plik_pieguski-s--wspania-e.pdf
(
83 KB
)
Pobierz
(Microsoft Word - 7Kami\361ska_Pieguski s\271.doc)
UrszulaKamińska
kursbiblioterapiiIIº/2008
Scenariuszzajęćbiblioterapeutycznych
Pieguskisąwspaniałe
Problem:oswojeniedzieckazinnością–piegami
2.Uczestnicy:grupa1012osób,wwieku89lat
3.Czas:1,5godziny
4.Metodyitechniki:metodapedagogikizabawy:zabawazimieniem
zabawazprzekazywaniemmaskotki
rundka
metodaplastyczna,rysunek
5.Środki:
tekstbajki:KamińskaU.,Alusiaisarenka
mandalesarenkidopokolorowania
arkuszszaregopapieruzpodobiznąAlusi
6.Materiałyplastyczne:kredki,bloki,farby,karteczki
7.Pomieszczenie:przytulnasalazdywanemipoduchamiorazstolikamiustawionymiw
okręgu.Ciepło,cicho,przytulnie.
8.Literatura:
BoreckaI.,Biblioterapia:teoriaipraktyka:poradnik,WydawnictwoSBP,Warszawa
2001.
KamińskaU., Alusiaisarenka,[online],dostępnaw:
http://www.wbp.poznan.pl/files/artykuly/bajka_kami.pdf
VopelK.W.,Zabawy,którełączą,Jedność,Kielce2001.
KrzyŜewskaJ.,Aktywizującemetodyitechnikiwedukacjiwczesnoszkolnej,cz.1,Suwałki
1998.
I.Częśćwprowadzająca
1.Zabawazimieniem–poznajemysię,kaŜdezdzieciprzedstawiasięimieniem
2.Zabawazprzekazywaniemmaskotki–maskotkawędrujezrękidoręki,kaŜdedziecko
opowiadamaskotceosobie,swoichodczuciach,oczekiwaniach.Niktmunieprzerywa,
nawiązujesięwtedynićporozumieniamiędzydziećmiiszacunekdlasiebienawzajem.
UrszulaKamińska
KursbiblioterapiiIIº
1.Celezajęć:przezwycięŜenienieśmiałościprzezdziecko
pogodzeniesięzinnością,
podniesieniesamooceny
nauczenietolerancji
otwartośćnadrugiegoczłowieka
3.Zabawa...niech3razy
ktomadługiewłosy–niech3razypodskoczy
ktomaniebieskieoczyniech3razyzaklaszcze
ktomabrązowespodnie–niech3razyzamruga
ktomabiałąbluzkę–niech3razyukucnie
ktomapsa–niech3razyzaszczekaitd.
4.Dziecimalująswojąulubionąpostaćbajkową–którawgnichjestszczególna
5.Omawianiewykonanychrysunków–dlaczegowłaśnietępostaćdzieckowybrało?
6.Rundka
Wszyscypokoleikończązdanie:„Jestemzsiebiedumny(a)gdy...”
II.Częśćzasadnicza
1.Omówienieinnościdlaczegojesteśmyinni?
Mówimydzieciomoludziachzpiegami,mającychzeza,noszącychokulary,ludziachbardzo
duŜychimalutkich,otychzkrzywyminosamiczyodstającymiuszami.
Tłumaczymy,Ŝeinnenieznaczygorsze,śmieszniejsze.
MoŜemypoprzećtoprzykłademzliteratury,opowiedziećdzieciomnp.oFiziPończoszarce
(
PippiLångstrump)
;byłainna,aprzecieŜbardzoprzezwszystkichkochanaiakceptowana.
2.Opowiedzenieprzezprowadzącegobajki„Alusiaisarenka”
3.Omówieniebajki:czydziecibajkęzrozumiały?
dlaczegowgnichAlusiapostąpiłataknierozwaŜnie?
ktopomógłdziewczynce?
czysłowamamysarenkipomogłyAlusizrozumiećjejproblem?
czyAlusiauwierzyławsiebieistałasięinnąosobą?
4.NaarkuszuszaregopapierumamynamalowanąbuźkęAlusiikaŜdezdziecidorysowujepo
jednympiegu.Rozmawiamyjakaładnajestbuziazpiegami.Mówimy,iŜpiegidodająuroku,
buziazniminiejestblada,tylkoładnarumianaiwesoła.Alusiaczujesiębezpieczniewśród
dzieciakceptującychjejinność.
5.Rozdajemydzieciomrysuneksarenkimandalę,którądziecikolorująizabierajądodomu
jakoswójtalizman.
Tłumaczymydzieciom,cotojesttalizman(rzecz,którąnosiszprzysobienaszczęście,gdy
jestciźlespojrzysznaniąipoczujeszsiębezpiecznie,lepiej).
6.Ewaluacja:dziecirysująsłoneczko,słoneczkozchmurkąlubchmurkęiwrzucajądo
koszyczka.
2
Plik z chomika:
aster10
Inne pliki z tego folderu:
Leszczawska M. (red.) - Bajki całkiem nowe. Opowieści terapeutyczne studentów filologii polskiej (2008).pdf
(4837 KB)
Tajemnice bajek zajęcia biblioterapeutyczne dla dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym.pdf
(156 KB)
A. Kozłowska, Zaczarowane bajki, które leczą.rar
(28536 KB)
bibliografia.doc
(121 KB)
biblioterapia czym jest przyjaźn scen.doc
(31 KB)
Inne foldery tego chomika:
^Lektury szkolne - opracowania, karty pracy
Bibliotekoznawstwo
ilustracje baśnie
Ilustracje, gify i kliparty związane z książką i czytaniem
kolorowanki baśnie i lektury
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin