(imię i nazwisko ucznia)
MÓJ
DZIENNICZEK
ZDOBYWANIA SPRAWNOŚCI
Wychowawca:
Regulamin zdobywania sprawności
1. Każdy z naszej klasy ma prawo zdobywania sprawności.
2. Jeśli nie będę dbał o wygląd swojego dzienniczka zostanie mi odebrane przez klasę prawo do zdobywania sprawności.
3. Zapoznaję się dokładnie z zadaniami umożliwiającymi zdobycie sprawności .
4. Sam zgłaszam się do nauczyciela po wskazówki i wyjaśnienia.
5. Przygotowuję się dokładnie do każdego zadania. Dokumentuje je w założonym przez siebie zeszycie, karcie pracy, na wydruku komputerowym lub w innej podanej formie prezentacji.
6. Zgłaszam swoje przygotowanie i czekam cierpliwie na możliwość prezentacji jeśli wymaga tego sprawność.
7. Za wzorowo wykonane zadanie otrzymuję podpis wychowawcy w dzienniczku sprawności.
8. Gdy zaliczę wszystkie zadania otrzymuję sprawność, którą przypinam sobie na gazetce klasowej .
9. Wykonanie jakiegoś zadania ocenione przez nauczyciela jako szczególnie wyróżniające daje mi prawo za zgodą klasy od razu zdobycia sprawności, której zadanie dotyczyło.
10. Wymagania na poszczególne sprawności mogą ulegać w ciągu roku zmianie przez nauczyciela po uzgodnieniu tego z uczniami.
11. Na koniec roku szkolnego otrzymuję dyplom, który jest podsumowaniem mojej pracy w zdobywaniu sprawności.
Zadanie
Potwierdzenie
1 Zawsze będę zgodnie i chętnie pracował z kolegami w klasie podczas pracy w zespole i w grupie.
2 Zorganizuję pomoc koleżeńską dla chorego kolegi lub koleżanki.
3 Zawsze będę używał form grzecznościowych wobec swoich kolegów (proszę, dziękuję, przepraszam).
4 Zawsze będę bawił się z rówieśnikami bezpiecznie.
1 Sam, często zgłaszam się do odpowiedzi. i zadań obowiązkowych oraz dodatkowych.
2 Sam często zgłaszam się do wykonywania zadań na rzecz klasy i szkoły.
3 Zawsze starannie i w terminie wykonuję zadania domowe i zadania do których się zgłosiłem.
4 Zawsze mam przygotowane przybory i pomoce, które trzeba było przynieść na zajęcia.
5 Zawsze biorę udział w przygotowywaniu prac konkursowych.
6 Nadobowiązkowe ( dodatkowe wyróżnienie) – zdobędę najwięcej sprawności w klasie)
1 Zawsze moczę gąbkę i ścieram tablicę.
2 Zawsze dbam o prządek w klasie (zbieram papierki, dbam o wystawkę prac, dbam o dywanik).
3 Zawsze pilnuję aby wszyscy mieli przygotowane przybory do zajęć i były pościągane w klasie krzesełka przed zajęciami.
1 Zawsze czytam wzorowo – głośno, wyraźnie, z intonacją, płynnie znane i nowe teksty.
2 Zawsze sam bez pytań nauczyciela opowiem o tym co przeczytałem w kilku zdaniach.
3 Zawsze sam zgłaszam się do czytania tekstów podczas zajęć.
1 Recytuję zadane wiersze i role poprawnie intonując.
2 Zgłaszam się do udziału w konkursie recytatorskim i przygotowywanych inscenizacjach.
3 Przygotuję kierowany wskazówkami nauczyciela 4 stronicowy album o wybranym pisarzu prozy lub poezji dziecięcej .
4. Napiszę własny krótki wierszyk i zarecytuję go w klasie.
1 Starannie prowadzę zeszyt. Mam w nim wzorowe oceny za pismo.
2 Zawsze mam barwnie poprawione trudności ortograficzne.
3 Odnajduję właściwe linie i nie wyjeżdżam poza nie.
mikania19