Objawy obserwowane przez psychologów.docx

(14 KB) Pobierz

Objawy obserwowane przez psychologów, pedagogów, nauczycieli, rodziców

 

Skala występowania objawów:

 

 

brak

 

 

Rzadko występują

 

 

Występują często

 

 

Występują bardzo często

 

1. Słaba lub nieobecna zdolność do używania lub rozumienia mimiki twarzy, gestu, tonu, pauzy lub języka ciała

 

 

+

 

 

 

2.Wolny rozwój mowy bez zwykle następujących zmian.

+

(z wywiadu: mowa rozwijała sie poprawnie).

 

 

 

 

 

3. Używanie mowy w celu uzyskania nagrody albo informacji a rzadko w celu komunikacji.

 

 

 

+

 

4. Brak zainteresowania zadowalaniem innych ludzi (np. nauczycieli i rodziców) oraz brak reakcji na zwyczajne subtelne tego sygnały.

 

 

+

 

 

5. Brak reakcji na sygnały niezadowolenia, takie jak np. kręcenie głowa.

 

 

+

 

 

6. Stała nieświadomość niewerbalnych reakcji (włączając w to następstwa czynności).

 

 

+

 

 

7. Dobry poziom mowy ekspresywnej oraz wysoka kompetencja w liczeniu często maskuje słabe rozumienie.

 

+

(bardzo słabe umiejętności matematyczne)

 

 

 

8. Dosłowna, literalna interpretacja mowy.

 

 

 

+

 

9. Biegłość w układaniu puzzli.

 

 

+

(tylko komputerowo co wynika z zainteresowań chłopca)

 

 

10. Mają holistyczne (globalne) podejście do zadań i nie dają sobie rady

z mało precyzyjnymi informacjami.

 

 

 

+

( wymaga jasno sprecyzowanych poleceń)

 

11. Brak spontaniczności w eksplorowaniu nowych sytuacji.

 

 

 

+

 

12. Są bardziej zainteresowani książkami, niż faktycznymi, informacjami.

 

 

 

+

 

13. Niezdarność i słaba koordynacja ruchów.

 

 

+

 

 

14. Radzą sobie dobrze w przewidywalnym środowisku z przejrzystymi i prostymi zasadami, jasno wyrażonymi i konkretnie zdefiniowanymi - będą ich wówczas przestrzegać co do litery.

 

 

 

+

 

15. Bardzo egocentryczni.

 

 

+

( na zarzuty, ze sie źle zachował odpowiada, ze jest przecież grzecznym i ślicznym chłopcem)

 

 

16. Uczą sie przez bezpośrednią instrukcje, nie zaś poprzez intuicyjną percepcje.

 

 

+

(instrukcja musi być skierowana bezpośrednio do chłopca)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin