Grupa III OWT 2009r.
Mocne strony grupy:
· Zgłaszanie potrzeb nauczycielowi
· Stosowanie form grzecznościowych
· Posiadanie nawyku witania się i żegnania z innymi osobami poprzez stosowanie odpowiednich form grzecznościowych
· Koncentracja i dobra organizacja w czasie zajęć dydaktycznych
· Umiejętności w zakresie kompetencji matematycznej: przeliczanie, ustalanie wyniku po przeliczeniu, porównywanie liczebności, orientacja w schemacie własnego ciała.
· Dzieci są ciekawe świata, chętnie doświadczają, badają wyciągając trafne wnioski
· Skupianie uwagi na słuchanym utworze literackim, prawidłowe wartościowanie postępowania bohaterów
· Są sprawne ruchowo
· Samodzielne w czynnościach higienicznych
· Potrafią same zorganizować sobie zabawę, są koleżeńskie
Słabe strony grupy:
· Nie zachowywanie dostatecznego bezpieczeństwa w czasie zabaw
· Problemy z analizą i syntezą słuchową
· Błędy językowe, stosowanie nieprawidłowych form gramatycznych
· Słabo rozwinięta mowa czynna, brak samodzielności w zakresie opowiadania (np. oglądanego obrazka, historyjki obrazkowej itp), stosowanie zdań prostych, rzadziej złożonych
· U kilku osób mówienie, kiedy inni słuchają.
· Brak dbałości o estetykę prac plastycznych
· Niedostateczna sprawność manualna
Wnioski:
· Stosowanie różnorodnych metod i form pracy w celu stymulowania i usprawniania percepcji słuchowej – słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej
· Rozwijanie mowy czynnej poprzez zabawy słowne, pracę z ilustracją, historyjką obrazkową, czytanie prostych tekstów
· Stosowanie ćwiczeń doskonalących sprawność manualną, wykonywanie prac plastyczno –technicznych różnorodnymi technikami, zwracanie uwagi na estetykę wykonywanych prac
basia1234