Arkusz obserwacji i oceny lekcji.doc

(24 KB) Pobierz
Arkusz obserwacji i oceny lekcji

Arkusz obserwacji i oceny lekcji

              prowadzonej przez nauczyciela stażystę

 

Hospitujący:   …………………………………………………………………………………

Prowadzący:   …………………………………………………………………………………

Data:   ………………………………………………………………………………………….

Jednostka lekcyjna: …………………………………………………………………………..

Poziom nauczania – klasa: …………………………………………………………………...

Temat zajęć: ……………………………………………………………………………………

1. Przygotowanie lekcji

a) scenariusz lekcji – cele lekcji określone prawidłowo, nieprawidłowo,             

b) scenariusz umożliwia (w całości, w części, nie umożliwia) realizację celów,

c) pomoce dydaktyczne, materiały dostosowane, niedostosowane do realizacji celów.

2. Prowadzenie lekcji

a) zachowanie w klasie: swoboda, mobilność, dobry kontakt z uczniem, pewność siebie, utrzymanie dyscypliny,

b) stosunek nauczyciela do uczniów: respektuje osobowość ucznia, akceptuje reakcje uczniów, zachęca uczniów do działań na lekcji, umie reagować na sytuacje nieprzewidziane, pozwala każdemu uczniowi zabrać głos, daje uczniom czas na zastanowienie,

c) praca w grupach: nauczyciel jasno objaśnia zadania grup, umie, (nie umie) przekazać obowiązki grupom i mobilizować uczniów do odpowiedzialności za wyniki pracy grupy,

d) obserwacja lekcji: uczniowie mówią spontanicznie nie będąc wskazanymi, umieją zorganizować swoją pracę i rozumieją polecenia,

e) zwięzłość i rytm pracy: dobre gospodarowanie czasem, różnorodność czynności, progresja, właściwe tempo lekcji.

3. Podejście językowe

a) język: dostosowany do poziomu klasy, poprawne wypowiedzi, użycie odpowiedniego języka było celowe i niezbędne,

b) świadomie wykorzystana umiejętność grupy, ekspresywność, humor.

4. Stosowane metody

różnorodne werbalne i niewerbalne, techniki komunikacji, praca w grupach, wspólna poprawa błędów, dedukowanie znaczenia, stawianie hipotez, praca z dokumentem autentycznym, (dialogiem, nagraniem, filmem, tekstem ciągłym), pokonywanie trudności z nowym zadaniem, rozwiązywanie zadań kilkoma sposobami.

5. Podsumowanie lekcji

nauczyciel uwzględnił: nawiązanie do poprzedniej lekcji, główne fazy lekcji ( faza wstępna, część zasadnicza, podsumowanie lekcji), sposób oceniania uczniów, pracę domową.

6. Uwagi przekazane nauczycielowi

 

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

 

podpis prowadzącego                                                                               podpis obserwującego

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin