UBIERAMY SIĘ CORAZ CIEPLEJ.
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Cel ogólny
Cele operacyjne- dziecko:
Aktywność
Teatrzyk lalek wg. opowiadania „Katar misia” I. Salach
Lepienie z plasteliny nt. „Szalik”
Poznanie konsekwencji niewłaściwego ubierania się.
Rozwijanie pomysłowości dziecka
-odpowiada na pytania do tyczące teatrzyku
Wie, jak się ubierać kiedy na zewnątrz jest już zimno
-wyciąga wnioski (5)
-prawidłowo wyrabia plastelinę
-lepi z plasteliny na podany temat
-jest pomysłowe podczas ozdabiania szalika
Werbalna
Wzrokowa
Plastyczna
Zabawa dydaktyczna „Ubieramy lalki”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. V prowadzony metodą zabawowo- zadaniową
Utrwalenie nazw wybranych ubrań
Rozwijanie umiejętności prawidłowego skoku
-nazywa wybrane części garderoby
-dobiera ubrania właściwe aktualnej porze roku
-segreguje ubranka dla mniejszych i większych lalek
-zapina guziki i zamki(5)
-prawidłowo wykonuje skoki obunóż
-samodzielnie wykonuje ćwiczenia
Umysłowa
Ruchowa
Zabawa „Porównujemy szaliki”
Projektowanie wzorów czapek i szalików
Spacer po okolicy
Poznanie sposobów określania długości
Rozbudzanie wyobraźni dziecięcej
Wdrażanie do samodzielnego ubierania się.
-zapoznaje się ze sposobami mierzenia długości(centymetr, stała miara np. stopa itp…)
-określa kolory i wzory szalików
-układa szaliki w kolejności wzrastającej(5)
-kończy rozpoczęty wzór/jest pomysłowe podczas ozdabiania czapki (5)
-koloruje bez przekraczania linii
-potrafi wskazać swoje rzeczy
-właściwie nazywa odzież i buty pozostawione w szatni
-stara się samodzielnie ubrać buty i kurtkę
-pomaga młodszym kolegom w ubieraniu(5)
-samodzielnie się rozbiera i odkłada rzeczy na swoje miejsce.
Matematyczna
Społeczna
Językowa
Zabawa dydaktyczna „Na jaką porę roku te buty ?”
Składanie obrazka z części „Kalosze”
Rozwijanie mowy i logicznego myślenia
Rozwijanie percepcji wzrokowej
-właściwie nazywa różne rodzaje butów
-potrafi dopasować buty do pory roku
-dobiera pasujące do siebie buty
-zna pojęcie para (5)
-właściwie nazywa narysowane buty
-dokładnie koloruje
-składa obrazek z 3-elementów/z 5-elementów (5)
LISTOPADOWE NASTROJE
Słuchanie wiersza „Słota”E. Szelburg- Zarębiny , nauka wiersza na pamięć
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. V
Rozwijanie mowy dzieci.
-słucha wiersza
-poznaje znaczenie słów: słota, mżawka, kapuśniaczek, (5)
-odpowiada na pytania związane z wierszem
Zabawa dydaktyczna „Znam te figury”
Wykonanie metodą orgiami - pieska
Poznanie figury geometrycznej – kwadrat
Wdrażanie do dokładności
-wie, że kwadrat ma cztery boki
-odszukuje w najbliższym otoczeniu rzeczy kształtem podobne do kwadratu
-wyszukuje wśród wielu kwadraty wg. dwóch cech (5)
-wie, co to jest orgiami
-składa papier z pomocą nauczyciela/ bez pomocy nauczyciela (5)
-dorysowują elementy wykończeniowe (uszy, oczy, nos itp..)
Techniczna
Zagadki słuchowe – słuchanie odgłosów padającego deszczu
Wykonanie pracy plastycznej „Deszczowe niebo” przez odrysowywanie kropel różnej wielkości
Rozmowa połączona z oglądaniem obrazków
przedstawiających różne zjawiska atmosferyczne jesienią
Wykonanie indywidualnych kalendarza pogody
Słuchanie wiersza B. Głodkowskiej „Jesienny wiatr”- zabawy dźwiękonaśladowcze.
Wykonanie pracy przestrzennej „Wiatraczek”
Rozwijanie percepcji słuchowej
Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
Poznanie zjawisk
atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni
Wdrażanie do systematyczności
Rozwijanie narządów artykulacyjnych
Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.
-słyszy różne natężenia deszczu
-nazywa różne rodzaje deszczu(burza, ulewa, kapuśniaczek)(5)
-powtarza rytm wystukany przez nauczyciela
-zauważa różnice w wielkości kropel
-odrysowuje krople na kartce
-odrysowuje krople wg określonego rytmu
-nazywa różne zjawiska
atmosferyczne
-przyporządkowuje zjawiskom atmosferycznym różne instrumenty perkusyjne
-globalnie odczytuje wyrazy: wiatr, deszcz (5)
-omawia pogodę na dworze
-wykonuje znaczki określające aktualną pogodę
-uzupełnia kalendarz pogody
-wie, co to jest wiatr
-naśladuje głosem różne natężenia wiatru
-uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
-wypowiada się nt „W czym pomaga, a w czym przeszkadza wiatr ?”(5)
-przygotowuje potrzebne materiały
-dokładnie tnie po linii prostej
-składa wiatrak wg poleceń nauczyciela (5)
Muzyczna
...
Monika201286