LISTOPAD- PLAN.doc

(98 KB) Pobierz
UBIERAMY SIĘ CORAZ CIEPLEJ

UBIERAMY SIĘ CORAZ CIEPLEJ.

 

Uwagi

Sytuacja edukacyjna

Cel ogólny

Cele operacyjne- dziecko:

Aktywność

 

Teatrzyk lalek wg. opowiadania „Katar misia” I. Salach

 

 

 

Lepienie z plasteliny nt. „Szalik”

Poznanie konsekwencji niewłaściwego ubierania się.

 

 

Rozwijanie pomysłowości dziecka

-odpowiada na pytania do tyczące teatrzyku

Wie, jak się ubierać kiedy na zewnątrz jest już zimno

-wyciąga wnioski (5)

-prawidłowo wyrabia plastelinę

-lepi z plasteliny na podany temat

-jest pomysłowe podczas ozdabiania szalika

 

Werbalna

Wzrokowa

 

 

 

Plastyczna

 

Zabawa dydaktyczna „Ubieramy lalki”

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. V prowadzony metodą zabawowo- zadaniową

Utrwalenie nazw wybranych ubrań

 

 

 

 

Rozwijanie umiejętności prawidłowego skoku

-nazywa wybrane części garderoby

-dobiera ubrania właściwe aktualnej porze roku

-segreguje ubranka dla mniejszych i większych lalek

-zapina guziki i zamki(5)

-prawidłowo wykonuje skoki obunóż

-samodzielnie wykonuje ćwiczenia

 

Wzrokowa

Umysłowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

Zabawa „Porównujemy szaliki”

 

 

 

 

 

Projektowanie wzorów czapek i szalików

 

 

 

Spacer po okolicy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznanie sposobów określania długości

 

 

 

 

Rozbudzanie wyobraźni dziecięcej

 

 

Wdrażanie do samodzielnego ubierania się.

-zapoznaje się ze sposobami mierzenia długości(centymetr, stała miara np. stopa itp…)

-określa kolory i wzory szalików

-układa szaliki w kolejności wzrastającej(5)

-kończy rozpoczęty wzór/jest pomysłowe podczas ozdabiania czapki (5)

-koloruje bez przekraczania linii

-potrafi wskazać swoje rzeczy

-właściwie nazywa odzież i buty pozostawione w szatni

-stara się samodzielnie ubrać buty i kurtkę

-pomaga młodszym kolegom w ubieraniu(5)

-samodzielnie się rozbiera i odkłada rzeczy na swoje miejsce.

Matematyczna

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

Społeczna

Językowa

Ruchowa

 

Zabawa dydaktyczna „Na jaką porę roku te buty ?”

 

 

 

 

Składanie obrazka z części „Kalosze”

 

 

Rozwijanie mowy i logicznego myślenia

 

 

 

 

Rozwijanie percepcji wzrokowej

-właściwie nazywa różne rodzaje butów

-potrafi dopasować buty do pory roku

-dobiera pasujące do siebie buty

-zna pojęcie para (5)

 

-właściwie nazywa narysowane buty

-dokładnie koloruje

-składa obrazek z 3-elementów/z 5-elementów (5)

Wzrokowa

Werbalna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LISTOPADOWE NASTROJE

 

Uwagi

Sytuacja edukacyjna

Cel ogólny

Cele operacyjne- dziecko:

Aktywność

 

Słuchanie wiersza „Słota”E. Szelburg- Zarębiny , nauka wiersza na pamięć

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. V

 

 

Rozwijanie mowy dzieci.

-słucha wiersza

-poznaje znaczenie słów: słota, mżawka, kapuśniaczek, (5)

-odpowiada na pytania związane z wierszem

 

Językowa

 

 

Ruchowa

 

Zabawa dydaktyczna „Znam te figury”

 

 

 

 

 

Wykonanie metodą orgiami - pieska

 

 

Poznanie figury geometrycznej – kwadrat

 

 

 

 

Wdrażanie do dokładności

-wie, że kwadrat ma cztery boki

-odszukuje w najbliższym otoczeniu rzeczy kształtem podobne do kwadratu

-wyszukuje wśród wielu kwadraty wg. dwóch cech (5)

-wie, co to jest orgiami

-składa papier z pomocą nauczyciela/ bez pomocy nauczyciela (5)

-dorysowują elementy wykończeniowe (uszy, oczy, nos itp..)

Matematyczna

 

 

 

 

 

 

Techniczna

 

Zagadki słuchowe – słuchanie odgłosów padającego deszczu

 

 

 

 

Wykonanie pracy plastycznej „Deszczowe niebo” przez odrysowywanie kropel różnej wielkości

 

 

Rozmowa połączona z oglądaniem obrazków

przedstawiających różne zjawiska atmosferyczne jesienią

 

 

 

 

Wykonanie indywidualnych kalendarza pogody

 

 

 

 

 

Słuchanie wiersza B. Głodkowskiej „Jesienny wiatr”- zabawy dźwiękonaśladowcze.

 

 

 

 

 

Wykonanie pracy przestrzennej „Wiatraczek”

Rozwijanie percepcji słuchowej

 

 

 

 

Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

 

 

 

Poznanie zjawisk

atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni

 

 

 

Wdrażanie do systematyczności

 

 

 

 

Rozwijanie narządów artykulacyjnych

 

 

 

 

 

Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.

 

 

-słyszy różne natężenia deszczu

-nazywa różne rodzaje deszczu(burza, ulewa, kapuśniaczek)(5)

-powtarza rytm wystukany przez nauczyciela

-zauważa różnice w wielkości kropel

-odrysowuje krople na kartce

-odrysowuje krople wg określonego rytmu

 

-nazywa różne zjawiska

atmosferyczne

-przyporządkowuje zjawiskom atmosferycznym różne instrumenty perkusyjne

-globalnie odczytuje wyrazy: wiatr, deszcz (5)

-omawia pogodę na dworze

-wykonuje znaczki określające aktualną pogodę

-uzupełnia kalendarz pogody

 

 

-wie, co to jest wiatr

-naśladuje głosem różne natężenia wiatru

-uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych

-wypowiada się nt „W czym pomaga, a w czym przeszkadza wiatr ?”(5)

-przygotowuje potrzebne materiały

-dokładnie tnie po linii prostej

-składa wiatrak wg poleceń nauczyciela (5)

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin