gietka.doc

(58 KB) Pobierz

Edyta Węglewska

 

KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI PODSTAWOWEJ

 

TEMAT: Nauka wejścia szwedzkiego na równoważnie;            DATA: 13.10.2008

KLASA: V                                                   LICZBA ĆWICZĄCYCH: 18

PŁĘĆ ĆWICZĄCYCH: mieszana

MIEJSCE ĆWICZEŃ: hala sportowa

KSZTAŁTOWANIE:

Umiejętności: uczeń potrafi wykonać wejście szwedzkie na równoważnie ustawioną na wysokość bioder;

Motoryczność: uczeń kształtuje koordynacje ruchową poprzez różnego rodzaju przewroty;

Wiadomości: uczeń zna podstawowe sposoby asekuracji współćwiczącego;

AKCENTY WYCHOWAWCZE: kształtowanie odpowiedzialności poprzez asekuracje współćwiczącego;

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: równoważnia, materace, szarfy, odskocznia, skrzynia;

Tok lekcji

Nazwa i opis ćwiczenia

Czas

Uwagi

Organizacyjno - metodyczne

Część wstępna

1. Ćwiczenia porządkowo- dyscyplinujące,

 

 

2. Ćwiczenia ożywiające

 

 

 

 

 

 

 

Część główna

1. Ćwiczenia kształtujące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Ćwiczenia stosowane

- ćw. równoważne na przyrządach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-ćw. zwinnościowo – akrobatyczne

 

 

- zwisy i podpory

 

 

 

 

- biegi i skoki

 

- mocowania i rzuty

 

 

Część końcowa

1. Ćwiczenia uspokajające

 

2. Marsze

 

3. Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze

 

Zbiórka, sprawdzenie obecności,

podanie tematu lekcji, kontrola stroju i miejsca ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa

 

 

Zabawa „Labirynt”. Uczestnicy ustawieni w kolumnie na odległość ramion, podają sobie ręce, tworząc korytarze. Wyznaczona para (oznaczona szarfą) goni się między nimi. Tymczasem na sygnał prowadzącego kolumna wykonuje zwrot w lewo, w tył, itp., Po schwytaniu uciekającego następuje zmiana ról albo też wyznacza się nową parę.

 

 

Ćw. RR; PW -stanie w rozkroku: wznos RR w przód, wznos RR w górę, opust RR w przód, opust RR w dół

Ćw. NN; PW j.w.: wznos N ugiętej w przód, wyprost N, zgięcie N, opust N – zmiana N

Ćw. T; PW j.w.: opad T w przód, skłon T w dół, wznos T w przód, powrót do PW

Ćw. RR i NN łącznie; PW j.w.: wysoki wymach PN w górę z klaśnięciem rękoma pod PN, powrót do PW, zmiana na LN

Ćw. T w innej płaszczyźnie; PW j.w.: skręt T w prawo, powrót do PW, zmiana w lewą stronę

Ćw. NN; PW j.w.: głęboki wypad PN w przod, powrót do PW, zmiana na LN

Ćw. T; PW j.w., obszerne krążenie T w prawo i w lewo

Ćw. T o większym natężeniu; PW - leżenie przodem, RR na karku: wznos T w górę, skręt T w prawo, skręt T w lewo, powrót do PW

Ćw. RR; PW j.w. RR ugięte: wyprost RR do podporu leżąc przodem, powrót do PW, wyprost RR do podporu łukiem leżąc przodem, PW

Ćw. T; PW j.w., RR w bok: przenos PN w górę, w lewo do LR, powrót do PW, zmiana w druga stronę, powrót do PW

Ćw. równoważne wolne; PW - stanie w rozkroku: wznos N prostej w przód, wytrzymać, powrót do PW

Ćw. NN podskoki; PW j.w.: ugięcie NN do przysiadu podpartego, wyrzut NN w tył, powrót do przysiadu podpartego, wyskok obunóż.

 

 

Nauka wejścia szwedzkiego na równoważnie

Wejście na równoważnie lub też listwę ławeczki ustawionej na wysokości bioder. Postawa w poprzek z boku równoważni – siad podparty na udzie, zgięcie N ze wsparciem palców stóp na belce, przeniesienie ciężaru ciała ze zgięciem i postawieniem na belce drugiej N do równoważnego przysiadu podpartego, wyprost NN i T do stania równoważnego;

 

 

 

 

 

Przewrót w tył o nogach prostych, z postawy do postawy.

 

 

Z leżenia tyłem do drabinek – ugięcie NN i chwyt RR za szczebelek. Poprzez wyprost RR i NN przejście do podporu łukiem leżąc tyłem (mostek). Wytrzymanie i pogłębienie pozycji. Powrót do PW.

Skok kuczny przez przyrząd ustawiony wszerz (kozła)

Przewrót w przód dwójkami (obaj uczniowie twarzą do siebie, chwytają dłońmi za kostki współćwiczącego i wykonują przewrót między jego nogami)

 

„Świeczka” – ćw. oddechowe, dzieci dmuchają na wystawiony palec jakby to była świeczka, którą chcą zgasić

Marsz po obwodzie koła. Marsz na palcach, marsz na pietach.

Zbiórka, omówienie lekcje, ocenienie wyróżniających się uczniów, pożegnanie klasy

5 min

2 min

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

35 min

8 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27 min

 

8 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

4 min

 

 

 

 

5 min

 

6 min

 

 

 

5 min

2 min

 

 

1 min

 

2 min

 

W dwuszeregu zbiórka! Baczność! Kolejno odlicz!

                                N

                 x x x x x x x x x

                 x x x x x x x x x

Pary powinny często się zmieniać, aby w miarę możliwości, wszystkie dzieci mogły biegać.

             x

               x    x    x          N

               x    x    x

               x    x    x       x  x

            x   x    x    x

 

Dzieci pozostają w poprzednim ustawieniu, rozsuwając się na większą odległość.

       x       x       x       x         

 

       x       x       x       x

 

       x       x       x       x        N

 

       x       x       x       x

 

                x       x       x

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin