Data dodania: 2010-09-23 20:17:01
Autor: Sławomir Wojciech Wicher
Konspekt dotyczy podstawowych zasad korzystania ze sprzętu audiowizualnego. Zajęcia zostały dostosowane do potrzeb dzieci specjalnej troski.
KONSPEKT ZAJĘĆ
PROWADZĄCY :
OBSERWUJĄCY:
MIEJSCE: Internat Ośrodka Szkolno -Wychowawczego w Łowiczu
CZAS TRWANIA: - 40 minut.
DATA:.
KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA GRUPY
Grupa liczy 9 osób, w tym jeden chłopiec i 8 dziewczynek. Rozpiętość wieku zamyka się między 8 a 18 rokiem życia. Siedmioro z wychowanków jest upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym a dwoje w stopniu lekkim. Grupa jest bardzo zróżnicowana pod względem umiejętności manualnych i psychomotorycznych. U większości widoczne są wady wymowy. Jedna z dziewcząt porozumiewa się pozawerbalnie, używając jedynie kilku symbolicznych dźwięków, zastępujących mowę, oznaczających podstawowe czynności i stany. Dwoje dzieci ma Zespół Downa. Jedno z nich jest pierwszy rok w internacie i ma kłopoty z opanowaniem podstawowych czynności życia codziennego.
TEMAT ZAJĘĆ:
„Umiejętności korzystania ze sprzętu audiowizualnego -ćwiczenia”
( Temat dla dzieci:
„ Telewizor, wideo, DVD – to jest, do czego służy i jak z tego korzystać „
CELE:
dydaktyczny : - przypomnienie podstawowych elementów zestawu
sprzętu audiowizualnego
- przypomnienie zasad obsługi w/w sprzętu
- ćwiczenia posługiwania się pilotem
kształcący : - kształcenie umiejętności obsługi w/w sprzętu-
praktyczne zastosowanie sprzętu, uruchamianie,
zatrzymanie, przewijanie i oglądanie wybranej bajki
- kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania
z w/w sprzętu
wychowawczy : - ćwiczenie umiejętności właściwego doboru oglądanych
treści
- przypomnienie o kulturze zachowania podczas
wspólnego korzystania z w/w sprzętu
- przypomnienie o konieczności dbania o sprzęt i
właściwe korzystanie z niego
rewalidacyjny : - ćwiczenie uwagi, pamięci i logicznego myślenia
- poszerzanie słownictwa
- usprawnianie w zakresie przygotowania do życia
i samodzielnego funkcjonowania
METODY:
- oparte na słowie
- oparte na obserwacji
- oparte na praktycznym działaniu
Etapy pracy
rybka79