potega_jednego_e-maila_-_fragment.pdf
(
940 KB
)
Pobierz
12091822 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
”Potęga jednego e-maila”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
Ksiazki elektroniczne
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 04.04.2006
Tytuł: Potęga jednego e-maila (fragment utworu)
Autor: Sebastian Schabowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.........................................................................................................4
CZEGO MOŻNA DOKONAĆ WYSYŁAJĄC E-MAILA?
.....................................5
SPECYFIKA LISTU ELEKTRONICZNEGO
.
....................................................7
Odbiorca znajdzie dla Ciebie czas
...............................................................9
Wielka szansa autoprezentacyjna
...............................................................9
Tak niewiele, a tak wiele
.
..........................................................................13
PISZEMY E-MAILA
.
.....................................................................................15
Z jakiego adresu wysłać?
.
.........................................................................18
Na jaki adres?
...........................................................................................19
Temat - jak uniknąć zaklasyfikowania listu do SPAMu
i wywrzeć dobre wrażenie
........................................................................21
Treść
..........................................................................................................24
Rozpoczynanie listu
.............................................................................25
Jak dobrać treść do odbiorcy?
..............................................................25
Dowiedz się więcej o odbiorcy - Google.com
.......................................27
Emotikony i skróty - używać czy nie używać? - oto jest pytanie
.........29
Dobór języka
.........................................................................................32
Długość listu, układ tekstu, załączniki
.................................................34
Analiza od strony odbiorcy
..................................................................37
Nie bądź ponurakiem, czyli o potędze humoru
...................................39
Unikanie sabotowania własnych wypowiedzi
.......................................41
Słowa zwiększające skuteczność komunikacji
....................................43
Stawianie pytań
....................................................................................50
Cytowanie cudzych wypowiedzi i opowiadanie historii
........................51
Podawanie powodów i motywów swoich działań
.................................53
Istota e-mailowego wywierania wpływu
..............................................55
Istota e-mailowego wywierania wrażenia
.
............................................61
Zakończenie listu
.................................................................................67
Przeczytaj zanim wyślesz!
....................................................................68
INNE WAŻNE ASPEKTY ELEKTRONICZNEJ KORESPONDENCJI
..............70
Błyskawiczne udzielanie odpowiedzi
- powiadomienie SMSem i WAP
.
.............................................................70
Ponawianie e-maili
..................................................................................72
Symulacja odpowiedzi
..............................................................................74
Wersja optymistyczna
...........................................................................74
Wersja średnia
.
.....................................................................................75
Wersja pesymistyczna
...........................................................................76
Odpowiadanie i cytowanie
........................................................................77
Przesyłanie dalej
.
.....................................................................................80
Segregowanie poczty
................................................................................82
STARANIE SIĘ O PRACĘ, WSPÓŁPRACĘ
...................................................84
E-MAILE Z POMYSŁAMI, PROPOZYCJAMI, UWAGAMI, OPINIAMI
.
.........88
BIBLIOGRAFIA
..........................................................................................90
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Sebastian Schabowski
● str.
4
Wstęp
Drogi Czytelniku!
Prawdopodobnie używasz już poczty elektronicznej. Jeśli chcesz
z niej korzystać z jeszcze większym powodzeniem – moja książka
przeznaczona jest właśnie dla Ciebie.
Jej zadaniem jest pomóc Ci tworzyć lepsze listy elektroniczne, bez
względu na to, do kogo i w jakiej sprawie piszesz.
Książka pokazuje, jak skutecznie formułować prośby, propozycje
i zdalnie kreować swój wizerunek. Zawiera wiele porad dotyczących
wszystkich etapów elektronicznej korespondencji. Są one,
w zdecydowanej większości, wynikiem mojego doświadczenia
w skutecznym pisaniu e-maili.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu i zastosowaniu zawartych
w niej wskazówek, odczujesz poprawę efektywności swojej
elektronicznej komunikacji i odniesiesz wiele sukcesów, których
początkiem będzie jeden skuteczny e-mail.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Sebastian Schabowski
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Sebastian Schabowski
● str.
5
Czego
można dokonać wysyłając e-maila?
można dokonać wysyłając e-maila?
Co możesz spowodować klikając „Wyślij” w swoim małym „Centrum
Zarządzania Światem”, zlokalizowanym Gdziekolwiek? Otóż Ktoś,
zlokalizowany również Gdziekolwiek, może podjąć zasugerowane mu
działania, które będą dobre dla Ciebie i dla innych ludzi. Możesz
również przekazać najcenniejszy „towar” XXI wieku, czyli
informację
. Czy to wiele? Trudno o więcej!
A teraz podam kilka przykładów pokazujących, czego można
dokonać i co zyskać, wysyłając e-maila:
1. nawiązać kontakt z ważną dla Ciebie osobą,
2. zacząć współpracę z czasopismem czy serwisem internetowym,
3. otrzymać pracę,
4. wykonywać pracę – np. przeprowadzając wywiady, wysyłając
swoje programy czy artykuły,
5. wywołać uśmiech i pozytywny stan emocjonalny bliskiej Ci osoby,
choćby była na drugim końcu świata,
6. skłonić kogoś do zmiany zdania,
7. skutecznie zasugerować komuś poprawienie czegoś,
8.zadać pytanie i uzyskać odpowiedź, która jest dla Ciebie na wagę
złota,
9. złożyć skuteczną reklamację i odzyskać to, co Ci się należy,
10.zbudować swój wizerunek w oczach odbiorcy,
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Sebastian Schabowski
Czego
Plik z chomika:
TEDDYG
Inne pliki z tego folderu:
stonehenge 096.jpg
(286 KB)
stonehenge 024(1).jpg
(226 KB)
4urodziny_michal 004.jpg
(204 KB)
Ania_04_12_2005 038.jpg
(178 KB)
100_0328.JPG
(181 KB)
Inne foldery tego chomika:
darmowe książki pdf
Dla dzieci
Prywatne
Wzory pism
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin