arkusz obserwacji - czterolatki - ogólny.doc

(39 KB) Pobierz

ARKUSZ OBSERWACJI DLA DZIECI MŁODSZYCH

 

 

Grupa: ………………                                                                      Rok: ……………..

 

 

Imię i nazwisko dziecka: ……………………………………………………………………

 

Przedmiot obserwacji:

Wstępna

Końcowa

I. Adaptacja w           przedszkolu

IX/X

V/VI

1. Reakcja na rozstanie z      rodzicami

2. Reakcja na leżakowanie

3. Kontakt z osobą dorosłą

4. Udział w zabawach dowolnych

5. Udział w zabawach zorganizowanych

6. Udział w zajęciach

7. Kontakt z rówieśnikami

8. Przestrzeganie ogólnych zasad funkcjonowania w grupie

9. Zaburzenia wegetatywne, łaknienia, ruchowe

 

 

II. Samoobsługa

Potrafi

Wymaga pomocy

Nie potrafi

Potrafi

Wymaga pomocy

Nie potrafi

1. Mycie rąk

2. Nawyki higieniczno – sanitarne

3. Ubieranie się

4. Rozbieranie się

 

 

 

 

 

 

III. Ogólna sprawność ruchowa

Potrafi

Nie potrafi

Potrafi

Nie potrafi

1. Marsz, bieg

2. Przyjmowanie prawidłowej pozycji (siad, leżenie, stanie)

3. Uczestnictwo w zabawach ruchowych

 

 

 

 

 

IV. Lateralizacja (jaka?)

V. Sprawność manualna

Wstępna

Końcowa

Potrafi

Nie potrafi

Potrafi

Nie potrafi

1. Trzymanie kredki, posługiwanie się nią

2. Posługiwanie się nożyczkami

3. Modelowanie

4. Posługiwanie się farbami

 

 

 

 

VI. Procesy poznawcze

Potrafi

Nie potrafi

Potrafi

Nie potrafi

1. Mowa, wypowiedzi swobodne

2. Aktywność słowna na zajęciach

3. Opowiadanie na temat obrazka

4. Zapamiętywanie i odtwarzanie wierszy i piosenek

5. Układanie obrazka z części (zaznaczyć ilu)

6. Zakres liczenia (do ilu)

7. Znajomość kolorów (jakich)

8. Orientacja w przestrzeni

9. Znajomość imienia i nazwiska

10. Znajomość adresu zamieszkania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin