SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI
„PASOWANIA NA UCZNIA „
Z uwagi na małą liczbę dzieci w przedstawienie zostali zaangażowani wszyscy uczniowie klas od O – III . Pierwszoklasiści to Jaś i Małgosia . Pozostali uczniowie zachęcają i pomagają głównym bohaterom uroczystości w zaprezentowaniu tego co tej pory nauczyli się .
Tłem uroczystości jest jesienny las .Widać w nim mnóstwo grzybów . przede wszystkim muchomorów i to bardzo okazałych . Jak przystało na tę bajkę nie zabrakło chatki Baby – Jagi , postaci Jasia i Małgosi i oczywiście samej złej czarownicy .
Uczniowie w odświętnych strojach , z studenckimi czapkami na głowach stoją w półkolu. Za nimi , z tyłu , na tle jesiennego lasu widać Jasia i Małgosię .
.
Powitanie pierwszoklasistów i zaproszonych gości przez nauczyciela .
Witam na uroczystości z okazji pasowania na ucznia panią dyrektor szkoły , nauczycieli, rodziców i was drodzy uczniowie .
Przygotowaliśmy krótką część artystyczną . Proszę , oceńcie sami czy pierwszoklasiści – Jaś i Małgosia zasługują na miano uczniów naszej szkoły .
Zatem uwaga ! Zaczynamy !
UCZEŃ I
Dawno , dawno temu,
czy to bajka jest czy nie .
Sama tego pewno nie wiem .
I wy również nie powiecie:
„ Tak czy nie”
UCZEŃ II
Ale proszę ! Wierzcie nam
na słowo !
W wielkim borze , gdzieś daleko,
para zuchów – maluchów
żyła przecież gdzieś
UCZEŃ III
Jaś i Małgosia , bo o nich mowa ,
przewędrowali ciemny las Dzieci stojące na środku półkola robią krok do przodu,
by do nas zawitać na czas . czyniąc w ten sposób miejsce dla Jasia i Małgosi, którzy
Bo i w dzisiejszym, Wychodzą z lasu .
zabieganym świecie,
te grzeczne dzieci ,
na pewno spotkać możecie .
JAŚ
Jaś i Małgosia Wskazuje ręką na siebie i Małgosię .
to właśnie my .
UCZEŃ IV
Więc na przedstawienie
Nadeszła już pora .
Wszyscy śpiewają piosenkę pt. „ Witaj szkoło „
Jeszcze w uszach szumią morskie fale .
Śpiewa głośno rześki , górski wiatr .
Na wakacjach było , było tak wspaniale ,
ale teraz już do szkoły nadszedł czas .
A choć żal nam letnich chwil wesołych ,
to do szkoły każdy chętnie mknie ,
aby spotkać znów kolegów dobrych
i przygody opowiedzieć swe .
Refren : Witaj szkoło , witaj nasza dobra szkoło, Dzieci podnoszą prawe ręce do góry
przyjmij nas radośnie , miło i wesoło , i machają nimi w geście powitania .
Bo wracamy wypoczęci i szczęśliwi,
mamy mnóstwo dobrych chęci , wiele siły
II W szkole czeka na nas nasza pani . Gestem ręki wskazują na swoją panią .
Poprowadzi nas w nieznany świat .
Bo dokoła tyle , tyle spraw ciekawych ,
które chcemy jak najlepiej w życiu znać!
Szkoła to przygoda znakomita !
Kto nie wierzy , niech przekona się.
I radośnie z nami szkołę wita ,
a w jej murach pilnie uczy się .!
Refren : Witaj szkoło ...
UCZEŃ V
Gdy wrzos fioletem
już zakwita ,
to znak , że szkoła
dzieci wita .
A zamiast ptaków
dźwięczy szkolny dzwonek .
To Jaś z Małgosią
Idzie do szkoły .
Wszyscy interpretują ruchem słowa piosenki pt . „ Jesienny kujawiaczek „
I
Jesienny kujawiaczek
na skakance z wiatru skacze , Dzieci naśladują skakanie na skakance .
płaszczyk ma w deszczowych kroplach ,
daj mu uśmiech , gdy go spotkasz . Posyłają uśmiech .
Refren : Kujawiak , kujawiaczek , Ręce trzymają na biodrach i poruszają się
La, la , la ... rytmicznie .
II
Jesienny kujawiaczek ,
Z rudych liści ma kubraczek , Ruchem ręki wskazują na liście .
czasem gwiżdże , czasem dzwoni ,
bukiet wrzosów trzyma w dłoni . Wyciągają prawą rękę do przodu pokazując
bukiet wrzosów .
Refren : Kujawiak ...
III
czasem w deszczu cicho płacze, Naśladują ocieranie łez .
nieraz śmieje się do słońca Podnoszą głowy do góry i śmieją się .
i orzechy z drzewa strąca . Podskakują .
Po raz pierwszy
idziecie do szkoły,
pożegnaliście
zabawki przedszkola...
Czy jest wśród was
może ktoś taki,
co w przedszkolu
pozostać by wolał ? Jaś i Małgosia przecząco kręcą głową .
A w szkole na was czeka
rzecz nowa :
obowiązek .
I coraz mniej zabawek ,
I coraz więcej książek .
I choć może
trudniejsze będą
następne wasze lata,
otworzy się wam wielka,
ciekawa księga świata .
MAŁGOSIA
Jestem Małgosia , Przedstawia się .
A to mój braciszek Jaś . Wskazuje ręką na Jasia .
My szybko się uczymy ,
pokażemy wam wszystkim co już potrafimy .
Mam 7 lat i jestem bardzo wesoła ,
bo czeka na mnie szkoła .
Z nowym kolegą poznam świat .
on tak samo jak ja ma 7 lat .
Wszyscy śpiewają piosenkę pt. „ Jestem uczniem „
Idę do szkoły Maszerują w miejscu .
A ze mną przyjaciele . Zwracają się do siebie twarzami .
Śpiewam wesoło ,
Bo przygód czeka wiele .
Refren : Kim ja jestem ? Każdy ręką wskazuje na siebie ,
Wie każdy z was ! a następnie w kierunku zebranych gości .
Do pierwszej klasy
idę pierwszy raz .
Niosę tornister Na środek wychodzi uczeń z tornistrem
w nim książki i zeszyty . na plecach .
W nowym piórniku
mam kredki , długopisy .
Mamy elementarz nowy ,
w nim jak ziarnek maku
czarnych pełno znaków .
Ten ma brzuszek ,ten laseczkę,
inny mały haczyk.
Trzeba szybko się dowiedzieć
co to wszystko znaczy .
M – jak mama pięknie brzmi.
D – jak dym umyka .
F – jak fiołek pachnie nam .
O – jak osa bzyka .
Te literki złożyć trzeba .
To jest trudna sztuka !
Lecz ciekawą rzeczą jest ,
ta nasza nauka !
Wszyscy śpiewają i improwizują ruchem słowa piosenki pt. „ Biegnie kreda po tablicy „
Biegnie kreda po tablicy, Bieg w miejscu.
szur , szur , szur !
Zawijasy kreda ćwiczy Dzieci kreślą koła w powietrzu .
Wtem literki hop ! i zwinnie Krok do przodu , a następnie powrót do
uciekają poza linię ! pierwszego ustawienia .
Równaj szereg ! Prostuj grzbiet ! Wyrównanie szeregu , wyprostowanie .
Rząd literek naprzód, bieg ! Bieg w miejscu .
Szur , szur , szur !
Skacze kreda po tablicy,
hop , hop , hop ! Podskoki w miejscu .
Kółka i krzyżyki ćwiczy Kreślenie kół i krzyżyków w powietrzu.
Wtem cyferki hyc ! ukradkiem
wyskakują poza kratkę! Krok do przodu , a następnie powrót do
Równaj szereg !Równaj krok ! pierwszego ustawienia .
Rząd cyferek naprzód, skok ! Wyrównanie szeregu , wyprostowanie .
Hop , hop , hop ! Podskoki w miejscu .
Ja się głoskować
już nauczyłem . Jaś głoskuje .
K-L –A –S – A
Na lekcji grzeczny
cały czas byłem .
Piękne literki Podchodzi do stolika , bierze zeszyt i pokazuje
piszę w zeszycie. wszystkim .
Proszę pokażę
jak nie wierzycie !
To nie wszystko oczywiście .
Ja komputera nie potrzebuję .
Jak ryba w wodzie w matmie się czuję .
UCZEŃ VI
Zaraz sprawdzimy .
Słuchaj uważnie .
W formie dialogu uczeń pyta , a Małgosia odpowiada .
UCZEŃ VI MAŁGOSIA
Powiedz mi proszę :
Ile to jest : jeden i jeden ? Daje to dwa .
Dwa i dwa ? To cztery da .
A trzy dodać trzy ? To będzie sześć , rzecz jasna .
Cztery i cztery ? To osiem jest .
Doskonale !
Nie pytam już wcale !
Sami widzicie jak
już wiele potrafimy.
Dzieci śpiewają piosenkę pt. „ W Literkowie „
Na spotkanie w Literkowie , Dzieci poruszają się w dwóch kołach
jedzie liter całe mrowie . zamkniętych . Naśladują w ten sposób
Ciągnie ciuchcia wagoniki, pociąg z wagonikami .
pędzi pociąg w takt muzyki
Stu-ku , pu-ku , stu- ku , pu -ku ,stu –ku, pu-ku. Klaszczą , raz w prawą , raz w lewą rękę .
Stu-ku ,pu-ku,stu-ku,pu-ku,stu-ku,pu-ku . .
Ref. Każda wielka zaś litera
sama w podróż się wybiera .
Be- balonem , Wu –na wrotkach,
w Literkowie chcą się spotkać .
Kiedy koniec lata bliski
W Literkowie jest spotkanie .
Każda z liter w Literkowie
O przygodach swych opowie .
Tralalala , tralalala , tralalala . Dzieci odwracają się raz w prawą , raz
Tralalala ,tralalala ,tralalala . w lewą stronę .
Ref . Każda wielka zaś litera ...
UCZEŃ VII
A teraz posłuchajcie rad
od starszych klas .
UCZEŃ VIII
Do szkoły moi drodzy
punktualnie się przychodzi .
UCZEŃ IX
Na lekcjach często
zgłaszać się trzeba.
Wtedy problemów
z nauką nie ma .
UCZEŃ X
Trzeba uczyć się wspaniale,
żeby złych uwag nie było wcale .
UCZEŃ XI
W klasie pierwszej będzie miło ,
gdyby i upomnień nie było
UCZEŃ XII
Skoro o ocenach mowa
dodam jeszcze ze dwa słowa :
Moi drodzy przez rok cały
niech królują wam pochwały!
Tak przez cały roczek szkolny
uczyć się będziecie .
Chociaż trud to jest mozolny,
wiedzę na pewno zdobędziecie !
...
malali30