Do hospitacji diagnozującej
Nauczyciel prowadzący: Jolanta Bachowska
Temat: Bociany i żaby
Cel: Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – łąka.
Charakterystyczne zwierzęta – bocian, żaba.
Cele operacyjne:
- dziecko zna kolejne etapy rozwoju oraz sposób odżywiania żaby
- zna zwyczaje oraz sposób odżywiania bocianów
- określa liczbę elementów zbiorów
- dodaje w zakresie 8 /6-latki/
- reaguje ruchem na sygnał
- rozpoznaje piosenkę po melodii
- tworzy kompozycję z kół – origami – żaba
Środki dydaktyczne: historyjka obrazkowa, ilustracja, test obrazkowy, liczmany – bociany i żaby, lizaczki z cyframi, kaseta z piosenkami, koła do origami
Sytuacja edukacyjna
Cele operacyjne
Środki dydaktyczne
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
- Zagadki „bocian i żaba”
- Rozmowa:
- gdzie mieszkają bociany i
żaby
- czy bociany mieszkają u nas cały rok
- gdzie i kiedy odlatują
- kiedy wracają
- co robią po powrocie
- czym się odżywiają
- czym się odżywiają żaby
- skąd biorą się małe żabki
- Układanie historyjki
Obrazkowej – żaba
- Zagadki muzyczne:
- piosenki: żabki i bociek
- dzieci reagują ruchem na melodię piosenek
- Test obrazkowy
- Zabawa w formie opowieści ruchowej „bociany i żaby”
- zadania z liczmanami
„na łące”, przeliczanie elementów, dodawanie w zakresie 8
- „Żaba” wykonywanie techniką origami
- Wycieczka – obserwowanie bocianiego gniazda i na łąkę
Dziecko:
- rozwiązuje zagadki
- zna zwyczaje i sposób odżywiania bocianów
- odpowiada na pytania nauczyciela
- zna sposób odżywiania i kolejne etapy rozwoju żaby
- układa historyjkę obrazkową
- rozpoznaje piosenkę po fragmencie melodii
- rozwiązuje test obrazkowy, wpisuje odpowiednie cyfry oznaczające kolejne etapy rozwoju żaby
- przelicza i określa liczbę elementów zbioru
- dodaje w zakresie 8
- tworzy kompozycję z kół
„żaba”
- uczestniczy w wycieczce, obserwuje zwierzęta w ich naturalnym środowisku
Ilustracja
Historyjka obrazkowa
Kaseta z nagraniami
Testy obrazkowe dla wszystkich dzieci
Liczmany, lizaczki z cyframi
Koła z papieru kolorowego
ZAGADKI
Ma czerwone nogi, chociaż nie zmarzł wcale
Chce zielony przysmak w mokrej trawie znaleźć
Ale przysmak skacze, w stawie sobie pływa
Co to jest za pan i jak się nazywa?
Co to za kulki czarne błyszczące
Kręcą się w wodzie nagrzanej słońcem
Patrzcie, niektóre już mają łapki
Wkrótce wyrosną z nich małe żabki
Pływa w wodzie jak ryba
Oprócz tego jest znana
Że zasypia na zimę
I nie lubi bociana
ARKUSZ DIAGNOSTYCZNY
Określający poziom rozwoju kompetencji dzieci w zakresie:
Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych oraz kształtowanie pojęć matematycznych
STANDARDY
A - zna sposób odżywiania i kolejne etapy rozwoju żaby
B - zna zwyczaje i sposób odżywiania bocianów
C - określa liczbę elementów zbioru
D - reaguje ruchem na umówiony sygnał
E - rozpoznaje piosenkę po melodii
F - tworzy kompozycję z kół – żaba
G - dodaje w zakresie 8
WSKAŹNIKI
1. Potrafi zawsze
2. potrafi w wybranych sytuacjach
3. ma trudności
lp
Imię i nazwisko
A
B
C
D
E
F
G
1
...
dorotka880