Temat: „JAK KRASNAL WIOSNY SZUKAŁ”. Zestaw zabaw ruchowych prowadzony metodą opowieści ruchowej.
Cel główny:
§ Rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe.
§ Pobudzenie dziecięcej wyobraźni.
§ Doskonalenie sprawności ruchowej.
Cel operacyjny:
§ Dzieci reagują ruchem na dźwięk poszczególnych instrumentów muzycznych oraz polecenie – hasło nauczyciela.
§ Dzieci są aktywne i pogodne podczas zajęcia.
§ Dzieci potrafią wyrażać swoje emocje w zabawach.
§ Dzieci potrafią wykonać ćwiczenia.
Pomoce dydaktyczne:
pacynka krasnala, ilustracje przedstawiające postacie występujące w zabawach, bębenek, tamburyno, ławeczka, woreczki, obręcze
Przebieg zajęcia:
Część I: Wstępna
1. Przygotowanie grupy do zabaw ruchowych. Rozmowa nawiązująca do zajęcia. Zapoznanie z postacią krasnala, który rusza na poszukiwanie wiosny.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „wiosenny deszcz”.
Dzieci chodzą za krasnalem przy akompaniamencie bębenka (szybko-wolno). Na dźwięk tamburyna wykonują przysiad i stukają palcami o podłogę (pada deszcz).
Część II: Główna
Zabawa kształtująca duże grupy mięśniowe „Przekopujemy ziemię”. Dzieci naśladują ruchem ciała kopanie ziemi łopatą (skłony tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopania i odkładanie ziemi, akcentowanie przytupnięciem).
Zabawa bieżna. Dzieci biegają w różnych kierunkach „za motylem”. Na hasło „Hop” wyskok w górę – próba złapania motyla, lądowanie i przysiad.
Część III: Końcowa
1. Krasnal spotyka Panią Wiosnę (muzyka z taśmy magnetofonowej). Z towarzyszeniem wesołej muzyki tańczą same ręce, same nogi, tańczy noga, tańczy całe ciało.
2. Relaks. Muzyka cichnie. Dzieci leżą na dywanie słuchając odgłosów wiosennej przyrody.
rzabka1978