Jesteśmy już w przedszkolu 5-l.doc

(27 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla dzieci 5 letnich na miesiąc wrzesień

Jesteśmy już w przedszkolu 5-l

 

 

 

 

T: Zwiedzanie pomieszczeń przedszkolnych

Spacer po przedszkolu.Zabawa ruchowa z elem. biegu ''Berek''. Utrwalenie nazw - kancelaria, korytarz, pokój nauczycielski.

Rysowanie na temat '' Pracownia naszego przedszkola''.Wyjście do ogrodu- prawidłowe wieszanie ubrań, ustawianie obuwia na wyznaczone półeczki.

Poznanie terenu zabaw,przyjęcie umów odnośnie bezpiecznej zabawy.

 

T: Mój dzień w przedszkolu

Zabawa ruchowa przy piosence ''Jestem sobie przedszkolakiem'' obejmująca rytmiczne podskoki dzieci w parach wraz z obrotem w lewą i prawa stronę oraz śpiew dzieci. Historyjka obrazowa ''Mój dzień w przedszkolu”. Próby wypowiadania się przez dzieci starsze o przeżyciach i doświadczeniach z pobytu w przedszkolu.Poprawne stosowanie form fleksyjnych w rzeczownikach.

Oczekiwanie na swoją kolej podczas wypowiedzi.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. K.Wlaźnik.Reagowanie na sygnały wzrokowe

i słuchowe oraz polecenie nauczycielki. Sprawne zajmowanie pozycji w rzędzie.

 

 

T: Nasze zabawki

Zachęcanie dzieci do korzystania z klocków, omówienie sposobu użytkowania dbałości o wspólną własność, odkładanie na swoje miejsce. Zabawa pt. ''Układamy klocki'' budowanie wież z kilku kolejnych klocków (utrwalanie kolorów, próby nazywania figur geometrycznych)

Zabawa ruchowa ''Stonoga''. Zabawa ''Zgadnij o czym myślę ?'' Pobudzanie aktywności dzieci do odgadywania nazw zabawek, kształtowanie umiejętności klasyfikacji na poziomie konkretnym. Rozmowy indywidualne w małych zespołach podczas zabaw dowolnych dalsze zapoznanie

z zabawkami, wskazywanie miejsc podatnych na uszkodzenie,wdrażanie do porządkowania miejsca zabawek.

 

 

T: Jesteśmy przedszkolakami

Utrawlenie piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek” – uważne słuchanie piosenki, próby rytmicznego wyklaskiwania, maszerowanie w takt muzyki.

Zabawa ruchowa ''Szukam przyjaciela'' powiązana z rozwinięciem umiejętności przekazywania komunikatów mimicznych. Słuchanie opowiadania nauczycielki ilustrowanego pacynką pt. ''Kto nam pomoże !". Wypowiedzi dzieci na temat jaka rolę pełni nauczycielka w grupie. Zabawa  ruchowa z elem. pdskoku ''Kolorowe piłeczki''.

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin