Umiejętności korzystania ze sprzętu audiowizualnego.doc

(41 KB) Pobierz

Pobierz do PDFWydrukuj stronę

"Umiejętności korzystania ze sprzętu audiowizualnego -ćwiczenia"

Data dodania: 2010-09-23 20:17:01

Autor: Sławomir Wojciech Wicher

Konspekt dotyczy podstawowych zasad korzystania ze sprzętu audiowizualnego. Zajęcia zostały dostosowane do potrzeb dzieci specjalnej troski.

KONSPEKT  ZAJĘĆ

PROWADZĄCY :

OBSERWUJĄCY:

MIEJSCE: Internat Ośrodka Szkolno -Wychowawczego w Łowiczu

CZAS TRWANIA: -  40 minut.

DATA:. 

KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA GRUPY 

Grupa liczy 9 osób, w tym jeden chłopiec i 8 dziewczynek. Rozpiętość wieku zamyka się między 8 a 18 rokiem życia. Siedmioro z wychowanków jest upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym a dwoje w stopniu lekkim. Grupa jest bardzo zróżnicowana pod względem  umiejętności manualnych i psychomotorycznych. U większości widoczne są wady wymowy. Jedna z dziewcząt porozumiewa się pozawerbalnie, używając jedynie kilku symbolicznych dźwięków, zastępujących mowę, oznaczających podstawowe czynności i stany. Dwoje dzieci ma Zespół Downa. Jedno z nich jest pierwszy rok w internacie i ma kłopoty z opanowaniem podstawowych czynności życia codziennego.

 TEMAT ZAJĘĆ:

  „Umiejętności  korzystania ze sprzętu audiowizualnego -ćwiczenia”

( Temat dla dzieci:

          „ Telewizor, wideo, DVD – to jest, do czego służy i jak z tego korzystać „

CELE:

dydaktyczny :  - przypomnienie  podstawowych elementów zestawu 

                 sprzętu audiowizualnego

                - przypomnienie zasad obsługi w/w sprzętu

                - ćwiczenia posługiwania się pilotem

         kształcący :       - kształcenie umiejętności obsługi w/w sprzętu-

                                      praktyczne zastosowanie sprzętu, uruchamianie,

                                      zatrzymanie, przewijanie i oglądanie wybranej bajki

                                    - kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania

                                     z  w/w sprzętu

        wychowawczy : - ćwiczenie umiejętności właściwego doboru oglądanych

                                      treści

                                     - przypomnienie o kulturze zachowania podczas

                                      wspólnego korzystania z  w/w sprzętu

                                    - przypomnienie o konieczności dbania o sprzęt i

                                      właściwe korzystanie z niego

      rewalidacyjny :    - ćwiczenie uwagi, pamięci i logicznego myślenia

                                     - poszerzanie słownictwa

                                     - usprawnianie w zakresie przygotowania do życia

                                     i samodzielnego funkcjonowania 

METODY:

- oparte na słowie

- oparte na obserwacji

- oparte na praktycznym działaniu 

Etapy pracy

Zgłoś jeśli naruszono regulamin