale teraz już do szkoły nadszedł czas .

A choć żal nam letnich chwil wesołych ,

to do szkoły każdy chętnie mknie ,

aby spotkać znów kolegów dobrych

i przygody opowiedzieć swe .

 

Refren : Witaj szkoło ,   witaj nasza dobra szkoło,           Dzieci podnoszą prawe ręce do góry

                 przyjmij nas radośnie , miło i wesoło ,               i machają nimi w geście powitania .

              Bo wracamy wypoczęci i szczęśliwi,

              mamy mnóstwo dobrych chęci , wiele siły

 

II  W szkole czeka na nas nasza pani .                                        Gestem ręki wskazują na swoją panią .

     Poprowadzi nas w nieznany świat .

     Bo dokoła tyle , tyle spraw ciekawych ,

     które chcemy jak najlepiej w życiu znać!

     Szkoła to przygoda znakomita !

     Kto nie wierzy , niech przekona się.

     I radośnie z nami szkołę wita ,

     a w jej murach pilnie uczy się .!

 

Refren : Witaj szkoło ...

 

UCZEŃ V

 

Gdy wrzos fioletem

już zakwita ,

to znak , że szkoła

dzieci wita .

A zamiast ptaków

dźwięczy szkolny dzwonek .

To Jaś z Małgosią

Idzie do szkoły .

 

Wszyscy interpretują ruchem słowa piosenki pt . „ Jesienny kujawiaczek „

     

     I

Jesienny kujawiaczek

na skakance z wiatru skacze ,                                  Dzieci naśladują skakanie na skakance .

płaszczyk ma w deszczowych kroplach ,

daj mu uśmiech , gdy go spotkasz .                         Posyłają uśmiech .

 

Refren : Kujawiak , kujawiaczek ,                          Ręce trzymają na biodrach i poruszają się 

              La, la , la ...                                                rytmicznie .

 

     II

Jesienny kujawiaczek ,                                           

Z rudych liści ma kubraczek ,                                 Ruchem ręki wskazują na liście .

czasem gwiżdże , czasem dzwoni ,

bukiet wrzosów trzyma w dłoni .                            Wyciągają prawą rękę do przodu pokazując

                                                                                                 bukiet wrzosów .

 

Refren : Kujawiak ...

 

 

      III

Jesienny kujawiaczek ,                                           

czasem w deszczu cicho płacze,                             Naśladują  ocieranie łez .

nieraz śmieje się do słońca                                     Podnoszą głowy do góry i śmieją się . 

i orzechy z drzewa strąca .                                      Podskakują .

 

Refren : Kujawiak ...

 

UCZEŃ V

 

Po raz pierwszy

idziecie do szkoły,

pożegnaliście

zabawki przedszkola...

Czy jest wśród was

może ktoś taki,

co w przedszkolu

pozostać by wolał ?                                                Jaś i Małgosia przecząco kręcą głową .

 

A w szkole na was czeka

rzecz nowa :

obowiązek .

I coraz mniej zabawek ,

I coraz więcej książek .

 

I choć może

trudniejsze będą

następne wasze lata,

otworzy się wam wielka,

ciekawa księga świata .

 

MAŁGOSIA

 

Jestem Małgosia ,                                                             Przedstawia się .

A to mój braciszek Jaś .                                                    Wskazuje ręką na Jasia .

My szybko się uczymy ,

pokażemy wam wszystkim co już potrafimy .

 

Mam 7 lat i jestem bardzo wesoła ,

bo czeka na mnie szkoła .

Z nowym kolegą poznam świat .

on tak samo jak ja ma 7 lat .

 

Wszyscy śpiewają piosenkę pt. „ Jestem uczniem „

 

       I

Idę do szkoły                                                                    Maszerują w miejscu .

A ze mną przyjaciele .                                                     Zwracają się do siebie twarzami .

Śpiewam wesoło ,

Bo przygód czeka wiele .

 

Refren : Kim ja jestem ?                                                Każdy ręką wskazuje na siebie ,  

             Wie każdy z was !                                             a następnie w kierunku zebranych gości . 

             Do pierwszej klasy

             idę pierwszy raz .

 

      II

Niosę tornister                                                               Na środek wychodzi uczeń z tornistrem

w  nim książki i zeszyty .                                              na plecach .

W nowym piórniku

mam kredki , długopisy .

 

MAŁGOSIA

 

Mamy elementarz nowy ,

w nim jak ziarnek maku

czarnych pełno znaków .

Ten ma brzuszek ,ten laseczkę,

inny mały haczyk.

Trzeba szybko się dowiedzieć

co to wszystko znaczy .

 

JAŚ

 

M – jak mama pięknie brzmi.

D – jak dym umyka .

F – jak fiołek pachnie nam .

O – jak osa bzyka .

 

MAŁGOSIA

 

Te literki złożyć trzeba .

To jest trudna sztuka !

Lecz ciekawą rzeczą jest ,

ta nasza nauka !

 

Wszyscy śpiewają i improwizują ruchem słowa piosenki pt. „ Biegnie kreda po tablicy „

 

        I

 

Biegnie kreda po tablicy,                                              Bieg w miejscu.

szur , szur , szur !

Zawijasy kreda ćwiczy                                                 Dzieci kreślą  koła w powietrzu .

szur , szur , szur  !

Wtem literki hop ! i zwinnie                                                Krok do przodu , a następnie powrót do

uciekają poza linię !                                                      pierwszego ustawienia .

Równaj szereg ! Prostuj grzbiet !                                       Wyrównanie szeregu , wyprostowanie .

Rząd literek naprzód, bieg !                                         Bieg w miejscu . 

Szur , szur , szur !   

 

          II

 

Skacze kreda po tablicy,                                          

hop , hop , hop !                                                           Podskoki w miejscu .

Kółka i krzyżyki ćwiczy                                               Kreślenie kół i krzyżyków w powietrzu. 

hop , hop , hop !                                                           Podskoki w miejscu .

Wtem cyferki hyc ! ukradkiem

wyskakują poza kratkę!                                                Krok do przodu , a następnie powrót do

Równaj szereg !Równaj krok !                                                            pierwszego ustawienia .

Rząd cyferek naprzód, skok !                                       Wyrównanie szeregu , wyprostowanie .

Hop , hop , hop !                                                           Podskoki w miejscu .

 

 

JAŚ

 

Ja się głoskować

już nauczyłem .                                                           Jaś głoskuje .

K-L –A –S – A   

Na lekcji  grzeczny

cały czas byłem .

 

MAŁGOSIA

 

Piękne literki                                                              Podchodzi do stolika , bierze zeszyt i pokazuje

piszę w zeszycie.                                                         wszystkim .

Proszę pokażę                                                            

jak nie wierzycie !

To nie wszystko oczywiście .

Ja komputera nie potrzebuję .

Jak ryba w wodzie w matmie się czuję .

 

UCZEŃ VI

 

Zaraz sprawdzimy .

Słuchaj uważnie .

 

W formie dialogu  uczeń  pyta , a Małgosia odpowiada .

 

UCZEŃ VI                                                           MAŁGOSIA

 

Powiedz mi proszę :

Ile to jest : jeden i jeden ?                                       Daje to dwa .

Dwa i dwa ?                                                            To cztery da .

A trzy dodać trzy ?                                                 To będzie sześć , rzecz jasna .

Cztery i cztery ?                                                     To osiem jest .

Doskonale !

Nie pytam już wcale !

 

MAŁGOSIA

 

Sami widzicie  jak

już wiele potrafimy.

 

Dzieci śpiewają piosenkę pt. „ W Literkowie „

 

     I

Na spotkanie w Literkowie ,                                          Dzieci poruszają się w dwóch kołach

jedzie liter całe mrowie .                                                zamkniętych . Naśladują w ten sposób

Ciągnie ciuchcia wagoniki,                                            pociąg z wagonikami .

pędzi pociąg w takt muzyki

Stu-ku , pu-ku , stu- ku , pu -ku ,stu –ku, pu-ku.           Klaszczą , raz w prawą  , raz w lewą  rękę .   

Stu-ku ,pu-ku,stu-ku,pu-ku,stu-ku,pu-ku . .

 

     Ref. Każda wielka zaś litera

             sama w podróż się wybiera .

             Be- balonem , Wu –na wrotkach,

             w Literkowie chcą się spotkać .

 

      II

Kiedy koniec lata bliski

W Literkowie jest spotkanie .

Każda z liter w Literkowie

O przygodach swych opowie .

Tralalala , tralalala , tralalala .                                       Dzieci  odwracają się raz w prawą , raz

Tralalala ,tralalala ,tralalala .                                         w lewą stronę .

 

    Ref . Każda wielka zaś litera ...

 

UCZEŃ VII

 

A teraz posłuchajcie rad

od starszych klas .

 

UCZEŃ VIII

 

Do szkoły moi drodzy

punktualnie się przychodzi .

 

UCZEŃ IX

 

 

Na lekcjach często

zgłaszać się trzeba.

Wtedy problemów

z nauką nie ma .

 

UCZEŃ X

 

Trzeba uczyć się wspaniale,

żeby złych uwag nie było wcale .

 

UCZEŃ XI

 

W klasie pierwszej będzie miło ,

gdyby i upomnień nie było

 

UCZEŃ XII

 

Skoro o ocenach mowa

dodam jeszcze ze dwa słowa :

Moi drodzy przez rok cały

niech królują wam pochwały!

 

UCZEŃ I

 

Tak przez cały  roczek szkolny

uczyć się będziecie .

Chociaż trud to jest mozolny,

wiedzę na pewno zdobędziecie !

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin