BASEN
Temat lekcji: Nauka stylu motylkowego
Kl.
Czas: 90 min
Liczba ćw:
Cel poznawczy: poznanie nowego stylu pływackiego
Cel kształtujący: Kształtowanie
Cel wychowawczy: Współpraca w grupach i z partnerem
Metoda: analityczno-syntetyczna
Przybory: deski do pływania
lp
Tok lekcji
Opis ćw. Lub zabawy
Czas i ilość Powt.
Graficzny obraz ruchu
Uwagi metodyczne
I
Część wstępna:
- zbiórka
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- podanie tematu lekcji- zadania
5 min
N
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji.
IIA
Część główna: rozgrzewka woźna:
-RR
-NN
-TT
- podskoki
- luźny bieg
Rozgrzewka na sucho
- Krążenia ramion w przód i w tył
- Krążenia bioder
- W rozkroku skłon do podłoża z pogłębianiem
- w podskokach skręty tułowia
II
B
- Ćwiczenia oswajające
- Ćwiczenia nóg danego stylu
- Ćwiczenia rąk danego stylu
- Ćwiczenia koordynacyjne ramion i nóg
- Ćwiczenia oddechowe
- koordynacja ramion i nóg z oddechem
-skoki do wody
„Rekiny” z jednej strony stoją rekiny a z drugiej ryby. Na zawołanie prowadzącego „czy boicie się rekina” odpowiadają „nie” i biegną najkrótszą drogą do przeciwległej strony basenu, nie wolno się cofnąć.
- „nurkowanie do wody po skarby”
-Skoki "delfinowe" - ruchy imitujące pływanie delfinem.
- Praca NN do delfina w płetwach
-Praca RR do stylu delfin w miejscu, w chodzie, w poślizgu bez oddechu.
- dokładanka delfinowi z oddechami
- skoki do wody
Zaczynamy od ćwiczeń łatwych, po czym przechodzimy do trudniejszych, dokładanek
III
Część końcowa:
Zbiórka, podsumowanie zajęć, zebranie sprzętu, pożegnanie
Po podsumowaniu zajęć żegnam się
mariuszmp