Pytania i odpowiedzi skrót.doc

(76 KB) Pobierz
Seminarium Dyplomowe ZiIP

                            Komunikacja Społeczna                            godzina 16,45  19.06                                          2009r

 

 

Podstawowe problemy, których znajomość potrzebna jest do zaliczenia przedmiotu

 

 

I  PODSTAWY  SKUTECZNEJ  KOMUNIKACJI  SPOŁECZNEJ

 

1. Proces komunikowania społecznego to przepływ…inform..między… podmiotami.

 

2. Kanał komunikacji to…sposób prezentacji komunikatu, który przybiera formę… ustna pisemna audioWIZUALNEJ

 

3. Kodowanie komunikatu to…sposób przekazu., a dekodowanie to….

 

4. Najważniejsze zakłócenia komunikacyjne to….bariery wew zewn

 

5. Najlepszy sposób na ograniczenie różnic percepcyjnych to…dost do poziomu odb

 

6. Do podstawowych umiejętności komunikacyjnych zalicza się sztukę słuchania prawda

 

7. Parafrazowanie to: powiedzenie własnymi słowami tego co istotne, sprawdzenie czy interpretacja

    odbiorcy jest zgodna z intencją nadawcy, czy prośba o wyjaśnienie, gdy nie rozumiemy?

 

 

II KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

 

8. Stosowanie w dialogu pytań otwartych  znacznie polepsza

    komunikację interpersonalną

 

9. Najważniejsze elementy komunikacji niewerbalnej to:…gesty mimika, mowa ciała..

 

10.Spójność komunikacyjna polega na…przekazie werbalnym i niewerbalnym o tej samej treści

 

11.zakładanie nóg oraz krzyżowanie rąk w trakcie rozmowy świadczy o przyjaznej

     postawie wobec rozmówcy (fałsz)...

 

12.Wizerunek stworzony na podstawie pierwszego wrażenia zależy głównie ( w 7  %)

     od treści przekazu wygląd 55%   38% GŁOS

 

13.Kontakt wzrokowy powinien być zachowany co przez  30 - 60% czasu rozmowy

 

 

III   PRZEKAZ MULTIMEDIALNY

 

14. Przekaz multimedialny stosuje wiele  środków wyrazu

      umieszczonych na jednej platformie technicznej

 

15. Analiza audytorium przez prezentera polega na  określeniu VIP, ilośc osób

zainteresowania osób

16. Rozpoznanie miejsca prezentacji wymaga: wtyczka, rodzaj sprzętu

 

17. Rola prezentera przy dużej ilości słuchaczy to wszechstronność, um. aktorskie, posługiwanie się mediami,

 

IV   TECHNIKA PREZENTACJI AUDIOWIZUALNEJ

 

18. Planując prezentację audiowizualną przewiduję, że na temat jednego slajdu będę

      mówi 1 min

 

19. W dobrej prezentacji audiowizualnej na jednym slajdzie powinno być około…8 - 10..linii tekstu

 

20. Omawianą tematykę przedstawiam na przeźroczach

      krótkich, wypunktowanych sloganów

 

21. Normalne tempo prezentacji werbalnej to …120 do 180.. słów/min

 

22. Na przeźroczach potrzebne są animacje gdy ukazujemy schemat działania, kiedy jest za dużo tekstu

 

23.  W prezentacji AW dane ilościowe najlepiej przedstawia się w postaci wykresów

24.   

24. Najważniejsze reguły przemawiania przy użyciu mikrofonu to…mówić zrozumiale,  niezbyt blisko mikrofonu

 

 

V    KOMUNIKACJA  PISEMNA: przygotowanie CV  i  Listu Motywacyjnego

 

24. W Liście Motywacyjnym należy dokładnie odpowiadać na wymagania wskazane w ogłoszeniu

    

 

25. Szczegółowy i obszerny list motywacyjny przygotowuje się, gdy życiorys jest krótki

 

26. W życiorysie funkcjonalnym kwalifikacje zawodowe są opisane szczegółowo

      i umieszczone przed historią pracy

 

 

VI              KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE, WYWIERANIE WPŁYWU

 

27.    Zachowanie człowieka w konflikcie to wypadkowa dążenia do kompromisu…

 

28.    Rywalizacja (konfrontacja) to zachowanie w konflikcie osób których cechą osobowości jest choleryk i agresywność

 

29.    Unikanie to zachowanie w konflikcie osób o niskiej asertywności

 

30.    Kompromis jest skutecznym sposobem rozwiązania konfliktu gdy strony są równie mocne

 

31.    Reguła wzajemności może może być użyta nieuczciwie w negocjacjach

 

 

VII              NEGOCJACJE

 

32. W negocjacjach pozycyjnych stronom chodzi o to, by  wywalczyć dla siebie jak najwięcej

    

 

33. Negocjacje problemowe stosuje się gdy

      stronom zależy na utrzymaniu dobrych stosunków na przyszłość

 

34.  W negocjacjach problemowych strony  oddzielają ludzi i emocje od problemów

 

35.  Czym charakteryzuje się negocjator napastliwy? Krzyczy, wyprowadza z równowagi, naciska

 

36.  Najlepszy sposób postępowania z negocjatorem chaotycznym to próba uporządkowania

 

37.  Taktyka negocjacyjna „pół drogi” to np. w połowie ceny, stosuje się np. zawyżone ceny by można było opuścić

 

38.  Właściwa reakcja na taktykę „pozorne ustępstwo” to ustepstwo nic nie warte, obiektywne kryteria dla porównania oferty.

 

39.  Taktyka negocjacyjna „zdechła ryba” to wysuwamy dodatkowe żądania na których nam wcale nie zależy aby uzyskać  np. lepszą cenę

 

40.  Właściwa reakcja na taktykę „próbne balony” to (szukanie dolnej ceny np. kupię szybko ale taniej)

udajemy szok,

 

 

 

 

 

             

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin