Metoda glottodydaktyki w terapii pedagogicznej.pdf

(36 KB) Pobierz
QPrint
mgr Ewa Trzeszan
pedagog edukacji wczesnoszkolnej
neurologopeda
terapeuta pedagogiczny
Metoda glottodydaktyki w terapii pedagogicznej
Utrwalanie znajomoĻci liter w zabawach z klockami LOGO, rozsypankami
obrazkowo- sylabowymi oraz w zeszycie do poczĢtkowej nauki pisania.
L.P. Rodzaj ęwiczenia Cel ęwiczenia Przebieg ęwiczenia
Pomoce
1
Powitanie rŇnymi
czħĻciami ciaþa.
Integracja grupy.
Ksztaþtowanie w
kierunkach
i schemacie ciaþa.
Wytworzenie
atmosfery zabawy.
Dziecko i terapeuta
witajĢ siħ prawymi
rħkoma, lewymi
stopami, prawymi
þokciami.
2
Przypomnienie
zasad zabawy
klockami LOGO.
Utrwalenie
czterech
wariantw litery,
zwrcenie uwagi
na ustawienie liter
w pionie i w
poziomie.
OglĢdanie klocka
z odpowiedniĢ literĢ.
Ustawienie pionowo,
zawsze,, na zielonej
þĢceÓÓ.
Manipulowanie
klockami.
Klocki LOGO do nauki
czytania i pisania.
3
Ukþadanie imion z
klockw LOGO.
Utrwalenie liter,
czytanie metodĢ
Ļlizgania.
Ukþadanie przez dzieci
liter.
Rozsuniħcie przez
dzieci klockw-
analiza, zsuniħcie-
synteza, czytanie.
Klocki
4
Ukþadanie
napisw wedþug
wzoru.
Utrwalanie i
rozpoznawanie
liter.
Czytanie napisw:
dom, osa, traktor,
samochd.
klocki, rozsypanki obrazkowo-
wyrazowe i gþoskowe.
5
Zabawa ruchowa. Ęwiczenia
ortofoniczne
usprawniajĢce
artykulatory.
Ęwiczenia buzi
i jħzyka.
Zeszyt pracy.
6
Praca z
rozsypankami
obrazkowo-
sylabowymi,
gþoskowymi.
Ęwiczenia
spostrzegawczoĻci
wzrokowej.
Skþadanie rozsypanek,
czytanie metodĢ
Ļlizgania .
Alfabet obrazkowy.
7
Praca w zeszycie
do poczĢtkowej
nauki pisania.
Usprawnianie
koordynacji
wzrokowo-
ruchowej.
Utrwalanie ksztaþtu
pisanych liter.
Wodzenie palcem po
Ļladzie,
wodzenie oþwkiem.
Samodzielne pisanie.
8
Zabawa
podsumowujĢca
zajħcie.
Rozpoznawanie
liter w nagþosie
wyrazw.
Utrwalanie
wzrokowe
i sþuchowe liter.
GþoĻne nazywanie
liter.
Zabawa,, Na jakĢ
gþoskħ zaczyna siħ
sþowo..?.ÓÓ
¨ Ewa Trzeszan
166118856.001.png 166118856.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin