NASZE PRZEDSZKOLE_plan3_latki.doc

(88 KB) Pobierz
„W NASZYM PRZEDSZKOLU”

„W NASZYM PRZEDSZKOLU”

 

 

Zadania programowe

 

Sposoby realizacji

 

Formy pracy

 

 

Cele operacyjne

 

POZNAWANIE I ROZUMIENIE SIEBIE I ŚWIATA

 

„Dostrzeganie własnej przydatności w najbliższym środowisku”,                  str. 58/1.1).

 

 

 

„Dostrzeganie odrębności i podobieństw, a także piękna

w wyglądzie człowieka w każdym wieku”, str. 58/1.1).

 

 

„Zachęcanie do wypowiadania się nt. poznanych utworów, do samodzielnego analizowania ich treści”, str. 61/4.2).

 

 

 

 

 

 

„Kolekcjonowanie i korzystanie ze zbiorów przyrodniczych”, str. 68/9.

 

 

 

 

 

 

„Przyzwyczajanie do uściślania przekazywanych informacji”, str.61/4.1).

 

 

 

„Zaznajomienie z zarysami mapy Polski. pokazywanie na mapie Warszawy…, największych rzek, własnego regionu i miejscowości”, str. 59/1.4).

 

 

„Formułowanie wniosków na podstawie zaobserwowanych związków przyczynowo-skutkowych w historyjkach obrazk.”,str.61/4.2).

 

„Wypowiadanie się na podstawie obserwowanych w środowisku zjawisk, procesów i kontaktów społecznych”, str. 61/4.1).

 

„Kształtowanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy i przeżyć”, str. 61/4.2).

 

 

 

„Wyróżnianie elementów ilustracji tematycznej”, str. 62/5.2).

 

„Dokładniejsze poznanie miejsc pracy pracowników przedszkola…

Poznanie cyklu czynności kucharki”, str.58/1.2).

 

Dostrzeganie, rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków w otoczeniu… Powtarzanie wyróżnionych i rozpoznawanych dźwięków”,

str. 62/3).

 

„Formułowanie uogólnień i tworzenie definicji na podstawie rozwiązywania i układania zagadek”, str. 61/4.2).

 

 

 

 

 

 

 

 

„Posługiwanie się poprawnie budowanym zdaniem w mowie wiązanej”, str. 61/4.1).

 

 

 

 

 

 

 

„Opiekowanie się kącikiem przyrody w sali przedszk. polegające na podlewaniu prowadzeniu hodowli rybek w akwarium”, str. 67/9.

 

NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRZRZ DZIAŁANIE

 

„Kształtowanie umiejętności wyrażania przeżyć, wiedzy o świecie, wydarzeń i nastrojów

w powiązaniu z poznawanym otoczeniem…”, str. 74/4.

 

 

 

„Próby planowania, projektowania i wykonywania prac zespołowych”, str. 74/4.

 

„Kształtowanie umiejętności estetycznego poruszania się, płynności i lekkości ruchów w takt muzyki”, str. 72/3.

 

„Czynne uczestniczenie w organizowanych wystawkach prac plastyczno - konstrukcyjnych”, str.74/4.

 

 

„Rysowanie kredkami, flamastrami”, str. 73/4.

 

 

 

„Wykonywanie wycinanek płaskich”, str. 73/4.

 

 

 

 

„Systematyczne wietrzenie pomieszczeń przedszkolnych

z udziałem dzieci”, str. 75/5.2)

 

 

„Zapewnienie dzieciom warunków do radosnych, twórczych zabaw w ogrodzie przedszkolnym”,

str. 75/5.2).

 

„Korzystanie z narzędzi i urządzeń zgodnie z przyjętymi zasadami bezpieczeństwa”, str. 76/6.

 

 

 

„Przyzwyczajanie do sprzątania miejsca pracy po jej zakończeniu, przechowywania własnych materiałów i narzędzi”, str. 74/4.

 

 

 

 

„Rozwijanie wrażliwości na zmiany tempa i dynamiki”, str. 72/3.

 

 

„Nauka piosenek dziecięcych…”,

str. 72/3.

 

„Przyzwyczajanie do przestrzegania zasady starannego wykonywania zadań”, str. 74/4.

 

 

 

 

 

„Wykonywanie różnych prac wg…wzoru z papieru”, str. 7/4.

 

 

„Rozwijanie pomysłowości…”,

str. 69/1.

 

 

 

„Opanowywanie chęci prowadzenia głośnych rozmów”, str. 74/5.1).

 

„Korzystanie z serwetek”,

str. 75/5.1).

 

 

„Budowanie z klocków urozmaiconych budowli w trzech wymiarach, z przestrzeganiem zasad równowagi”, str. 73/4.

 

 

ODNAJDYWANIE SWOJEGO MIEJSCA W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ, WSPÓLNOCIE

 

 

„Współudział dzieci w tworzeniu ogólnej atmosfery wychowawczej opartej na…opiekuńczości w stosunku do potrzebujących pomocy”, str. 78/2.1).

„Podejmowanie prac społeczno-użytecznych na rzecz grupy”, str.77/1.1).

 

 

„Zachęcanie do udziału w urządzaniu sali, kącików zabaw i kącików zainteresowań…zawieranie umów społecznych dotyczących dostępu do kącików i sposobów wykorzystania znajdujących się w nich zabawek”, str. 77/1.1).

 

„Przekazywanie rodzicom informacji i poleceń otrzymanych od nauczyciela”, str. 78/2.2).

 

 

„Przyzwyczajanie do mówienia o swoich przeżyciach, osiągnięciach, doświadczeniach, trudnościach, bycia słuchanym i słuchanie wtedy, gdy mówią inni”, str. 78/2.1)

 

„Rozumienie społecznej roli dyżurnego i przestrzeganie zasady podporządkowywania się jego poleceniom”, 78/2.1)

 

„Odpowiedzialne pełnienie dyżuru we własnej grupie”, str. 77/1.1).

 

 

„Utrzymywanie porządku wśród materiałów i przyborów na indywidualnej półce”, str. 77/1.1).

 

 

„Samodzielne dobieranie…zabawek do zaplanowanej zabawy i odkładanie ich po wykorzystaniu dokładnie na stałe miejsca”,

str. 77/1).

 

„Omawianie zachowań zgodnych

z normami obowiązującymi w grupie i nagradzanie tych zachowań”,

str. 78/2.1).

 

„Przestrzeganie zwartych umów społ. dotyczących zabaw”,

str. 78/2.1).

 

„Używanie form grzecznościowych”, str. 78/2.1).

 

 

 

BUDOWANIE SYSTEMU WARTOŚCI

 

 

„Wykorzystanie naturalnych sytuacji wychowawczych do przestrzegania i nazywania przejawów życzliwości, koleżeństwa, dobroci, szlachetności oraz do rozumienia tych pojęć”,           str. 79/1.

 

„Nagradzanie tych dzieci, które powierzone im zadania wykonują dokładnie i odpowiedzialnie”,

str. 79/1.

 

 

 

 

q       Zabawy integrujące grupę:        

„Poznajmy się”

„Zgadnij jak mam na imię”

„Znamy swoje imiona”.

 

q       Zabawa z lusterkiem – obserwowanie odbicia własnej głowy (kolor włosów, części twarzy, mimika).

 

 

 

q       Słuchanie wiersza pt. „Wspomnienia z wakacji”     L. Krzemienieckiej.

 

 

q       Słuchanie wiersza                      J. Porazińskiej pt. „Gałgankowa laleczka”.

 

 

q       Gromadzenie w klasie pamiątek z wakacji.

 

 

q       Swobodne rozmowy prowadzone w czasie oglądania i układania pamiątek przyniesionych przez dzieci.

 

q       Opowiadanie dzieci o swoich pamiątkach z wakacji wg przyjętego planu (skąd została przywieziona, jaka jest jej nazwa, opis wyglądu).

 

q       Obserwowanie mapy polski. Wyszukiwanie na mapie Polski największych miast, rzek i krain.

 

 

 

q       Rozmowa kierowana   z zastosowaniem historyjki obrazkowej

 

 

q       Zachęcanie dzieci do wypowiadania się nt. realizowanej zabawy.

 

 

q       Pokaz i obserwacja książek, rozdanie dzieciom I i IV części do szufladek ind.

 

 

q       Rozmowa kierowana nt.   „W przedszkolu” w oparciu o ilustracje i własne doświadczenia dzieci.

q       Wycieczka do kuchni w celu poznania pracy pań kucharek.

 

 

q       Odtwarzanie ruchem i głosem zjawisk zaobserwowanych   w przyrodzie.

 

 

 

q       Rozwiązywanie zagadek połączone z: 

      - klasyfikacją rysunków oraz

         analizą słuchową

         wypowiadanego wyrazu,                     

      - odtwarzaniem ruchem

         rozwiązania zagadki.

 

q       Rozwiązywanie zagadek o zawodach ukierunkowane poleceniem nauczycielki.

 

q       Ćwiczenie gramatyczne pt. „W przedszkolu”.

 

q       Gra dydaktyczna pt. „O którym koledze mówimy?”  wg Z. Bogdanowicz.

 

q       Gra dydaktyczna pt. „Dziwne zabawki” wg Z. Bogdanowicz.

 

q       Codzienne podlewanie kwiatów i karmienie rybek.

 

 

 

 

q       Zabawy pantomimiczne:           „Patrzę, wykonuję, słucham”, „Zgadnij ,co robiłem w czasie wakacji”,

„Szukaj mojej zabawki”,

„Zgadnij, kto wykonuje te czynności”.

 

q       Wykonanie barwnej mapy Polski z kart pocztowych.

 

q       Zabawa rytmiczna w oparciu o  piosenki o tematyce wakacyjnej.

 

 

q       Wykonanie rysunku nt. „Pracownicy naszego przedszkola” i zorganizowanie wystawki prac dziecięcych wg podanego kodu.

 

q       Oznaczenie książki znaczkiem rozpoznawczym.

 

 

q       Wykonanie zakładki do książki wg planu czynności podanego         w wycinance. Wykorzystanie wiersza J. Huszcza pt. „Skarga książki”.

 

q       Udział dzieci w wybieraniu dogodnego momentu na wietrzenie klasy.

 

 

q       Codzienne przebywanie dzieci na świeżym powietrzu.

 

 

q       Przypomnienie norm obowiązujących podczas korzystania z urządzeń do zabaw w ogródku przedszkolnym.

 

 

q       Wdrażanie dzieci do porządkowania miejsca pracy po jej zakończeniu.

 

q       Wdrażanie do przechowywania własnych przyborów i narzędzi w szufladce ind.

 

q       Wdrażanie dzieci do marszu i biegu w różnych kierunkach ze zmianą tempa i rytmu.

 

q       Nauka piosenki pt. „Wesołe przedszkole”.

 

q       Wycinanie figur geometrycznych ze złożonej kartki papieru i obserwowanie efektu symetrii.

 

q       Wycinanie lalki ze złożonej kartki i obserwowanie efektu symetrii.

 

q       Wykonanie lalki wg planu czynności podanego   w wycinance.

 

 

q       Wspólne układanie i rozgrywanie gier rysunkowych np. „Kto pierwszy dojdzie do kuchni”.

 

 

q       Wdrażanie do cichego mówienia podczas posiłków

 

q       Nauka estetycznego sposobu spożywania posiłków z użyciem serwetki.

 

q       Zabawy konstrukcyjne nt. dowolny z wykorzystaniem różnorodnych klocków.

 

 

 

 

 

 

q       Rozmowy nt. obowiązku i sposobów otaczania szczególną opieką dzieci nowoprzybyłych.

 

q       Pomoc grupki dzieci    w podpisywaniu półek ind., teczek, tablicy obecności.

 

q       ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin