AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE klasa I(1).doc

(123 KB) Pobierz
AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE

AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE

Klasa I

 

PRACE DOMOWE z edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej

             

PRACE PISEMNE (sprawdziany i testy) z edukacji polonistycznej,
matematycznej i przyrodniczej

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

1.      Wypowiedzi ustne:

-         redagowanie wypowiedzi

-         recytacja

-         samodzielne zdobywanie wiadomości, lektury

 

2.      Czytanie:

-         technika

-         tempo

-         rozumienie czytanego tekstu

 

3.      Wypowiedzi pisemne

-         poprawność graficzna pisma, estetyka prowadzenia zeszytów

-         tworzenie tekstów

-         wiedza o języku

-         pisanie z pamięci i ze słuchu w ramach utrwalonego słownictwa

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

1. Technika rachunkowa

-         pojęcie liczb

-         działania na liczbach

       2. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.

3. Wiadomości i umiejętności praktyczne

 

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

1.      Obserwacja zjawisk

2.      Doświadczenia

 

EDUKACJA ARTYSTYCZNA

(PLASTYCZNA - TECHNICZNA, MUZYCZNA),

MOTORYCZNO - ZDROWOTNA

 

Głównym kryterium oceniania jest:

-         stopień indywidualnego zaangażowania

-         wysiłek włożony w wykonywaną pracę

-         osobiste predyspozycje ucznia

 

 

 

 

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

 

WYPOWIEDZI USTNE

 

-         redagowanie wypowiedzi, odpowiedni dobór słownictwa

 

6 – wypowiedzi rozwinięte, logiczne, bogate słownictwo

5 – wypowiada się pełnym zdaniem, logicznie i rzeczowo

4 – zazwyczaj wypowiada się pełnymi  zdaniami na temat ilustracji, historyjek

      obrazkowych i czytanek, zachowując poprawność językową

3 – wypowiada się prostymi zdaniami nieprawidłowo gramatycznie i językowo

2 – wypowiada się wyrazami,  ma ubogi zasób słownictwa

1 – nie potrafi dobrać słów nawet przy pomocy nauczyciela

 

                   -    recytacja

 

6 – bezbłędnie wygłasza teksty z zastosowaniem odpowiedniej intonacji, tempa i pauz

5 – wygłasza teksty z właściwą intonacją

4 – wygłasza teksty poprawnie bez intonacji

3 – wygłasza teksty z pomyłkami

2 – wygłasza teksty z pomocą nauczyciela

1 –  nie potrafi recytować

 

-       lektura

 

6 – samodzielnie czyta teksty lektur opowiadając ich treść,

-       aktywnie korzysta ze zbiorów biblioteki,

-       z własnej inicjatywy przynosi dodatkowe materiały na zajęcia,

5 –samodzielnie czyta teksty lektur, potrafi opowiedzieć ich treść,

-       często korzysta ze zbiorów biblioteki, 

-       często przynosi dodatkowe materiały na zajęcia,

4 –czyta cienkie książki do samodzielnego przeczytania w domu,

-       opowiada fragmenty lektur pod kierunkiem nauczyciela,

-       czasami korzysta ze zbiorów biblioteki,

-       czasami przynosi dodatkowe materiały z różnych źródeł,

3 –czyta lektury pod kierunkiem nauczyciela,

-       wymienia bohaterów i miejsce akcji,

-       rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki,

-       rzadko przynosi dodatkowe materiały,

2 - z pomocą nauczyciela czyta lektury i wymienia bohaterów i miejsce akcji,

-       bardzo rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki,

1 – nie wyraża chęci do poznawania lektur,

-       nie korzysta ze zbiorów biblioteki

 

 

 

 

 

 

 

CZYTANIE

 

        technika czytania

 

6 – czyta biegle z odpowiednią intonacją każdy tekst

5 – poprawnie czyta tekst drukowany w tempie umiarkowanym, zwracając uwagę na płynność

4 – czyta poprawnie z nielicznymi przerwami w czytaniu

3 – czyta częściowo sylabami i głoskami z syntezą robiąc nieliczne przerwy

2 –uczeń ma kłopoty z przeprowadzeniem analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej  wyrazów, czyta wyrazy popełniając błędy (opuszcza lub dodaje głoski, zniekształca głoski, sylaby, wyrazy)

1 – nie potrafi czytać nawet prostych wyrazów, myli głoski, nie dokonuje syntezy

 

           -       tempo 

W ciągu 1 minuty uczeń powinien przeczytać -  klasa I-22 wyrazy, klasa II-48 wyrazów, klasa III-78 wyrazów

 

6 – czyta  ponad wymaganą liczbę wyrazów w ciągu minuty

5 - czyta  90-100% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

4 – czyta 70-89% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

3 – czyta 50-69% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

2 –  czyta 20-49% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

1 – czyta 20% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

 

        rozumienie czytanego tekstu

 

6 – czyta po cichu i głośno ze zrozumieniem polecenia oraz teksty

5 – czyta cicho ze zrozumieniem teksty

4 – samodzielnie potrafi wypowiedzieć kilka zdań na temat przeczytanego tekstu

3 – poprawnie odpowiada na pytania dotyczące przeczytanego tekstu

2 – nie zawsze rozumie przeczytany tekst

1 – nie potrafi czytać cicho ze zrozumienie

 

 

WYPOWIEDZI  PISEMNE 

 

        poprawność graficzna pisma

 

6 – pisze bezbłędnie,

-       estetyka pisma nie budzi zastrzeżeń

-       zeszyt prowadzony starannie, czysty

5 – zachowuje właściwy kształt i proporcje liter,

-       właściwie łączy elementy w obrębie litery  i wyrazu,

-       zeszyt czysty, bez skreśleń,

-       bezbłędnie przepisuje tekst zachowując właściwe odległości między wyrazami

4 – zachowuje właściwy kształt, ale niewłaściwe proporcje liter,

-       właściwie łączy elementy w obrębie litery i wyrazu,

-       kreśli i rozmazuje,

-       tekst przepisuje z drobnymi błędami

3 - pisze niekształtne literki,

-       zachwiana proporcja liter,

-       właściwe połączenia w obrębie  litery i wyrazu 

-       kreśli i rozmazuje, plamy w zeszycie,

-       w trakcie  przepisywania popełnia pomyłki

2 – pismo niekształtne, mało wyraźne,

-       zróżnicowana wielkość liter,

-       nie potrafi utrzymać pisma w liniaturze,

-       zeszyt poplamiony, kartki pozaginane,

-       podczas przepisywania popełnia dużo błędów

1 – nie potrafi przepisać wyrazu, krótkich zdań,

-       pismo nieczytelne,

 

        samodzielne pisanie tekstów

 

6 – samodzielnie redaguje i poprawnie zapisuje dłuższe zdania,

5 – samodzielnie układa  i poprawnie zapisuje zdania,

4 – potrafi ułożyć kilka zdań na podany temat,

3 - po uprzednim ukierunkowaniu potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań

      popełniając błędy,

2 – potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań z pomocą nauczyciela,

1 – nie umie zredagować prostego zdania nawet pod kierunkiem

      nauczyciela

 

-  wiedza o języku

 

6 – bezbłędnie rozpoznaje i podaje poznane części mowy

-       dzieli wyrazy na sylaby i głoski(samogłoski i spółgłoski),

-       układa i wskazuje zdanie rozkazujące, pytające i oznajmujące

5 – samodzielnie podaje poznane części mowy (rzeczownik, czasownik,),

-       rozróżnia liczby pojedynczą i mnogą rzeczowników i czasowników,

-       dzieli wyrazy na sylaby i głoski(samogłoski i spółgłoski),

-       wskazuje zdanie  rozkazujące, pytające i oznajmujące,

4 – rozpoznaje w zdaniach poznane części mowy (rzeczownik, czasownik),

-       rozróżnia liczby pojedynczą i mnogą rzeczowników i czasowników,

-       dzieli wyrazy na sylaby  i głoski(samogłoski i spółgłoski),

-       wskazuje zdania pytające i oznajmujące,

3 – potrafi określić poznane części mowy, ale ma trudności z rozpoznawaniem ich
      w zdaniach,

Ma kłopoty z:

-       podziałem wyrazów na sylaby,

-       głosek na samogłoski  i spółgłoski,

-       rozpoznawaniem rodzajów zdań,

2 – nawet z pomocą nauczyciela ma kłopoty:

-       z analizą i syntezą wzrokowo-słuchową wyrazów

-       ze wskazaniem samogłosek i spółgłosek,

-       z podziałem wyrazów na sylaby,

-       z podziałem głosek na samogłoski  i spółgłoski,

-       z rozpoznawaniem rodzajów zdań,

 

        pisanie z pamięci i ze słuchu w ramach utrwalonego słownictwa

 

6 – bezbłędnie pisze krótkie teksty oraz wyrazy nie objęte słownikiem ortograficznym

      danej klasy

5 – bezbłędnie pisze tekst, czasami popełni 1 błąd

4 – w trakcie pisania popełnia tylko nieliczne błędy (2-3 błędy ortograficzne)

3 – popełnia wiele błędów pisowni poznanych wyrazów (4-5 błędów ortograficznych)

2 – popełnia liczne błędy w pisowni opracowanych wyrazów (6-7 błędów

      ortograficznych)

1 – pisząc myli litery, opuszcza wyrazy, popełnia liczne błędy w pisowni opracowanych wyrazów

EDUKACJA MATEMATYCZNA

 

 

TECHNIKA RACHUNKOWA

 

        pojęcie liczb

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin