RSS dla blogerow.pdf
(
716 KB
)
Pobierz
47313962 UNPDF
© Copyright for Polish edition by Tomasz Urban &
ZloteMysli.pl
Data: 19.11.2008
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
Twój E-biznes
Tytuł: RSS dla blogerów
Autor: Tomasz Urban
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote
Myśli
.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
..............................................................................................4
OSOBY PRENUMERUJĄCE TWÓJ KANAŁ RSS
.................................................5
1.
Zaspokajanie potrzeby
.
....................................................................6
2.
Trzymaj się tematu
.
........................................................................7
3.
Frekwencja pisania
.
........................................................................8
4.
Użyj standardowej ikony RSS
.
...........................................................10
5.
Powiedz czytelnikom, czym jest RSS
.
..................................................11
6.
Ułatw dodawanie do czytników online
.
................................................14
7.
Podaj powód!!!
.
...........................................................................16
8.
Linkuj do RSS-a
.
...........................................................................17
9.
Obiecuj coś w przyszłości
.
...............................................................17
10.
Zasugeruj zapis na RSS tam, gdzie się da...
.........................................18
11.
Automatyczny baner
.
...................................................................20
12.
Czy pokazać liczbę subskrybentów?
.
..................................................21
13.
Streszczenie czy cały tekst?
.
...........................................................22
14.
Autodetekcja kanału RSS
.
..............................................................24
15.
Daj kilka możliwości subskrybcji
.
.....................................................25
16.
Oryginalny pomysł też pomoże!
.
......................................................26
ROZSIEWANIE INFORMACJI PO SIECI PRZY
POMOCY
RSS
.................................27
17.
Katalogi RSS
.
.............................................................................27
18.
Agregatory blogów
.
......................................................................28
...............................29
NA KONIEC
.
........................................................................................31
Ramka z tematycznymi wpisami na
innych
stronach
WSTĘP
19.
RSS DLA BLOGERÓW —
Tomasz Urban
Wstęp
●
str. 4
Wstęp
Większość systemów blogowych oferuje treść notek w postaci kanału RSS.
Zaskakuje mnie jednak fakt, że nawet sami blogerzy czasami nie zdają
sobie sprawy z tego, jak można tę funkcję wykorzystać...
Poniższy raport jest próbą zebrania stosowanych przez blogerów popular-
nych sposobów wykorzystania RSS.
Nie znajdziesz tu żadnej nowości... Znajdziesz jedynie to, co powinieneś
dawno wiedzieć.
Tomek Urban (precelik)
Tomek w Krainie Partnerów
—
pp.ministrona.pl
PS: Specjalne podziękowania za pomoc w przygotowywaniu raportu dla
Krzysztofa Lisa
i
Bartłomieja Dymeckiego
.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Tomasz Urban
Wstęp
RSS DLA BLOGERÓW —
Tomasz Urban
Osoby prenumerujące Twój kanał RSS
●
str. 5
Osoby prenumerujące Twój kanał RSS
Bloggerzy i właściciele stron internetowych coraz częściej korzystają
z dobrodziejstwa, jakim jest
kanał RSS
— coraz częściej staje się on do-
datkowym narzędziem budowania relacji z czytelnikami obok newslette-
ra, a nieraz całkowicie go zastępuje. Daje on wiele możliwości, począw-
szy od budowania społeczności strony dzięki ludziom bezpośrednio zapisa-
nym na kanał informacyjny, poprzez pomoc w pozycjonowaniu, aż do
współdzielenia się treścią (nagłówkami) z innymi stronami.
W pierwszym rozdziale skupię się na pierwszej z wymienionych możliwoś-
ci, a więc na
ludziach bezpośrednio zapisanych na kanał RSS
, gdyż to w
nich drzemie największy potencjał
Twojego bloga.
Ludzie zapisują się na kanał informacyjny po to, by być na bieżąco z tym,
co umieszczamy na naszej stronie — jest to dla nas sygnał, że doceniają
to, co robimy, wiemy też dzięki temu, że jest im to do jakichś celów
potrzebne. Tym samym mamy dowód na to, że spełniamy oczekiwania
naszych czytelników.
Kanał RSS staje się narzędziem podtrzymującym więź internauty z daną
stroną. Z tym zaś wiążą się kolejne plusy, jak na przykład to, że ci czytel-
nicy lepiej poznają naszą stronę, w związku z czym mogą gdzieś kogoś
poinformować o jej istnieniu...
Liczba osób zapisanych na kanał RSS jest też informacją dla osób zainte-
resowanych reklamą na naszym blogu — sponsoringiem. Bezpośrednio po-
kazuje, do jak licznego audytorium przekaz praktycznie na 100% dotrze.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Tomasz Urban
Plik z chomika:
login167
Inne pliki z tego folderu:
Żądło Leszek Orr Leonard - Psychologia robienia pieniędzy.zip
(240 KB)
Zwielokrotnianie Umysłu.pdf
(561 KB)
Żak Andrzej - Zdrowie bez leków.rar
(541 KB)
Zycie to jest teatr.pdf
(744 KB)
Zostan SuperSprzedawca.pdf
(728 KB)
Inne foldery tego chomika:
! dyplomy przedszkolaka
! geriatria
! kardiologia
! kinezyterapia
! metody
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin