a9.docx

(16 KB) Pobierz

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stara się stosować do norm społecznych, współpracuje chętnie i raczej bez konfliktów z rówieśnikami. Zazwyczaj dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci. Dziecko interesuje się czynnościami szkolnymi.

b)     zauważone trudności – Posiada cechy lidera grupy- lubi górować nad dziećmi i je pouczać.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Wyjaśnianie przyczyn i skutków niewłaściwego postępowania.

d)     wskazówki dla rodziców – Rozmowy wychowawcze z dzieckiem.

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka – Dziecko bardzo ambitne, ma szybkie tempo pracy. Jest aktywny na zajęciach. Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej w pamięci. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy
na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Samo próbuje pisać litery pisane i pisze je we właściwym kierunku. Czyta dłuższe zdania. Zna teksty piosenek na pamięć i chętnie je śpiewa.

b)     zauważone trudności – Karty pracy czasami są wykonane niestarannie lub niezgodne z poleceniem nauczyciela.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zachęcanie do wysłuchania do końca polecenia nauczyciela wraz ze wskazaniem pozytywnych skutków takiego zachowania.

d)     wskazówki dla rodziców – Podczas wykonywania różnych czynności domowych chwalić za dokładność i staranność wykonania.

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

a)     mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Dobrze utrzymuje równowagę. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki zazwyczaj utrzymuje w liniaturze, prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami.

b)     zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie. Prace plastyczne są niestarannie wykonane.

c)      podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano dziecko do kolorowania małych powierzchni ze zwróceniem uwagi na nieprzekraczanie konturów obrazka.

d)     wskazówki dla rodziców – Zachęcać do rysowania lub kolorowania różnych obrazków.

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Potrafi zorganizować sobie czas wolny w szkole. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu. Zwykle bez upomnień osoby dorosłej odkłada zabawki na swoje miejsce i uczestniczy w pracach porządkowych. Dziecko jest bardzo samodzielne. Sprawnie i bez pomocy osoby dorosłej ubiera się i rozbiera, korzysta z toalety, spożywa posiłki.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Dziecko ma dużą potrzebę ruchu – szuka możliwości biegania, skakania. Szybko i chętnie uczy się na pamięć wierszyków, piosenek. Uczy się grać na gitarze. Wiedzą matematyczną znacznie przekracza wymagania programowe.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcanie ucznia do uczestniczenia w szkolnych konkursach recytatorskich. Angażowanie ucznia w różne prace na rzecz klasy i egzekwowania ich wykonania.

c)   wskazówki dla rodziców – Rozwijanie zainteresowań dziecka. Dodatkowe zajęcia ruchowe.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Chłopiec lubi zwracać swoim zachowaniem uwagę innych dzieci- popisuje się, śmieje się, czasami przeszkadza nauczycielowi w prowadzeniu zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                                      ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin