KWESTIONARIUSZ DO BADANIA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO.doc

(35 KB) Pobierz
KWESTIONARIUSZ DO BADANIA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO

KWESTIONARIUSZ DO BADANIA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO

   W kwestionariuszu są zawarte pytania dotyczące rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Nie powinno w nim zabraknąć pytań dotyczących danych personalnych dziecka oraz środowiska rodzinnego.

 1.Jaki jest stan ogólny dziecka?

§         Prawidłowy;

§         Nieprawidłowy.

2.Czy dziecko orientuje się w najbliższym środowisku?

§         wie gdzie mieszka;

§         wie ile ma lat;

§         wie gdzie pracują rodzice.

3.Jak dziecko nawiązuje kontakty z rówieśnikami?

§         łatwo nawiązuje kontakty;

§         nawiązuje kontakty z łatwością, ale popada w konflikty;

§         nawiązuje kontakty z trudnością.

4.Czy współpracuje z koleżankami, kolegami?

§         ze wszystkimi;

§         tylko z tymi których zna;

§       z nikim

5.Czy dziecko inicjuje zabawę?

§         wszystkie zabawy inicjuje;

§         rzadko ;

§         nigdy.

6.Jak się  zachowuje podczas zabawy?

§         nie bierze udziału;

§         jest agresywne;

§         współdziała.

7.Jak się zachowuje w stosunku do nauczyciela?

§         chętnie wykonuje polecenia nauczyciela;

§         wykonuje tylko niektóre polecenia;

§         wykonuje tylko przyjemne dla siebie polecenia;

§         niechętnie wykonuje;

§         nie wykonuje i jest agresywne.

8.Jak reaguje na napotkane trudności?

§         spokojnie

§         płaczem;

§         obojętnie;

§         śmiechem;

§         agresją;

9.Jak zachowuje się w nieznanych sytuacjach?

§         jest zaciekawione

§         jest opanowane;

§         jest agresywne.

10.Ogólna sprawność ruchowa dziecka?

§         dobra;

§         przeciętna;

§         słaba.

11.Którą ręką rysuje i wykonuje czynności?

§         prawą;

§         lewą,

§         raz lewą, raz prawą.

12. Jakie są ruchy ręki?

§         płynne i precyzyjne;

§         niezręczne;

§         ociężałe.

13.Jakie jest tempo pracy manualnej?

§         dobre;

§         nierówne;

§         opóźnione.

14.W jaki sposób się dziecko wypowiada?

§         dłuższymi zdaniami

§         prostymi zdaniami;

§         pojedynczymi wyrazami;

15.Jak się wypowiada na temat historyjki obrazkowej?

§         opowiada całą akcję;

§         omawia tylko fragmenty;

§         wylicza elementy.

16.Jak układa historyjkę obrazkową?

§         układa samodzielnie

§         układa z pomocą;

§         przejawia niechęć do układania.

17.Jak rozumie treść ustnych opowiadań?

§         samodzielnie opowiada i komentuje;

§         opowiada tylko fragmenty;

§         odpowiada na pytania.

18.Czy z łatwością uczy się na pamięć krótkich wierszy  i piosenek?

§         odtwarza treść wiernie;

§          przekształca treść;

§         nie może zapomnieć.

19.Jak odtwarza słowa wielosylabowe?

§         prawidłowo;

§...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin