SCENARIUSZ ZAJĘĆ WG R. LABANA.doc

(32 KB) Pobierz
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ WEDŁUG GIMNASTYKI TWÓRCZEJ R

SCENARIUSZ ZAJĘĆ WEDŁUG METODY R. LABANA

 

 

Temat I: Wyczucie własnego ciała

 

·         „Zaproszenie do tańca” – Zatańczmy tak jak podpowiada nam muzyka;

·         Samotny taniec” – Tańczą same ręce, same nogi, tańczy głowa i z powrotem całe ciało;

·         „Powitanie” – Teraz uważajcie, bo gdy muzyka zostanie przerwana zatrzymujemy się w bezruchu i dotykamy jedną częścią ciała do drugiej, np.: łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi itp.

 

Temat II: Wyczucie ciężaru i czasu

 

·         Gniazdo os” – Dzieci postanowiły wybrać się, aby podpatrzyć gniazdo os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie. Ale tu nagle osy napadają na dzieci, więc trzeba szybko uciekać. Dzieci opędzają się od nich rękami, tarzając się po ziemi;

·         „Siłacze” – Wyobraźcie sobie, że macie w rękach bardzo ciężki przedmiot i musicie przenieść go z miejsca na miejsce, w momencie, gdy muzyka zostanie przerwana możecie się rozluźnić;

·         Bezruch” – Teraz wybierzcie sobie jakąś ciekawą pozycję ciała i spróbujcie wytrzymać w niej ok. 10 sek.

 

Temat III: Wyczucie przestrzeni

 

·         „Jak najdalej” – Usiądźcie w dowolnej pozycji i spróbujcie sięgnąć jak najdalej rękami, nogami, głową, a teraz spróbujcie dotknąć swojego najbliższego sąsiada;

·         „Lekcja równowagi” - Wyobraźcie sobie, że przed wami znajduje się bardzo cienka, długa belka, po której musimy przejść. Najpierw idziemy na czworaka cały czas próbując utrzymać równowagę, teraz kucamy ciągle idąc, aż w końcu możemy wstać, jednak ciągle idziemy próbując nie spaść z belki;

·         „Zrywanie jabłek” – Na końcu belki znajduje się drzewo, na którym rosną piękne, dojrzałe, czerwone jabłka, jednak te najsłodsze rosną najwyżej. Spróbujcie zerwać te z samej góry.

 

Temat IV: Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie

 

·         „Taniec ramion” – Wykonujemy w rytm muzyki swobodne ruchy ramionami w zupełnym rozluźnieniu, jednak w momencie ustania muzyki usztywniamy je w dowolnej pozycji, w bezruchu;

·         „Marsz” – Teraz spróbujcie naśladować marsz po piachu, w bagnie, w kosmosie, przy silnym wietrze;

·         „Nad morzem” – Jesteśmy nad morzem i chodzimy sobie w wodzie przy brzegu. Co chwilę napływa olbrzymia fala. Próbujemy przed nią uciekać. Pokażcie, jak może to wyglądać.

 

Temat V: Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera lub grupy

 

·         „Lustrzane odbicie” – Dobierzcie się w pary. Jedna z osób próbuje dokładnie naśladować ruchy swojego partnera / zamiana ról;

·         „Orkiestra” – Jedno dziecko jest instrumentem (może to być np. gitara, kontrabas, flet), a drugie osobą, która na nim gra / zamiana ról;

·         „Statuetki” – Wszyscy tańczą, a gdy muzyka zostaje przerwana, każdy dotyka dowolną część ciała swojego sąsiada, tworząc fantazyjną „statuetkę” i pozostając w bezruchu, aż muzyka pobudzi go znów do tańca / to samo ćwiczenie w trójkach i większych grupach.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin