Francuski-arkusz styczeń 2010.pdf
(
442 KB
)
Pobierz
untitled
WPISUJE UCZE¡
KOD UCZNIA DATA URODZENIA UCZNIA
dzieƒ miesiàc rok
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY
Z OPERONEM
Z J¢ZYKA FRANCUSKIEGO
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdê, czy zestaw egzaminacyjny zawiera 9 stron (zadania 1–16).
Ewentualny brak stron lub inne usterki zg∏oÊ nauczycielowi.
2. Czytaj uwa˝nie wszystkie teksty i zadania.
3. S∏uchaj uwa˝nie tekstów do zadaƒ 1–4, które zostanà odtworzone
z p∏yty CD.
4. Rozwiàzania zapisuj d∏ugopisem lub piórem z czarnym tuszem/atra-
mentem. Nie u˝ywaj korektora.
5. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi do wybo-
ru, np. od A do E. Odpowiada im nast´pujàcy uk∏ad na karcie od-
powiedzi:
STYCZE¡
2010
Czas pracy:
90 minut
AB CDE
Wybierz tylko
jednà
odpowiedê i zamaluj kratk´ z odpowiadajàcà
jej literà, np. gdy wybra∏eÊ odpowiedê A:
Liczba punktów
do uzyskania: 50
BCDE
6. Staraj si´ nie pope∏niç b∏´dów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale
jeÊli si´ pomylisz,
b∏´dne zaznaczenie otocz kó∏kiem
i
zamaluj in-
nà odpowiedê
.
BCD
7. Rozwiàzania zadaƒ, w których musisz sam sformu∏owaç odpo-
wiedê, zapisz czytelnie i starannie w wyznaczonych miejscach.
Pomy∏ki przekreÊlaj.
Powodzenia!
Arkusz opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w ca∏oÊci lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione. Wydawca zezwala na kopiowanie zadaƒ
przez dyrektorów szkó∏ bioràcych udzia∏ w programie Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM.
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 1. (
3 pkt
)
Zapoznaj si´ z treÊcià zdaƒ (A–D). Us∏yszysz dwukrotnie nagranie sk∏adajàce si´ z trzech dialogów
(1.1.–1.3.). Do ka˝dego z nich dopasuj zdanie podsumowujàce jego treÊç. Wpisz odpowiednià liter´ do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie nie pasuje do ˝adnego dialogu.
Za ka˝de poprawne rozwiàzanie otrzymasz 1 punkt.
A.
Elle ach¯te un billet de train.
B.
Elle fait des achats.
C.
Elle veut réserver une chambre d’hôtel.
D.
Elle passe une commande au café.
1.1.
1.2.
1.3.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 2. (
3 pkt
)
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Us∏yszysz dwukrotnie nagranie sk∏adajàce si´ z trzech wypowiedzi (2.1.–2.3.).
Do ka˝dej z nich dopasuj miejsce przedstawione na rysunkach (A–E). Wpisz odpowiednià liter´ do tabeli.
Uwaga!
Dwa miejsca nie pasujà do ˝adnej wypowiedzi.
Za ka˝de poprawne rozwiàzanie otrzymasz 1 punkt.
A.
B.
C.
D.
E.
2.1.
2.2.
2.3.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
2
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 3. (
4 pkt
)
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Po dwukrotnym wys∏uchaniu dialogu uzupe∏nij luki (3.1.–3.4.) w podanym
formularzu, tak aby dane by∏y zgodne z treÊcià wys∏uchanego nagrania.
Za ka˝de poprawne rozwiàzanie otrzymasz 1 punkt.
HOTEL BELLEVUE
****
Fiche de réservation
Nom:
Raymond
Date d’arrivée: (3.2.)
........................................
Prénom:
Pierre
Date de départ: (3.3.)
.......................................
Adresse:
33
rue de Balzac
, Bordeaux
Nombre de nuits: (3.4.)
....................................
Nombre de personnes: (3.1.)
......................
Types de chambre:
double
Zadanie 4. (
3 pkt
)
Us∏yszysz dwukrotnie trzy krótkie wypowiedzi (4.1.–4.3.). Do ka˝dej z nich dobierz w∏aÊciwà reakcj´ j´zy-
kowà. Zaznacz liter´ A, B lub C.
Za ka˝de poprawne rozwiàzanie otrzymasz 1 punkt.
4.1.
A.
2 verres, s.v.p.
B.
Non, j’en ai encore deux paquets.
C.
Non, je n’ai plus faim.
4.2.
A.
Mais où?
B.
Quel jour?
C.
Oui, avec plaisir.
4.3.
A.
Oui, je suis pr˘te.
B.
Bien sûr.
C.
Non, merci.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 5. (
1 pkt
)
Przeczytaj opowiadanie Sabriny i zaznacz zdanie (A–C), które podsumowuje jego treÊç.
Samedi, c’était l’anniversaire de ma soeur Céline. Ce jour-l∫ elle a invité ses amis de l’école. Céline m’a
demandé de l’aider ∫ organiser la f˘te. Alors vendredi, nous avons fait des achats: nous avons acheté des
boissons et des biscuits. J’ai fait un gâteau d’anniversaire. Apr¯s, nous avons décoré le salon de ballons.
A.
Sabrine a aidé sa soeur ∫ préparer son anniversaire.
B.
Sabrine est allée avec sa soeur chez leurs amis de l’école.
C.
La soeur de Sabrine l’a aidée ∫ faire des achats.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIE NA KART¢ ODPOWIEDZI!
3
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 6. (
4 pkt
)
Przeczytaj podane teksty, a nast´pnie ka˝demu fragmentowi (6.1.–6.4.) przyporzàdkuj jeden z zapropono-
wanych tytu∏ów (A–C).
Za ka˝de poprawne rozwiàzanie otrzymasz 1 punkt.
6.1.
Quand j’étais petit, ma famille et moi, nous vivions dans un petit village ∫ côté de Marseille. Nous habitions
une petite maison avec un grand jardin. J’aimais beaucoup passer mon temps ∫ jouer dans le jardin avec
mes copains du voisinage. On jouait au ballon ou, quand il pleuvait, on restait ∫ la maison en jouant aux
dames ou aux cartes. J’aimais beaucoup cette vie calme.
6.2.
Mais un jour, c’était pendant les vacances, mes parents ont décidé de déménager ∫ Paris. L∫-bas nous avons
habité un bel appartement dans un quartier chic mais tr¯s bruyant. Je ne pouvais pas m’y habituer. J’étais
malheureux. Je n’y connaissais personne. Je ne pouvais plus jouer dans le jardin. Mes copains étaient loin.
6.3.
Apr¯s les vacances, je suis allé ∫ mon nouveau coll¯ge. Vite, je me suis fait de nouveaux amis. Ils n’habitaient
pas loin de chez moi, alors nous pouvions nous rencontrer souvent apr¯s les cours.
6.4.
Maintenant, je suis étudiant et je suis tr¯s content d’habiter ∫ Paris. Je peux regarder des endroits magnifiques
et rencontrer des gens intéressants. Et quand je veux me reposer un peu, je vais chez mes grands-parents
qui habitent ∫ la campagne. Ils ont une petite maison et un grand jardin!
6.1.
A.
Enfance heureuse
B.
Vacances ∫ la campagne
C.
Enfance difficile
6.2.
A.
Enfin ∫ Paris!
B.
Visite de Paris
C.
Déménagement
6.3.
A.
Vie au coll¯ge
B.
Nouveaux amis
C.
Activités scolaires
6.4.
A.
Vie d’étudiant
B.
Solution idéale!
C.
Visite chez les grands-parents
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
4
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 7. (
4 pkt
)
Zapoznaj si´ z podanym dokumentem i na podstawie zawartych w nim informacji zdecyduj, które ze zdaƒ
(7.1.–7.4.) sà prawdziwe (VRAI – V), a które fa∏szywe (FAUX – F). Zaznacz znakiem X odpowiednià rubryk´
w tabeli.
Za ka˝de poprawne rozwiàzanie otrzymasz 1 punkt.
LES MOULES
SPECIALITÉ DE FRUITS DE MER
12-16H ET 19H30-24H
FERMÉ LE LUNDI ET LE JEUDI
V
F
7.1.
Dans ce restaurant on peut manger des fruits de mer.
7.2.
Le restaurant est fermé de 16h ∫ 19h30.
7.3.
Le restaurant est ouvert jusqu’∫ minuit.
7.4.
Il est ouvert tous les jours.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 8. (
1 pkt
)
Przeczytaj tekst i zaznacz poprawne dokoƒczenie zdania (A–C).
Salut!
Ma meilleure amie s’appelle Sylvie. Elle a 15 ans, elle est blonde et tr¯s belle. Ses yeux sont bleus et elle
a un tr¯s joli sourire. Sylvie aime la lecture et promener sa chienne Fanny. Nous passons beaucoup de temps
ensemble.
Bisous
Amélie
Dans ce texte il y a une
A.
invitation.
B.
demande.
C.
description.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIE NA KART¢ ODPOWIEDZI!
5
Plik z chomika:
Kicia14021991
Inne pliki z tego folderu:
Francuski-odpowiedzi sty 2009.pdf
(119 KB)
Francuski_arkusz sty 2009.pdf
(1027 KB)
Francuski-transkrypcja-styczeń 2010.pdf
(35 KB)
Francuski styczeń 2010-odpowiedzi.pdf
(46 KB)
Francuski-arkusz styczeń 2010.pdf
(442 KB)
Inne foldery tego chomika:
kwiecień 2012
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin