arkusz rozwoju dziecka.doc

(34 KB) Pobierz
ARKUSZ OBSERWACJI ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU

ARKUSZ OBSERWACJI ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU

 

Imię i nazwisko........................................................................................

 

Data urodzenia dziecka............................................................................

 

SOCJALIZACJA

Kontakty w grupie rówieśniczej i współdziałanie

- bawi się samo

- przewodzi grupie rówieśniczej

- potrzebuje pomocy, by nawiązać kontakt

- chętnie uczestniczy w zajęciach grupy, współdziała i ochoczo spełnia każdą rolę w grupie

- umie dzielić się z innymi

- przestrzega zasad

- odmawia dzielenia się z innymi

- zna zasady, lecz nie zawsze się do nich stosuje

- należy mu przypominać zasady

Kontakty z dorosłymi

- łatwo się komunikuje

- mówi, gdy to konieczne

- wymaga szczególnej uwagi

- potrzebuje pomocy by nawiązać kontakty

 

EKSPRESJA WERBALNA

- wyraża się w sposób zrozumiały

- ma dobra wymowę

  prawidłowa/ nieprawidłowa...................................                                                                                   

- wypowiada się spontanicznie

- używa gestów i mimiki

- używa pojedynczych wyrazów

- buduje zdania

- nie wypowiada się na zajęciach

 

SPOSÓB PRACY

- umie się zorganizować

- potrzebuje pomocy

- słucha

- łatwo się skupia

- ma trudności ze skupieniem uwagi

- ma kłopoty z ukończeniem zaczętej pracy

- porzuca pracę w obliczu trudności

- płacze

- obraża się

- rozumie i stosuje się do poleceń

- przykłada się do pracy

 

 

 

 

 

ZAJECIA DZIECKA W PRZEDSZKOLU

- konstruuje z klocków

- przyjmuje różne role w zabawach

- układa puzzle, domino, układanki obrazkowe

- gra w gry planszowe

- maluje, rysuje

- ogląda książki

- słucha opowiadań

- śpiew, tańczy

- bierze udział w zabawach, zajęciach ruchowych

- słucha czytanego tekstu

 

ROZWÓJ UMYSŁOWY

- przejawia ciekawość poznawczą

- rysuje kształty zamknięte, mówi, co narysowało

- rysuje postać ludzką..

- rysunek dowolny, bogaty w szczegóły

- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.....................................

- określa położenie przedmiotów w przestrzeni

- określa wielkość przedmiotów

- liczy do........

- rozpoznaje swoje imię

- zna litery.....................................

- czyta proste wyrazy

- czyta proste tekst

- potrafi napisać swoje imię

- układa według kolejności obrazki historyjki obrazkowej..........

- opanuje na pamięć teksty wierszy, piosenek

 

ROZWÓJ FIZYCZNO- MOTORYCZNY

- sprawnie posługuje się nożyczkami

- prawidłowo trzyma przybory kreślarskie

- lateralizacja................................................

- potrafi rzucać i łapać piłkę

- ma poczucie rytmu

- jest odważne

- biega swobodnie

- skacze w przód z miejsca rozbiegu

- pokonuje przeszkody

- sprawnie manipuluje drobnymi przedmiotami

 

UWAGI O DZIECKU

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin