Obserwacja grupy pólrocze.doc

(28 KB) Pobierz

Grupa III OWT 2009r.

 

Mocne strony grupy:

 

·         Zgłaszanie potrzeb nauczycielowi

·         Stosowanie form grzecznościowych

·         Posiadanie nawyku witania się i żegnania z innymi osobami poprzez stosowanie odpowiednich form grzecznościowych

·         Koncentracja i dobra organizacja w czasie zajęć dydaktycznych

·         Umiejętności w zakresie kompetencji matematycznej: przeliczanie, ustalanie wyniku po przeliczeniu, porównywanie liczebności, orientacja w schemacie własnego ciała.

·         Dzieci są ciekawe świata, chętnie doświadczają, badają wyciągając trafne wnioski

·         Skupianie uwagi na słuchanym utworze literackim, prawidłowe wartościowanie postępowania bohaterów

·         Są sprawne ruchowo

·         Samodzielne w czynnościach higienicznych

·         Potrafią same zorganizować sobie zabawę, są koleżeńskie

 

 

Słabe strony grupy:

 

·         Nie zachowywanie dostatecznego bezpieczeństwa w czasie zabaw

·         Problemy z analizą i syntezą słuchową

·         Błędy językowe, stosowanie nieprawidłowych form gramatycznych

·         Słabo rozwinięta mowa czynna, brak samodzielności w zakresie opowiadania (np. oglądanego obrazka, historyjki obrazkowej itp), stosowanie zdań prostych, rzadziej złożonych

·         U kilku osób mówienie, kiedy inni słuchają.

·         Brak dbałości o estetykę prac plastycznych

·         Niedostateczna sprawność manualna

 



 

 

 

 

 

 

Wnioski:

 

·         Stosowanie różnorodnych metod i form pracy w celu stymulowania i usprawniania percepcji słuchowej – słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej

·         Rozwijanie mowy czynnej poprzez zabawy słowne, pracę z ilustracją, historyjką obrazkową, czytanie prostych tekstów

·         Stosowanie ćwiczeń doskonalących sprawność manualną, wykonywanie prac plastyczno technicznych różnorodnymi technikami, zwracanie uwagi na estetykę wykonywanych prac

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin