I Relacje
Pomiędzy następującymi tabelami bazy FILIA utwórz i zapisz relacje
· Działy firmy – Wyposażenie działów
· Pracownicy-płace– Działy firmy
· Pracownicy-płace– Pracownicy-dane personalne
· Pracownicy-płace– Pracownicy-adresy domowe
II Kwerendy
Utwórz kwerendy, każdej nadaj odpowiednią nazwę i zapisz.
Wybierające:
Wyliczające:
Nowe pola wyliczane w obu kwerendach mają być wyświetlane w formacie walutowym!
Podsumowująca i grupująca:
Aktualizujące:
Dokonaj dwóch aktualizacji danych w polach tabeli Pracownicy-płace.
Utwórz kwerendy wybierające a następnie przekształć je w kwerendy aktualizujące i wykonaj aktualizacje!
1. Pracownikom Działu AD podnieś Płacę o 15%.
2. Pracownikom Działu KS podwyższ Premię o 25 zł.
(Pola niezbędne dla tych kwerend aktualizujących to Identyfikator, Dział i Płaca, lub Premia. Każdą kwerendę zapisz z odpowiednia nazwą!
III Raport
Utwórz przy pomocy kreatora raport na podstawie kwerendy Wyposażenie działów Firmy. Poziom grupowania to Nazwa działu, posortuj wyświetlane rekordy alfabetycznie według nazwy Wyposażenia, i zaznacz w opcjach podsumowania dla poszczególnych Działów wyświetlenie sumy i wielkości maksimum dla liczby sztuk tego wyposażenia.
IV Formularz
Utwórz formularz dla kwerendy Wyposażenie działów Firmy. Dołącz w stopce datę i godzinę. Dodaj przyciski Nowy rekord i Zapisz rekord i zamknięcia formularza.
Ransuko