PLAN PRACY WYCHOWAWCZej na listopad dla 3-4 latków..doc

(34 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                 LISTOPAD

                                   3-4 latki

 

 

 

                                  Tematy kompleksowe:

    Tematy dni:

1.    Jak ubieramy się jesienią.

- Małe i duże buty.

- Co mieszka w szafie.

- Mała strojnisia.

- Zgubiony pantofelek.

- Mówimy wyraźnie.

 

2. 3.  Mali przyjaciela człowieka:

Tematy dni:

- Zwierzęta domowe.

- Zwierzęta domowe.

     - Obrazek kotka.

- Mówimy wyraźnie.

     - Lubię psy.

- Puszek Okruszek.

     - Zabawy z kołem.

- Muzyczne zabawy małych przyjaciół.

- Muzyczne zabawy małych przyjaciół.

 

4. W czasie deszczu dzieci się nudzą.

Tematy dni:

- Muzyczne zabawy na smutne dni.

- Czy miś Zyzio też się nudzi.

- Plastuś nie lubi się nudzić.

- Zabawy z cieniem.

- Moja rodzina.

 

 

 

 

 

          Temat kompleksowy: Jak ubieramy się jesienią.

 

Cele ogólne: Stymulowanie rozwoju mowy, rozróżnianie różnego rodzaju ubrań i obuwia noszonego w okresie jesieni.

Doskonalenie czynności samoobsługowych w sali, szatni, łazience.

 

Cele pośrednie:

- kształtowanie pojęć matematycznych dotyczących ilości

                ( wyjaśnienie znaczenia para),

- słuchanie czytanych wierszy, opowiadań i dokonywanie analizy treści,

- rozwiązywanie zagadek , analizowanie ich treści,

- uczestniczenie w zabawach przy muzyce; ilustrowanie treści piosenek, wystukiwanie różnych rytmów,

- wzbogacanie słownictwa dziecięcego oparciu o zainteresowania książką, filmem dla dzieci.

 

Cele szczegółowe:

- Dziecko rozpoznaje i nazywa czynności przedstawione na obrazku,

- Dziecko dobiera w pary obuwie swoje i swoich kolegów,

- dziecko słucha i analizuje treść wiersza „ Łata i dziura „J. Brzechwy, opowiadania H. Ochockiej „ O wróbelku Elemelku o i o jego pantofelku”.

- dziecko dokonuje przyporządkowania odzieży do właściwej osoby,

-dziecko nazywa kolejne części garderoby, zna kolejność ich zakładania,

- dziecko wie jak chronić się przed zimnem podczas spacerów,

- dziecko bawi się przy piosence pt. „Warszawski szewczyk”,

- dziecko w zespole wspólnie wznosi budowlę, potrafi współpracować, dzielić się z innymi, ustępować i proponować sposoby składania klocków.

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Mali przyjaciele człowieka.

 

Cele ogólne: wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych oraz kształtowanie opiekuńczego stosunku dla zwierząt.

 

Cele pośrednie:

- rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej,

- wzbogacamy wiedzę o zwierzętach domowych,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- manipulowanie figurami geometrycznymi,

- rozwijanie słuchu i poczucia rytmu,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

- rozumienie niebezpieczeństwa grożącego w kontakcie z nieznajomym psem.

 

 

Cele szczegółowe:

- dziecko rozpoznaje zwierzęta domowe na ilustracjach,

- dziecko wie jakie głosy wydaje kot, pies,

- dziecko bawi się w zabawie Uciekaj myszko do dziury,

- dziecko słucha wiersza D. Gellner „Idzie kot”, H. Bechlerowej      „ Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”, A. Chodorowskiej        „Ważna sprawa”,

- dziecko tnie nożyczkami włóczkę na futerko dla kotka,

- dziecko wykonuje pracę plastyczną Obrazek kotka- wykleja kawałkami wełny sylwetkę kotka,

-  dziecko słucha i podejmuje próbę śpiewania piosenki „Kotek”,

„Kot jest czysty”,

- dziecko na spacerze obserwuje, rozpoznaje i nazywa napotkane zwierzęta,

- dziecko twórczo buduje zagrodę dla zwierząt z różnego rodzaju klocków,

- dziecko rozumie niebezpieczeństwo grożące w kontakcie z nieznajomym psem,

- dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych czerpiąc z nich radość i zadowolenie.

 

Temat kompleksowy:  W czasie deszczu dzieci się nudzą.

 

Cele ogólne: zwrócenie uwagi na zachodzące zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie późnej jesieni. Rozwijanie umiejętności twórczego działania poprzez improwizacje ruchowe przy muzyce, działania plastyczne.

 

Cela pośrednie:

- poznawanie zjawisk towarzyszących późnej jesieni,

- kształtowanie pojęć matematycznych dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, porównywanie liczebności,

- doskonalenie sprawności manualnych podczas zajęć plastycznych,

- analizowanie treści wysłuchanych wierszy i opowiadań,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- stymulowanie mowy dzieci,

- rozwijanie umiejętności uczestniczenia w zabawach muzyczno- ruchowych.

 

Cele szczegółowe:

- dziecko rozpoznaje zjawiska atmosferyczne późnej jesieni,

- dziecko rozumie określenie jesienna szaruga,

- dziecko skupia uwagę podczas czytanych wierszy, opowiadań, słuchania piosenek,

   - dziecko używa określeń dotyczących położenia przedmiotów w  przestrzeni,

- dziecko segreguje klocki ze względu na podaną cechę; kolor,  kształt,

- dziecko poznaje obraz graficzny swojego imienia, manipuluje literami i układa wg. wzoru,

-  dziecko kreśli linie po śladzie,

- dziecko rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie,

- dziecko gra na instrumentach perkusyjnych naśladując różnego rodzaju deszcz,

- dziecko układa klocki według rytmu ( dwa kolory),

- dziecko reaguje na zmiany dynamiczne  w muzyce i w piosence

pt. „Pada deszcz”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin