zajęcia - niespodzianka dla mamy.doc

(28 KB) Pobierz
ZAJĘCIA Z DZIEĆMI 3-4 LETNIMI W RAMACH REALIZACJI PROGRAMU CZYTAJĄCE MALUCHY - DLA NAUCZYCIELI

ZAJĘCIA Z DZIEĆMI 3-4 LETNIMI  - DLA NAUCZYCIELI

 

Temat: „Niespodzianka dla mamy” – twórcze działanie w sferze ruchowej, plastycznej i werbalnej.

 

Cel główny: elementy równoważenia wzroku, słuchu i ruchu. Opracowanie celu i zakotwiczenie, praca nad rozwojem świadomości

 

Cele operacyjne: dziecko potrafi odtworzyć ćwiczenie kinezjologiczne zademonstrowane przez nauczyciela, wypowiada się na temat swojej mamy, uważnie słucha wypowiedzi kolegów, wyraża swoje uczucia i emocje, wypowiada się na temat wiersza, potrafi czytać wyraz, wzbobaca swoje słownictwo (np. duże, większe, największe)

 

Środki dydaktyczne: nagrania muzyki celtyckiej, kinezjologoczne nutki, wzory ósemek, fotografie rodzinne, obrazki, gumki z maskotką na palec, grzechotki, zestaw wyrazów

 

Metody pokazowe: rozmowa, ćwiczenia praktyczne

 

 

Przebieg:

 

1.      Wiersz Ewy Stadtmuller, Dzień matki

 

Jeszcze na rzęsach

Sen się kołysze

Jeszcze przytula

Miękka poduszka

A Ty mamusiu

Już dawno nie śpisz

Cicho podchodzisz

Do mego łóżka

Mówisz, że rano

Że trzeba wstawać

I zza zasłonek

Wypuszczasz słońce

Dziś chcę być Twoim

Małym słoneczkiem

Dziś me całuski będą gorące

 

2. Usprawnianie słuchu

 

Dzieci czytają słowo mama:

-          głośno

-          cicho

-          ze smutkiem

-          z radością

 

 

 

 

 

 

Usprawnianie wzroku:



 

 

mama





 

 

Jeśli chcecie, możemy sprawić niespodziankę mamie. Prześlemy jej serduszko.

 

Nauczyciel rysuje w powietrzu serduszko – duże, większe, największe.

 

Teraz odwzorujemy je a potem mocno dmuchniemy, aby doleciało do mamy.

Wspólnie rysujemy oburącz serduszko, demonstrujemy nabieranie i wydychanie powietrza(oddychanie przeponowe). Dążymy do długiej fazy wydechowej. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Dziecko, jeśli ma ochotę, pije wodę.

 

3. Dzieci czytają słowo tata.

 

Oburącz rysują kwiat dla taty, następnie duże, większe i największe drzewo.

 

4. Dzieci chętnie czytają słowo: siostra, brat, ciocia, wujek, babcia, dziadzio, co jest niespodzianka dla najbliższych.

 

Dzieci otrzymują kredki woskowe i rysują obiema rękami jednocześnie różne wzory spiralne: kółeczka, ptaszki, wypełniają całą powierzchnię kartonu.

 







 

 

4. Zakończenie.

 

Podziękowania, gratulacje, picie wody.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin