ARKUSZ OBSERWACJI DLA DZIECI MŁODSZYCH
Grupa: ……………… Rok: ……………..
Imię i nazwisko dziecka: ……………………………………………………………………
Przedmiot obserwacji:
Wstępna
Końcowa
I. Adaptacja w przedszkolu
IX/X
V/VI
1. Reakcja na rozstanie z rodzicami
2. Reakcja na leżakowanie
3. Kontakt z osobą dorosłą
4. Udział w zabawach dowolnych
5. Udział w zabawach zorganizowanych
6. Udział w zajęciach
7. Kontakt z rówieśnikami
8. Przestrzeganie ogólnych zasad funkcjonowania w grupie
9. Zaburzenia wegetatywne, łaknienia, ruchowe
II. Samoobsługa
Potrafi
Wymaga pomocy
Nie potrafi
1. Mycie rąk
2. Nawyki higieniczno – sanitarne
3. Ubieranie się
4. Rozbieranie się
III. Ogólna sprawność ruchowa
1. Marsz, bieg
2. Przyjmowanie prawidłowej pozycji (siad, leżenie, stanie)
3. Uczestnictwo w zabawach ruchowych
IV. Lateralizacja (jaka?)
V. Sprawność manualna
1. Trzymanie kredki, posługiwanie się nią
2. Posługiwanie się nożyczkami
3. Modelowanie
4. Posługiwanie się farbami
VI. Procesy poznawcze
1. Mowa, wypowiedzi swobodne
2. Aktywność słowna na zajęciach
3. Opowiadanie na temat obrazka
4. Zapamiętywanie i odtwarzanie wierszy i piosenek
5. Układanie obrazka z części (zaznaczyć ilu)
6. Zakres liczenia (do ilu)
7. Znajomość kolorów (jakich)
8. Orientacja w przestrzeni
9. Znajomość imienia i nazwiska
10. Znajomość adresu zamieszkania
zgryzki