Camerapixo 2010 No.05.pdf

(89517 KB) Pobierz
564090370 UNPDF
564090370.005.png
I have always
loved Fashion
Exclusive interview
with David Leslie Anthony
32
Małgorzata
Polubiec-Kopeć
Fotografia Portretowa
Marek
Wolan
Fotografia Ślubna
66
Justyna
Nogowska
Fotografia Mody
110
„Jesień z duchami”
Spacer Fotograficzny - Lanckorona
197
Paweł
Jackowiak
Fotografia Portretowa
138
05
Fotograficzny przełom
Szymon Kuś
64
PhotoSztukMistrz
„Spotkanie w Palermo”
kreatywna
260
Tomek
Grzyb
Fotografia Artystyczna
180
Rafał
Nycz
Fotografia Reportażowa
Daj się znaleźć
Marketing
2
246
262
564090370.006.png 564090370.007.png
fotografia
Black & White
Portraits
George DeLoache
Photography
with David Leslie Anthony
08
Aurelya
Bechcicka-Maroszek
Fotografia Mody
90
Nikodem
Szymański
Fotografia Mody
156
Marek
Stan
Fotografia Mody
Marcin
Urban
Fotografia Reklamowa
200
kreatywna
Powódź
w czerni i bieli
Patryk
Walkowicz
Fotoreportaż
222
Bartek
Witek
Fotografia Ślubna
276
290
564090370.008.png 564090370.001.png
i przełomowo...
Przyznam szczerze, że na to wydanie Camerapixo czekałem z dużą
niecierpliwością. Mam nadzieję, że i Wam udzieli się ten entuzjazm
po zapoznaniu się ze zdjęciami. A jest co oglądać. Na ponad 300
stronach znajdziecie m.in.: niesamowite portrety, które robił mistrz
fotograii George DeLoache oraz ekskluzywny wywiad z nowojor-
czykiem Davidem Leslie Anthonym i jego zdjęcia. Oczywiście spo-
ro także zdjęć naszych rodzimych fotografów, którzy związani są z
Photopixo.
Przygotowaliśmy dla Was także kilka ciekawych artykułów, z
których na wyróżnienie zasługuje tekst o wpływie fotograii
na kształtowanie się XIX-wiecznego społeczeństwa autorstwa
Szymona Kusia. Wprowadziliśmy również nowy cykl „PhotoSztuk-
Mistrz poleca”, w którym polecać będziemy ilmy, płyty, książki
i inne dzieła sztuki poświęcone fotograii i nią zainspirowane.
Mam nadzieję, że naturalnym przedłużeniem tego cyklu będą
rozmowy na naszym proilu Facebook. Oprócz tego stałe punkty
Camerapixo: „10 pytań do...” oraz informacje o nowościach na na-
szym portalu i imprezach, które odbędą się już niebawem.
Artur Heller
Wydawca: Hellerpix
Redaktor naczelny: Artur Heller
Koncepcja i projekt: Artur Heller
Patron portalu: Photopixo.pl
Współpraca redakcyjna: Szymon Kuś (e-words) ,
Marcin Mieszczak (e-words)
Autor zdjęcia na okładce: George DeLoache (USA)
tel: +48 604 408 841
fax: +48 12 383 2109
email: hellerpix@wp.pl
www. camerapixo.pl
www. photopixo.pl
www. hellerpix.pl
4
Magazyn Camerapixo
ISSN: 2081- 7428
os. Parkowe Wzgórze 47, 32-031 Mogilany, Polska
Wszelkie prawa zastrzeżone! Wszystkie zamieszczone fotograie należą do ich autorów i podlegają
międzynarodowemu prawu autorskiemu. Wszystkie fotograie umieszczone w magazynie Camerapixo
jak i na stronie internetowej magazynu zostały umieszczone za zgodą ich autorów. Nie mogą być po-
wielane lub rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia. Wszystkie
znaki towarowe, znaki graiczne, nazwy własne, logotypy i inne dane zamieszczone w magazynie są
chronione prawem autorskim i należą do ich właścicieli.
Modnie
564090370.002.png 564090370.003.png
Szymon Kuś
Co najpierw przychodzi nam
do głowy, kiedy zastanawiamy
się nad początkami foto-
graii? Może przywołujemy
magiczną camera obscura.
Może przypominamy sobie,
któregoś z „ojców fotograii”:
Josepha Niepcego czy
Jacquesa Daguerre. A może
po prostu przed oczami naszej
wyobraźni pojawiają się
zdjęcia Nadara lub innego z
niezapomnianych XIX-wiecz-
nych fotografów. Czy jednak
kiedykolwiek zastanawialiśmy
się, jaką rolę odegrała
fotograia w kształtowaniu
XIX-wiecznego społeczeństwa,
a pośrednio i współczesnego?
Fotograiczny przełom
Każdy, kto zajmuje się fotograią,
na pewno przyzna, że pojawienie
się tego medium było doniosłym
wydarzeniem. To oczywiste. Nato-
miast gorzej jest, gdy przychodzi
do pogłębionej analizy. Bardzo
trudno bowiem poskładać w
logiczną całość często wybiórcze
wiadomości o przeszłości. Nie ma
się czemu dziwić ani amatorzy,
ani zawodowcy nie muszą być
przecież historykami. Osoby
zafascynowane zdjęciami chcą
po prostu je robić, oglądać prace
innych, poznawać nowinki tech-
niczne, analizować swoje własne
odczucia względem fotogra-
fowanych przedmiotów czy osób,
a nie zastanawiać się nad czasami,
w których królował dagerotyp.
która nie tylko wciągnie, ale i
przyjemnie połechta wszystkich,
którzy umiłowali sobie właśnie
tę formę ekspresji. Narodziny
fotograii były bowiem przełomem
przez duże P.
5
Historia z fotograicznej
perspektywy…
Odejście od tej perspektywy i
zastanowienie się przez chwilę nad
społecznym znaczeniem narodzin
fotograii, może okazać się jednak
wspaniałą przygodą. Przygodą,
Słynny XX-wieczny ilozof Karl
Popper powiedział kiedyś: Nie
Dokończenie na stronie 6
564090370.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin