ALFABET WYCHOWAWCY-oligo drukuj.doc

(41 KB) Pobierz
* ALFABET WYCHOWAWCY - TERAPEUTY *

* ALFABET WYCHOWAWCY - TERAPEUTY * 

  Akceptuj swoje dziecko
  Bądź dla niego oparciem
  Chwal go za każdy wysiłek
  Daj mu poczucie miłości i bezpieczeństwa
  Eliminuj powoli i rozsądnie niepożądane zachowania
  Formułuj precyzyjnie wymagania
  Gospodaruj efektywnie jego czasem
  Hamuj jego agresję poprzez rozładowanie niekorzystnych emocji
  Interesuj się jego osobą
  Jesteś jego przewodnikiem po świecie chaosu
  Kieruj wszechstronnie jego rozwojem
  Licz się z jego odmienny zachowaniem
  Łagodź stresy i cierpienie
  Miej cierpliwość
  Nie pozwól sobie na zwątpienie
  Okazuj mu zaufanie
  Pokaż, że jesteś jego przyjacielem
  Rozwijaj w nim jego "umiejętności"
  Słuchaj uważnie "bicia jego serca"
  Troszcz się o niego
  Ukazuj mu jego miejsce w nieznanym świecie
  Wierz w efekt pracy z dzieckiem
  Y...(niewiadoma - bądź na nią przygotowany)
  Zachęcaj go do dalszej pracy

 

 

 

 

01) Adamski F. , Człowiek – wychowanie – kultura, WAM, Kraków   
     1993.
02) Błaszczyk T. , Jak wspomagać rozwój dzieci niepełnosprawnych  
      intelektualnie w stopniu głębokim, ODN, Kalisz 2001.
03) Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M., Metoda Weroniki 
      Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, PWN, 
      Warszawa 1992.
04) Borkowska M., (red.), ABC rehabilitacji dzieci, PWN,  Warszawa 
     1989.
05) Brzezińska A., Czub T., Lutomski G., Smykowski B.,(red.),  
      Dziecko w zabawie i świecie języka, Zysk i S-ka, Poznań 1995.
06) Buchler Ch., Dziecięctwo i młodość Warszawa 1993.
07) Carr J., Pomoc dziecku upośledzonemu, Warszawa 1984.
08) Cieślikowski J., Wielka zabawa, Ossolineum, Wrocław 1985.
09) Clark, Clark, Upośledzenie umysłowe – pedagogika, PWN,   
      Warszawa 1993.
10) Doman G., Jak postępować z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu,
      WSiP, Poznań 1996.
11) Doroszewska J. , Pedagogika Specjalna, Ossolineum, Wrocław 
     1989.
12) Dunin- Wąsowicz M., O dobrej zabawie, NK, Warszawa 1972.
13) Dykcik W., (red.), Pedagogika specjalna wobec zagrożeń i 
      wyzwań XXI wieku, WSPS, Poznań 1999.
14) Dykcik W., (red.), Pedagogika specjalna, Wyd. Nauk. UAM,  
      Poznań 2001.
15) Dykcik W., (red.), Nowatorskie  i alternatywne metody w
      praktyce pedagogiki specjalnej, Wyd. Nauk. UAM, Poznań 2001.
16) Dyner W.J. , Zabawy tematyczne dzieci w domu i w przedszkolu,  
      Ossolineum, Wrocław 1983.
17) Elkonin D. B., Psychologia zabawy, WSiP, Warszawa 1984.
18) Frohlich A. ,Stymulacja od podstaw, Jak stymulować rozwój osób 
      głęboko, wielorako niepełnosprawnych, WSiP, Warszawa 1998.
19) Gałkowski T., Dzieci specjalnej troski. Psychologiczne podstawy  
      rehabilitacji dzieci opóźnionych w rozwoju, Wiedza Powszechna, 
      Warszawa 1979.
20) Hulek A., (red.), Pedagogika rewalidacyjna, PWN, 
      Warszawa 1977.
21) Hulek A.,(red.) , Rewalidacja dzieci i młodzieży niepełnospraw-
      nej w rodzinie, PWN, Warszawa 1984.
22) Hulek A., (red.), Edukacja osób niepełnosprawnych, 
      Upowszechnienie Nauki-Oświata, Warszawa 1993.
23) Kielar – Turska M., Muchacka B.,(red.), Stymulująca 
      i terapeutyczna funkcja zabawy,PWN, Kraków 1999.
24) Kielar-Turska M., Jak pomagać dziecku w poznawaniu 
      świata, WSiP, Warszawa 1992.
25) Kielin J., (red.)  Rozwój daje radość – terapia dzieci 
      upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, GWP, Gdańsk 
      2000.
26) Kirejczyk K., (red.), Upośledzenie umysłowe – pedagogika, PWN,
      Warszawa 1981.
27) Kolenda T., Rola zabawy w terapii dzieci upośledzonych, Szkoła 
      Specjalna, Warszawa 2001/2.
28) Kościelak R., Psychologiczne podstawy rewalidacji upośledzonych 
      umysłowo, PWN, Warszawa 1989.
29) Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa 1998.
30) Kowalik S., Upośledzenie umysłowe. Teoria i rehabilitacji, PWN, 
      Warszawa-Poznań 1989.
31) Kowalik S., Upośledzenie umysłowe, PWN, Warszawa 1989.
32) Kwiatkowska M., Dzieci głęboko niezrozumiane, Oficyna 
      Literatów i Dziennikarzy „Pod wiatr”, Warszawa 1997.
33) Lipkowski O., Pedagogika specjalna, PWN, Warszawa 1980.
34) Lovaas O.I., Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo, 
      WSiP, Warszawa 1993.
35) Marek-Ruka M., (red.), Dziecko niepełnosprawne, problemy jego 
      kształcenia i wychowania, IKNiBO, Warszawa 1981.
36) Mrugalska K., Upośledzenie umysłowe, PZWL, Warszawa 1986.
37) Mystkowska H., Zabawa w życiu i rozwoju dziecka, Sport i 
      Turystyka, Warszawa 1993.
38) Obuchowska I., (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, 
      WSiP, Warszawa 1999.
39) Obuchowska I., Kochać i rozumieć, Media Rodzina, Poznań 1996.
40) Okoń W., Zabawa a rzeczywistość,  WSiP, Warszawa1987.
41) Okoń W., O zabawach dzieci, PZWS, Warszawa 1950.
42) Olechnowicz H., (red.)  ,U źródeł rozwoju dziecka, Nasza 
      Księgarnia, Warszawa 1980.
43) Olechnowicz H., Metody aktywizowania głębiej upośledzonych 
      umysłowo, Nasza Księgarnia, Warszawa 1983.
44) Orkisz M., Piszczak M., Smyczek A., Szwiec J.,(red.), Edukacja 
      uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym – Przewodnik 
      dla nauczycieli, CMPP-P, Warszawa 2000.
45) Pease A., Język ciała, PWN, Kraków 1995.
46) Pileccy W. , J.,(red.), Stymulacja psychoruchowego rozwoju 
      dziecio obnizonej sprawności umysłowej, WSP, Kraków 1996.
47) Pilecki J., (red.), Usprawnianie wychowanie i nauczanie osób z 
      głębszym upośledzeniem umysłowym, AP, Kraków 2002.
48) Piszczek M. (red.)  , Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w 
      stopniu głębokim CMPP-P MEN, Warszawa 1996.
49) Piszczek M. ,Terapia zabawą, terapia przez sztukę, CMPP - 
      MEN, Warszawa 1997.
50) Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Psychologia 
      rozwojowa i wychowawcza wieku dzicięcego, WSiP, Warszawa 
      1992.
51) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 
      stycznia 1997 (Dz. U. Nr 14, poz. 76) w sprawie zasad 
      organizowania zajęć dla dzieci  i młodzieży upośledzonej 
      umysłowo w stopniu głębokim.
52) Sękowska Z., (red.), Pedagogika specjalna, PWN, Warszawa 
      1985.
53) Sherborne W., Ruch rozwijający dla dzieci, PWN, Warszawa 
      1997.
54) Silberg J., Gry i zabawy z maluchami, Media Rodzina, Poznań 
      1995.
55) Słysz S., Gry i zabawy, Młodzieżowa Agencja Wydawnicza,  
     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin