Plan marketingowy bombek =).doc

(128 KB) Pobierz
PLAN MARKETINGOWY szablon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan marketingowy

Na lata 2008 - 2010

dotyczy producenta bombek choinkowych „Szarik”

 

 

 

 

 

 

Opracowała: Alicja Sawicka,

III, TiHM

 

 

 

 

 

Lublewo, 8.12.2007

SPIS TREŚCI

 

 

1. STRESZCZENIE                                                                                                                                            3

              1.1. Opis przedsięwzięcia                                                                                                                3

2. OCENA AKTUALNEJ SYTUACJI MARKETINGOWEJ                                                        3

              2.1. Otoczenie marketingowe firmy                                                                                    3

              2.2. Oferowane produkty                                                                                                                4

              2.3. Rynek docelowy                                                                                                                              4

              2.4. Analiza konkurencji                                                                                                                5

              2.5. Analiza możliwości i zagrożeń                                                                                    5

3. MISJA I WIZJA FIRMY                                                                                                                              6

4. CELE MARKETINGOWE                                                                                                                              6

              4.1. Na rok przyszły                                                                                                                              6

              4.2. Perspektywiczne                                                                                                                              6

5. STRATEGIE MARKETINGOWE I PLANY DZIAŁAŃ                                                        6

              5.1. Strategia produktu                                                                                                                6

              5.2. Strategia wobec konkurencji                                                                                                  7

              5.3. Strategia sprzedaży                                                                                                                7

              5.4. Strategia promocji                                                                                                                7

6. BUDŻET MARKETINGOWY                                                                                                                8

7. KONTROLA WYNIKÓW                                                                                                                              8

              7.1. Wdrażanie i monitorowanie realizacji planu                                                        8

8. HARMONOGRAM REALIZACJI PLANU MARKETINGOWEGO                            8

 

1.              STRESZCZENIE

1.1.      Opis przedsięwzięcia

Przedsiębiorstwo „Szarik” jest producentem designerskich, artystycznych ozdób choinkowych, kierującym swoją ofertę do klientów zamożnych, dobrze wykształconych, z wyrobionym poczuciem piękna i otwartych na nowości. W swojej ofercie posiada kolekcje bombek choinkowych w różnych stylistykach, każdą z nich czyniąc dziełem sztuki. Indywidualne podejście do każdego produktu i specjalizacja produkcji na rynek polski odróżnia przedsiębiorstwo od konkurencji. Dystrybucja produktów odbywa się drogą zamówień internetowych, a promocja towarów opiera głównie na direct marketingu i kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy poprzez public relations.

2.              OCENA  AKTUALNEJ  SYTUACJI  MARKETINGOWEJ

2.1.      Otoczenie marketingowe firmy

Otoczenie marketingowe naszego przedsiębiorstwa w skali mikro stanowią:

1.      Konkurenci – na rynku ozdób choinkowych istnieje bardzo wielu producentów bombek, jak również innych ozdób – łańcuchów, lampek choinkowych, oraz producenci gotowych stroików, girland, szopek bożonarodzeniowych oraz figurek związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Ze względu na bardzo wysoką jakość oferowanych produktów i zdobycie uznania wśród najbardziej wymagających klientów, nasza firma uzyskała silną pozycję na rynku luksusowych ozdób choinkowych, zdobywając 37% udział w rynku.

2.      Dostawcy producenci szkła, farb, elementów do wykonywania kompozycji wewnątrz bombek, specjalistycznych maszyn do wytwarzania ozdób szklanych i szablonów dekoracji.

3.      Dostawcy – firmy kurierskie, specjalizujące się w przewozie towarów kruchych.

4.      Klienci – osoby ceniące sobie luksus, estetykę, indywidualizm, poszukujący nowych rozwiązań wzorniczych, wymagający, designerzy.

Natomiast wśród makro otoczenia przedsiębiorstwa szczególne znaczenie mają:

1.      Czynniki ekonomiczne - poziom dochodu klientów firmy.

2.      Czynniki społeczno – kulturowe – otwartość klientów na innowacje, poszukiwanie nowoczesnego wzornictwa.

2.2.      Oferowane produkty i usługi





Przedsiębiorstwo „Szarik” oferuje swoim klientom artystyczne ozdoby choinkowe, wykonane z wysokiej jakości szkła borowo-krzemowego i sodowego. W całości wytwarzane ręcznie, z tradycyjnym procesem dmuchania szkła i ręcznego dekorowania, a używane do dekoracji wzory projektowane są przez artystów specjalnie dla naszej firmy. Wśród oferowanych ozdób znajdują zarówno bombki tradycyjnie zdobione przy użyciu farb i brokatu, jak i szeregu naturalnych materiałów, jak pióra, rafia, juta czy słoma. Swoim klientom proponujemy tradycyjne, okrągłe ozdoby oraz bombki w innych kształtach (sople, kształty zwierząt, przedmiotów). W naszej ofercie szczególne miejsce zajmują kule z roślinnymi kompozycjami wewnątrz, w całości wykonane z naturalnych produktów. Nasze produkty charakteryzują się znacznie wyższą odpornością mechaniczną od tego typu wyrobów masowo produkowanych w dużych fabrykach, ze względu na długotrwałemu procesowi wypalania i dmuchania szkła o 6-ciokrotnie grubszych ściankach. Przez wiele lat doskonaliliśmy nasze produkty, wprowadzaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań w procesie produkcji, opracowywaliśmy coraz dalej idące pod względem artystycznym kolekcje.

2.3.      Rynek docelowy

Ze względu na produkcję ozdób o bardzo wysokiej jakości, unikatowych, designerskich, naszą ofertę kierujemy głównie do klientów zamożnych, o dochodach powyżej 3000 złotych, wykształconych, ceniących sobie luksus, prestiż, osób zainteresowanych ciekawą stylistyką, dekoracyjnymi drobiazgami i kolekcjonerów. Zakup ozdób choinkowych w naszym przedsiębiorstwie zaspokaja potrzeby klientów dotyczące ciekawego, estetycznego zaaranżowania wnętrz na okres świąteczny, wyboru eleganckiego prezentu dla najbliższych. Rynek ten powiększa się systematycznie, wraz ze zwiększaniem się dochodów Polaków oraz wzrostem poziomu wykształcenia społeczeństwa, a, co za tym idzie, świadomości elegancji, estetyki.

2.4.      Analiza konkurencji

Większość przedsiębiorstw produkujących bombki to duże fabryki, nastawione na sprzedaż masową, których oferta zawiera standardowe, jednolite wzornictwo i ozdoby średniej jakości. Wśród firm tworzących ozdoby metoda tradycyjną (ręcznie), dominuje nastawienie na eksport przed wszystkim na rynki zachodnie, gdzie marka polskich ozdób choinkowych cieszy się dużym uznaniem. Przedsiębiorstwa te ukierunkowane są na zysk z eksportu, mniejszą wagę przywiązując do rynku krajowego. Pozostawia to bardzo duże pole do działania dla naszej firmy, która zorientowana jest na rynek polski. Dodatkowym atutem naszej firmy jest stawianie na innowacyjność, nowe, niebanalne pomysły, ciekawe wzornictwo. Przewagą konkurencji może być natomiast niższa cena oraz lepsza dostępność produktów (sprzedaż w sieciach dużych centrów handlowych, podczas gdy nasze wyroby dostępne są jedynie w drodze zamówienia internetowego).

2.5.      Analiza możliwości i zagrożeń

MOCNE STRONY

SŁABE STRONY

1.       Wysoka jakość produktów

2.       Tradycyjna produkcja

3.       Styl, elegancja, estetyka

4.       Modne, innowacyjne wzornictwo

1.       Wysoka cena

2.       Tylko jeden kanał dystrybucji towarów

3.       Ukierunkowanie jedynie na rynek krajowy

SZANSE

ZAGROŻENIA

1.       Wzrost dochodów i poziomu wykształcenia w społeczeństwie

2.       Moda na stylowy, designerski styl życia

3.       Zmniejszenie konkurencji na rynku powodowane zanikaniem przedsiębiorstw ukierunkowanych przede wszystkim na rynki zachodnie i uzyskujących stratę na skutek niekorzystnego kursu walut

1.       Przeniesienie głównej działalności konkurencji na rynek krajowy

2.       Globalizacja powodująca uciekanie od tradycji, laicyzację i rezygnowanie z obchodów Świąt Bożego Narodzenia

 

 

3.              MISJA I WIZJA FIRMY 

Jakość, tradycja, piękno – to wartości, z którymi się utożsamiamy. Na rynku polskim działamy z sukcesami już od 22 lat, trafiając ze swoim produktem do najbardziej wymagających klientów. Opieramy się na potencjale ludzi z pasją, którzy kochają swoją pracę, a każdą bombkę czynią niepowtarzalnym dziełem sztuki. Jakkolwiek przywiązani do tradycji, jesteśmy otwarci również na najnowsze trendy, modne zdobnictwo, świeżość
z klasą. Chcemy kontynuować swoją działalność, doskonaląc naszą ofertę tak, aby spełniała nawet najbardziej wyszukane gusta klientów. Pragniemy poszukiwać coraz nowych inspiracji, metod zdobienia, kształtów. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin