PLAN na IV.docx

(46 KB) Pobierz

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

 

 

na miesiąc KWIECIEŃ

 

Oddział V

 

 

 

 

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze :

1.       Zna tradycje i zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi.

2.       Rozwija inwencje twórczą poprzez wykonywanie zadań ruchowych.

3.       Przelicza elementy zbiorów, porównuje liczebność.

4.       Wykonuje ćwiczenia wg instrukcji N. Potrafi współdziałać z partnerem.

5.       Buduje krótkie wypowiedzi na dany temat.

6.       Segreguje przedmioty na zbiory wg kolorów.

7.       Porządkuje zbiory wg wzrastającej liczby elementów.

8.       Układa świąteczne życzenia dla swoich bliskich.

9.       Obserwuje zmiany zachodzące w swoim środowisku, związane z porą roku oraz aktualnymi świętami.

10.   Dostrzega celowość porządkowania najbliższego otoczenia.

11.   Podejmuje drobne prace na rzecz całej grupy.

12.   Wypowiada się nt  świątecznych przygotowań w swoim domu.

13.   Potrafi nakryć do stołu. Rozumie znaczenie estetycznego wyglądu stołu i potraw.

14.   Wykonuje czynności związane z ubywaniem -  odejmowanie.

15.   Przygotowuje się do nauki czytania.

16.   Wie, co oznaczają kolory na mapie.

17.   Potrafi wskazać na mapie Europę.

18.   Potrafi namalować flagę, zna godło Polski.

19.   Dzieli wyraz na sylaby, podaje końcową sylabę wyrazu.

20.   Rozumie, że mieszkańcy różnych krajów  Europy tworzą „rodzinę europejską”.

21.   Zna melodię walca, polki.

22.   Poszerza wiedzę nt polskiego kompozytora F. Chopina.

23.   Chętnie próbuje nowych potraw.

24.   Zachowuje zasady higieny, dba o estetykę posiłków.

25.   Doskonali płynność ruchów nadgarstka.

26.   Potrafi rozpoznać i nazwać najważniejsze zabytki Warszawy.

27.   Wyodrębnia głoski w nagłosie. Potrafi podać wyrazy rozpoczynające się określoną głoską.

28.   Poznaje kulturę swojego regionu.

29.   Kształci motorykę i wytrzymałość.

30.   Wypowiada się nt usłyszanych utworów literackich.

31.   Kształci pamięć poprzez zapamiętywanie  i odtwarzanie z pamięci składników.

32.   Rozwija umiejętność liczenia bez ograniczeń.

33.   Odczytuje globalnie wyrazy.

34.   Dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

35.   Nazywa chronione gatunki kwiatów.

 

TEMATYKA TYGODNIOWYCH ZAJĘĆ:

1. „Wielkanoc”

2. „Mój i twój kraj”.

3. „Mój kraj Polska”.

4. „Czysta Polska”

5. „Lubimy zabawy i sporty”.

 

Temat tygodnia:  Wielkanoc

Podstawa programowa: 4, 8, 9, 13, 10, 14, 15, 12, 3, 1,

 

Data

 

Temat dnia

 

Cel główny

 

Sytuacje edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

29.03.10

poniedz

 

Przygotowania do świąt.

Zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi.

I -  Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.

·         Zab. w sali wg zainteresowań dzieci

·         Zabawa ruchowo- naśladowcza „Co robię?”

·         Ćwiczenia poranne wg K. Wlaźnik

·         Czynności samoobsługowe.

II- Zaznaczenie kalendarza pogody –określa warunki atmosferyczne panujące na dworze.

·         Rozwiązywanie zagadek słownych.

·         Segregowanie przedmiotów wg podanego kryterium.

·         Zab. ruchowa „Porządki u Szpaka”

III - Spacer do pobliskiego lasu – obserwacja zmian w przyrodzie.

·         Zabawy ruchowe na  świeżym powietrzu.

·         Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 5

IV – Praca plastyczna: „Baranki”.

·         Osłuchanie z pisenką: „Pisanki, kraszanki”.

·         Rozmowa nt treści piosenki.

V – Zorganizowanie kącika świątecznego.

·         Podsumowanie dnia – praca indywidualna z dziećmi.

 

- Poznaje nową piosenkę „Pisani, kraszanki”

- Rozwiązuje zagadki słowne

- Przelicz elementy  zbiorów, porównuje ich liczebność.

-Zna tradycje związane ze świętami wielkanocnymi.

30.03.10

wtorek

 

Pisanki, kraszanki.

Włączenie dzieci w przygotowania świąteczne w domu i w przedszkolu.

I – Oglądanie kartek świątecznych oraz ilustracji z kolorowych czasopism – wypowiedz nt.

·         Nauka I i II zwrotki piosenki „Pisanki, kraszanki”.

·         Omówienie treści, wyjaśnienie niezrozumiałych słów.

·         Ćw. poranne wg K. Wlaźnik.

·         Czynności higieniczne i samoobsługowe.

II – Zab.  matematyczne „Jajka malowane”- przeliczanie i porównywanie liczby elementów w zbiorach.

·         Wyjaśnienie różnicy pomiędzy pisanką a kraszanką.

·         Zab. ruchowa „Kurczaki”.

III – Zab. muzyczno – ruchowa „Zajączki i kurczaki”

·         Zab. doskonaląca zmysł smaku – znaczenie słowa święconka.

·         Praca plastyczna – kolorowanie świątecznych pisanek.

IV – Spacer po okolicy – obserwacja dekoracji świątecznych w oknach i witrynach sklepowych.

·         Wzbogacenie kącika świątecznego w pisanki wykonane przez dzieci.

V – Zabawy dowolne wg upodobań dzieci.

·         Praca indywidualna – doskonalenie techniki wycinania. Kontakty indywidualne z rodzicami.

- Kontroluje napięcie mięśni dłoni i palców – ozdabianie wydmuszek.

- Odczytuje globalne wyrazy : jajko, pisanka, palma.

- Dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów: jajko, palma.

 

31.03.10.

Środa

 

Śmigus – dyngus.

Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi.

I – Utrwalenie piosenki „Pisanki , kraszanki”

·         Zab matematyczne- „Kto znalazł najwięcej pisanek?”

·         Ćwiczenia poranne wg K. Wlaźnik

·         Czynności samoobsługowe.

II – Słuchanie wiersza  St. Kraszewskiego „Śmigus – dyngus”

·         Omówienie treści wiersza.

·         Rozmowa na temat tradycji związanych ze  świątecznym poniedziałkiem

·         Zab. ruchowa „ Mokro – sucho”

·         Papieroplastyka – wielkanocna babka.

III – Spacer po osiedlu – przypomnienie zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.

·         Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

·         Słuchanie czytanej przez N –la bajki.

IV – Zab. ruchowa „Kaczki i gęsi” – reagowanie na sygnał dźwiękowy.

·         Praca indywidualna – wzmacnianie mięśni dłoni i nadgarstka.

V – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne.

·         Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

- Wykonuje czynności związane z ubywaniem – odejmowanie

- Dostrzega celowość porządkowania najbliższego otoczenia.

- Wykonuje pracę nowo poznaną techniką.

1.04.10

czwartek

 

Baby i mazurki.

Poznawanie tradycji świątecznych.

I – Zajęcia w kąciku przyrody – wzbogacanie o nowe okazy, porządkowanie zbiorów.

·         Ćw. koordynacji ruchowej – „Pisanki”.

·         Ćw. poranne wg K. Wlaźnik.

·         Czynności higieniczne i samoobsługowe.

II – Rozmowa nt ilustracji świątecznego stołu.

·         Prezentacja prawidłowego nakrywania do stołu – nóż, widelec, łyżeczka, serwetka

·         Praca plastyczna- wykonanie z plasteliny mazurka świątecznego.

·         Wystawa prac.

III – Spacer do lasu – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

·         Omówienie zaobserwowanych zmian.

·         Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez N –la.

IV – Zestaw ćw gimnastycznych nr 5

·         Ćw. doskonalące koordynację wzrokowo – ruchową ;pokoloruj wg schematu.

V – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne

·         Gry i zabawy stolikowe.

- Podejmuje drobne prace na rzecz grupy.

- wypowiada się nt świątecznych przygotowań w swoim domu.

- ozdabia świąteczne mazurki wg własnego pomysłu.

2.04.10

piątek

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin