Prowadzący: Temat lekcji: doskonalenie dwutaktu w
Klasa: VI koszykówce.
Liczba ćwiczących: 16
Przybory i przyrządy: piłki do koszykówki, szarfy
Zadania szczegółowe:
- usamodzielniające ucznia: przygotowanie sprzętu do lekcji wf
- umiejętności: rzut do kosza z wyskoku
- wiadomości: przepisy gry w mini koszykówce
- sprawność motoryczna: skoczność, szybkość, koordynacja ruchowa
Tok lekcyjny
Nazwa i opis ćwiczenia
Dozowanie
Uwagi
Organizacyjno – metodycz
1. Organizacja lekcji
2. Zabawa ożywiająca
3. Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka, przywitanie grupy, sprawdzenie strojów sportowych, podanie tematu lekcji
„Berek parami”
- ćw. NN
- ćw. RR
- ćw. T
- ćw. mm. Brzucha + ćw. antagonistyczne
- ćw. Gimnastyczne (rozciągające)
3’
4’
2’
Zbiórka w dwuszeregu
Ograniczamy teren zabawy
Prowadzący zwraca uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń
4. Ćwiczenia oswajające z piłką
5. Doskonalenie dwutaktu z piłką
6. Gra szkolna – mini piłka koszykowa
1) ćwiczący kozłują piłki w biegu
2) j.w. biegnąc przodem i tyłem
3) w truchcie podrzucają sobie piłki w górę i chwytają w dwie rr.
4) w podporze przodem kozlują piłki
5) wymachy rr w przód, tył i wokół głowy z piłkami trzymanymi na wyprostowanych rr
1) Ćwiczący wykonują dwutakty z prawej strony kosza z piłką nagraną od partnera.
2) Ćwiczący wykonują dwutakty z obu stron kosza z piłką z kozłowaniem.
3) Ćwiczący wykonują dwutakty w akcji z obrońcą
4) j.w. z dwoma obrońcami
5) Rzuty do kosza z miejsca i z wyskoku
Rywalizują dwie drużyny o równej liczbie zawodników. Decydują przepisy gry w mini piłce koszykowej. Gra się na czas.
5’
6’
2x10’
Nauczyciel poprawia błędy uczniów
Prawidłowy pokaz dwutaktu przez nauczyciela.
N koryguje błędy uczniów
Drużyny rywalizują na dwa boczne kosze. Zwycięża zespół który uzyska więcej punktów.
7. Zabawa uspokajająca
8. Czynności porządkowe
„Trzeciak siedzący”
Zbiórka, podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, zebranie piłek i odniesienie do magazynku, pożegnanie sportowym okrzykiem.
Ćwiczący rywalizują w kole.
XXXXXXXXXXXXXX
N
RoberoRL