PR_tworzenie_wypowiedzi_pisemnej.pdf

(39 KB) Pobierz
100826_Informator%20gimnazjalny.pdf
118 Informator o egzaminie gimnazjalnym
Zadanie 5
Uzupełnij zdania 1–5, wykorzystując podane w nawiasach wyrazy w odpowiedniej for
mie. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast dodać wszyst
kie niezbędne elementy, aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania.
W każdym zdaniu brakuje maksymalnie czterech elementów. Wymagana jest pełna po
prawność ortograficzna wpisywanych fragmentów.
1 . Yesterday I (go / cinema) and watched a brilliant comedy.
Yesterday I _____________________________ and watched a brilliant comedy.
2. How many countries (Ted / visit) since 2008?
How many countries _____________________________ since 2008?
3. This dress (be / nice) present I have ever received.
This dress _____________________________ present I have ever received.
4. Janet (enjoy / play) the violin in her free time.
Janet ______________________________ the violin in her free time.
5 . I (learn / English) when the door bell rang.
I ___________________________________ when the door bell rang.
Wymagania ogólne
I. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycz
nych, ortograficznych) […] .
Wymaganie szczegółowe
1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, grama
tycznych, ortograficznych) […].
Rozwiązanie
1. went to the cinema , 2. has Ted visited , 3. is the nicest , 4. enjoys/enjoyed playing , 5. was
learning English
TWORZENIE WYPOWIEDZI PISEMNEJ
Zadanie 6
Poznałeś/poznałaś interesującą osobę. W emailu do kolegi/koleżanki z Anglii napisz:
w jakich okolicznościach poznałeś/poznałaś tę osobę
jak ta osoba wygląda
jakie masz związane z nią plany na weekend.
Podpisz się jako XYZ . Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamięta
jąc, że długość emaila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność peł
nego przekazania informacji, spójność i logika wypowiedzi oraz zakres i poprawność środ
ków językowych.
Wymagania ogólne
III. Tworzenie wypowiedzi.
Uczeń samodzielnie formułuje krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi […] pisemne.
Wymagania szczegółowe
5.4. Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości.
5.1. Uczeń opisuje ludzi […].
667833829.001.png 667833829.002.png
Język angielski 119
5.7. Uczeń opisuje intencje, marzenia, nadzieje i plany na przyszłość.
1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, grama
tycznych, ortograficznych) […] .
Przykładowa wypowiedź
Hi Mary,
Thanks for your last email. I’m really glad you have so many friends. I also met an interesting
person last week and I hope we’ll be good friends.
His name is Adam and he’s eighteen. We met at my friend’s birthday party on Friday. He’s got cur
ly dark hair, large blue eyes and he smiles beautifully. It’s a real pleasure talking to him. This Satur
day we’re going to the cinema. After that we’ll go for a walk in the park. I hope we’ll have a good
time. Do you have any plans for the weekend?
Love,
XYZ
Ocena wypowiedzi (zgodnie z kryteriami oceniania na s. 102–104)
Treść: poziom 4. Uczeń odniósł się do trzech elementów z polecenia i rozwinął każdy z nich.
Spójność i logika wypowiedzi: poziom 2. Wypowiedź jest w całości spójna i logiczna.
Zakres środków językowych: poziom 2. Zadowalający zakres środków językowych;
w wypowiedzi występuje wiele precyzyjnych sformułowań, np. I’m glad, my friend’s birth
day party, curly dark hair, large blue eyes, smiles beautifully, it’s a real pleasure talking to
him, will go for a walk in the park.
Poprawność środków językowych: poziom 2. Wypowiedź nie zawiera błędów.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin