OCENA UMIEJĘTNOŚCI FUNKCJONALYCH DZIECKA.doc

(28 KB) Pobierz

OCENA UMIEJĘTNOŚCI FUNKCJONALYCH DZIECKA
I OPIS JEGO INTERAKCJI Z RODZICAMI

Przebieg diagnozy:

1.      Kwestionariusz środowiskowy dla rodziców (dotyczy tego, co jest ważne w rodzinie dla dziecka)

2.      W trakcie sesji zabawy pedagoga z dzieckiem:

§        W pierwszej fazie – zabawa spontaniczna (bardzo łatwo tu wyłapać autyzm, jeśli nie ma elementów twórczych w zabawie u dziecka)

§        W drugiej fazie – ustrukturalizowana zabawa (pedagog narzuca zabawę dziecku)

§        W trzeciej fazie – interakcja dziecko – dziecko (badamy jak dziecko nawiązuje kontakt z innymi)

§        W czwartej fazie – interakcja rodzice – dziecko (rodzice mają bawić się z dzieckiem tak, jak bawią się z nim w domu). Pod koniec tej fazy rodzic na chwilę wychodzi (sprawdza się tu jak dziecko reaguje na rozłąkę). Następnie rodzic wraca i bawi się z dzieckiem wg zaleceń pedagoga.

§        W piątej fazie – zabawa motoryczna:

-       nieustrukturalizowana zabawa dowolna

-       ustrukturalizowana  zabawa – pedagog kieruje zabawą dziecka

§        W szóstej fazie – poczęstunek (dziecko może zaprosić kolegę, z którym się bawiło – diagnozujemy tu samoobsługę dziecka)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Wśród diagnoz funkcjonalnych małego dziecka w wieku przedszkolnym możemy wyróżnić:

ü     „Profil osiągnięć ucznia Jacka Kielina” – obejmuje on umiejętności funkcjonalne dziecka do 5 r.ż. Jest testem pedagogicznym niestandaryzowanym.

ü     „Profil Schoplera – psychoedukacyjny profil” – podstawowy profil Schoplera dotyczy dzieci od 0,5 do 7 r.ż. Dzieli się na skalę rozwoju i skalę zachowań (174 zadania do wykonania przez dziecko).

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin